Kartáčování hliníku

Odpovědět
potraviny
Příspěvky: 1970
Registrován: 17. 9. 2009, 10:05
Bydliště: Most
Kontaktovat uživatele:

5. 5. 2020, 5:13

Nevíte prosím jak na katráčovaný hliník?
Potřebuji kartáčovat hotové výpalky z Al plechu 1,2mm o velikosti cca A4, denně zhruba 200 tabulek a počet se bude navyšovat.
Zvažuji nějakou pásovou regulovanou brusku s otáčky a pod ní přítlačný posuvny stůl na který by se tabulka plechu pokládala.
S touto technologií nemám zkušenost a proto uvítám veškerou radu.
Uživatelský avatar
Cjuz
Příspěvky: 1776
Registrován: 17. 2. 2013, 6:27
Bydliště: Předklášteří
Kontaktovat uživatele:

5. 5. 2020, 6:37

nevím jak hliník, ale na spřátelené firmě mají kartáčování a odjehlování ocel plechu.
Počítej nová mašina pár mega :-(
Ale samo to seřizuje opotřebení kartáčů, samo nastavuje přítlak podle tlouštky plechu, jen to tam strčíš a na druhé straně vytáhneš.
Brusné pásy jsou jaksi křížově uložené takže to dělá stejně hrany pod různým úhlem.
A dělá to myslím obě strany naráz
Na konci poznávacího procesu je omyl zcela vyvrácen a my nevíme nic. Zato to víme správně.
t256
Příspěvky: 1261
Registrován: 19. 1. 2012, 4:49

5. 5. 2020, 8:39

Ja kdysi kartacoval asi 150ks takovych nerezovych lamel. Delal jsem to pasovou bruskou. Slo to pekne. Pro kartacovane plechy jsem musel udelat vedeni aby jezdily pod pasem presne ve stejnem smeru, stacilo jen trosku uhnout a uz se to nedalo opravit. Strojni posuv nebyl nutny, pri trose cviku to po chvili slo pekne i rucne. Na zacatek a konec plechu musis dat nejaky kousek materialu o stejne nebo mirne nizsi tloustce, jinak ti to pri najezdu a sjizdeni kundi hrany. Hlinik jsem tim nezkousel, ale nerez jsem musel namazat olejem, jinak se mi nepodarilo docilit pekne homogenniho kartacovani. Na povrch nebyly zadne zvlastni pozadavky, dily byly laserove vypalky z bezne nerezi, slo jen o to aby to vypadalo pekne, nebylo to drahe a bylo rychle udelane.
potraviny
Příspěvky: 1970
Registrován: 17. 9. 2009, 10:05
Bydliště: Most
Kontaktovat uživatele:

6. 5. 2020, 7:05

t256 píše:
5. 5. 2020, 8:39
Ja kdysi kartacoval asi 150ks takovych nerezovych lamel. Delal jsem to pasovou bruskou. Slo to pekne. Pro kartacovane plechy jsem musel udelat vedeni aby jezdily pod pasem presne ve stejnem smeru, stacilo jen trosku uhnout a uz se to nedalo opravit. Strojni posuv nebyl nutny, pri trose cviku to po chvili slo pekne i rucne. Na zacatek a konec plechu musis dat nejaky kousek materialu o stejne nebo mirne nizsi tloustce, jinak ti to pri najezdu a sjizdeni kundi hrany. Hlinik jsem tim nezkousel, ale nerez jsem musel namazat olejem, jinak se mi nepodarilo docilit pekne homogenniho kartacovani. Na povrch nebyly zadne zvlastni pozadavky, dily byly laserove vypalky z bezne nerezi, slo jen o to aby to vypadalo pekne, nebylo to drahe a bylo rychle udelane.
No uvidím, zkoušel jsem prvních pár kusů ručně a prošel jsem :D Je fakt že jsem nesměl uhnout v úhlu vůči kartáči, jinak to bylo v hajzlu.
Kartáčovat budu jednu stranu, pak na ohraňovák, zavařit rohy a šup na elox. Výsledek bude nějaký kryt na elektro, ale bude vidět takže to musí krapet vypadat.
potraviny
Příspěvky: 1970
Registrován: 17. 9. 2009, 10:05
Bydliště: Most
Kontaktovat uživatele:

6. 5. 2020, 7:06

Cjuz píše:
5. 5. 2020, 6:37
nevím jak hliník, ale na spřátelené firmě mají kartáčování a odjehlování ocel plechu.
Počítej nová mašina pár mega :-(
Ale samo to seřizuje opotřebení kartáčů, samo nastavuje přítlak podle tlouštky plechu, jen to tam strčíš a na druhé straně vytáhneš.
Brusné pásy jsou jaksi křížově uložené takže to dělá stejně hrany pod různým úhlem.
A dělá to myslím obě strany naráz
Tudy cesta nevede
Matěj
Příspěvky: 11
Registrován: 15. 1. 2018, 8:40

6. 5. 2020, 11:36

Plechy s kartáčem / scotch brite povrchem rovnou z výroby použít nelze ? Při uvedených objemech mi to příjde docela proveditelné.
Alfun prodává dekorativní Al plechy s kartáčem pod označením SSL. Alcom Alval umí také, ale na stránkách neuvádí sílu, kterou používáš.
Pak je ještě možnost oslovit firmy, které mají brousící linky na plechy, obvykle na nich dělají nerez, třeba někdo z nich zpracovává i Al.
V ČR dělá zakázkově SC metal, Alfun, Primapol, ...
potraviny
Příspěvky: 1970
Registrován: 17. 9. 2009, 10:05
Bydliště: Most
Kontaktovat uživatele:

7. 5. 2020, 6:56

Kartáčovaná Al tabule vyjde na ranec a velké odpady, takže už finální výrobek by vyšel na baťoh.
Abych se vešel do kalkulace a ještě vydělal musím použít hladkou tabuly a odpad mi už tak netrápí. Zatím se vejdu do kalkulace i s výpalkem a postupem času chci díly vysekávat, je to jen přeci 1,2mm Al.
Odpovědět

Zpět na „povrchová úprava“