Co jste dneska bastlili? Vytvareli....
-
- Sponzor fora
- Příspěvky: 8346
- Registrován: 16. 7. 2006, 12:33
- Bydliště: Praha Bohnice + Roudnice nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
To by mohlo pomoct. Buď ten svorník udělat nějak takhle
http://www.beltat.com/ymello_filestorag ... c892c3.JPG
nebo takhle
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/imag ... B&usqp=CAU
http://www.beltat.com/ymello_filestorag ... c892c3.JPG
nebo takhle
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/imag ... B&usqp=CAU
Aleš Procháska
berni> nemusis to cele vyrabet od nuly. Vsak si kup ten original a jen udelej radius v tom ostrem rohu pod hlavou, jak jsem psal. Jestli je to tou vysokocyklovou unavou, , tak tohle reseni bude stacit.
TOS S28, DIY CNC, Holzmann ZS-40HS, Prusa Mk3s+MMU2s, Bambu X1C Combo
z druhé strany není ani milimetr místa, tudy nelze... navíc v hlavě je díra na M8 pro upevnění řemenice, takže matka to být nemůže (mezi dnem pro M8 a materiálem dříku je cca 2 mm materiálu)... foto jak to vypadá s řemenicí jsem našel, ale nic moc, černá šipka ukazuje ten zatracený šroub s řemenicí, červená horní šroub skrz altík a závitem v bloku
tedy- nedělat dřík 10 mm, ale nechat těch 8,7 ?? a udělat při přechodu z dříku na hlavu radius a o to udělat podložku s větší vnitřní dírou? (podložka má tlouštku 2 mm, tak by šel radius třeba v v řezu v podobě trojúhelníku o straně 2 mm, nebo raději ještě větší?)
tedy- nedělat dřík 10 mm, ale nechat těch 8,7 ?? a udělat při přechodu z dříku na hlavu radius a o to udělat podložku s větší vnitřní dírou? (podložka má tlouštku 2 mm, tak by šel radius třeba v v řezu v podobě trojúhelníku o straně 2 mm, nebo raději ještě větší?)
- ladis.biker
- Příspěvky: 217
- Registrován: 11. 10. 2009, 9:44
- Bydliště: Nový Bydžov
- Kontaktovat uživatele:
nebude spíše příčina problému jinde než v samotném šroubu? co třeba volnoběžka alternátoru či řemenice kliky s "tlumičem rázů" ?
www.falcon-racing.cz
Mazak Integrex 100, SQT15M, HTC400, Brother TC225, TopSolid
Mazak Integrex 100, SQT15M, HTC400, Brother TC225, TopSolid
kenybz>Nemyslim si ze by to mohlo byt prilisnym dotazenim ci jinym statickym silovym pusobenim. To by cela resp. vetsina lomove plochy , diky mechanismu plasticke deformace, vypadala jako leva spodni cast. Tady to ovsem vypada na prevazne krehky lom, pricemz se jen zbytek ulomil tvarnym lomem na konci toho deje. Coz vazne ukazuje na unavu. Lepsi pevnostni trida sroubu by zde s nejvetsi pravdepodobnosti nepomohla, jen by patrne trochu oddalila selhani. Je nutne odstranit vznik a sireni trhliny.
TOS S28, DIY CNC, Holzmann ZS-40HS, Prusa Mk3s+MMU2s, Bambu X1C Combo
ten origo šroub je taky zušlechtěný, závit válcovaný jestli to kalí jako celek tak je to prostě křehké.
Když utahuje matici tak je šroub namáhaný tahem né krutem proto ten lom tak i vypadá.
Pravda je že ta ostrá hrana to naruší /vrub/ Jak jsem psal dal bych tam inbus a utáhl správným momentem.
Edit:
aha takže to není matice ale hlava šroubu v které je vnitřní závit a je tam ještě zašroubovaná řemenice hmm to vymyslel nějaký trubec. Takže píšu kraviny bo jsem nevěděl jak ta sestava vypadá
Když utahuje matici tak je šroub namáhaný tahem né krutem proto ten lom tak i vypadá.
Pravda je že ta ostrá hrana to naruší /vrub/ Jak jsem psal dal bych tam inbus a utáhl správným momentem.
Edit:
aha takže to není matice ale hlava šroubu v které je vnitřní závit a je tam ještě zašroubovaná řemenice hmm to vymyslel nějaký trubec. Takže píšu kraviny bo jsem nevěděl jak ta sestava vypadá
Gdyž sa chce, tak ide fšecko...
a pod tou hlavou není rádius, ale ostrý roh na přechodu na tyčku šroubu a tou zašroubovanou řemenicí je ta hlava namáhaná na ohyb ?
Víťa - BF20 - upraveno na CNC + Mach3 + SS, soustruh CJM250, MK3 Průša, ostřička nástrojů
Podle té foto, to musí po čase upadnout vždycky!!! Změnil bych uchycení té řemenice. Ten šestihran bych nechal v šíři na klíč a dál bych pokračoval průměrem na otvor řemenice. A teprve pak bych závrtem a závitem zajistil řemenici. Předpokládám, že řemenice je na klínku....takže vyrobit drážku atd.
vkládám schéma, co jsem narychlo spáchal..a průběžně děkuji všem co navrhují a radí...naposled jsem musel v autě rozpůlit altík, abych ten šroub dostal ven, prostě opruz skrz díl za pát korun. Ta řemenice je plast a uvnitř nalizované? ložisko, chycené inbusem...
Úpravu origo šroubu mám strach...jednak změním pozici kladky od altíku (mohl bych dát podložku o větší tlouštce), jednak ale myslím že hodně oslabím materiál, mezi dnem díry pro šroub kladky a dříkem je jen 2 mm a protože je díra skoro stejná jako tloušťka dříku, moc tam toho materiálu není...
Tedy...
1/šroub musí jít ze strany co leze doteď,z opačné strany nevleze ani myš.
2/ nutno uchytit kladku v přesné vzdálenosti od materiálu altíku (ale asi by šlo na hlavě šroubu udělat pokračování v půměru vnitřní díry ložiska a nahradit tak ten inbus a zajistit to zvenčí v místě hlavy inbusu, pokud to něčemu pomůže).
to chvění celého řemene je věc druhá, ale v originále se volnoběžka nemontovala (a nemám ji tam) a řemenice kliky se "neozývá" (čímž nechci říct že je v super kondici, ale mám zkušenost že odchází hodně rychle a je to hodně šlyšet pokud tak činí)
Úpravu origo šroubu mám strach...jednak změním pozici kladky od altíku (mohl bych dát podložku o větší tlouštce), jednak ale myslím že hodně oslabím materiál, mezi dnem díry pro šroub kladky a dříkem je jen 2 mm a protože je díra skoro stejná jako tloušťka dříku, moc tam toho materiálu není...
Tedy...
1/šroub musí jít ze strany co leze doteď,z opačné strany nevleze ani myš.
2/ nutno uchytit kladku v přesné vzdálenosti od materiálu altíku (ale asi by šlo na hlavě šroubu udělat pokračování v půměru vnitřní díry ložiska a nahradit tak ten inbus a zajistit to zvenčí v místě hlavy inbusu, pokud to něčemu pomůže).
to chvění celého řemene je věc druhá, ale v originále se volnoběžka nemontovala (a nemám ji tam) a řemenice kliky se "neozývá" (čímž nechci říct že je v super kondici, ale mám zkušenost že odchází hodně rychle a je to hodně šlyšet pokud tak činí)
Co ten imbus co drží kladku o pár mm zkrátit a udělat šroub, co bude mít více 'masa' mezi koncem dříku a začátkem závitu + ten rádius na přechodu?
Ale asi nejlepší by bylo tím původním šroubem hnípnout držák, na kterém bude ta kladka, pokud je tam možnost ji umístit trochu vedle...
Ale asi nejlepší by bylo tím původním šroubem hnípnout držák, na kterém bude ta kladka, pokud je tam možnost ji umístit trochu vedle...
Sieg SX4, Interkrenn IKD-400, Vernier Minishape 28
-
- Sponzor fora
- Příspěvky: 8346
- Registrován: 16. 7. 2006, 12:33
- Bydliště: Praha Bohnice + Roudnice nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
Toho bych se tolik nebál, tomu šroubu stačí k funkci úplně malý zbytek původního průřezu, jak je vidět na té lomové ploše, ten lasturový lom z něj většinu sežral a pořád to drželo. To vyloučení vrubu udělá hodně.
Aleš Procháska
Ešte ma napadá prevŕtať altík na večší priemer tej diery a tým by sa zväčšil priemer tej šruby a nahradiť ten vnútorný závit vystupujúcim závitom ako píšeš, ale to by si si musel dať už celé vyrobiť.
To že niekto nerozumie tomu čo píšem, neznamená že som troll 
