Jakou frézu na hluboké drážky?

Uživatelský avatar
Mrosconi
Příspěvky: 1045
Registrován: 22. 2. 2015, 6:30
Bydliště: Netřebská 47, Praha 6 Ruzyně
Kontaktovat uživatele:

31. 7. 2020, 6:10

Postupně odhrubuji... to myslíš prosím jak? Pokud píšeč 4z frézu, tak předpokládám, že nepojedeš plnou drážku, tedy Ae=1D. Tedy bokem?
Já mám k dispozici tyto frézy:
1. 20mm Vertex 2z kteou jsem odlehčil aby vešla do hloubky (byla jen 30mm). Nehodí se na drážkování ve větší hloubce než 15mm
2. 12mm Hoffmann Vrátný 142-12, tedy 4z spíše dokončovací, ale max Ae=0,2D
3. 20mm Hoffmann Vrátný 2162-20, tedy 10z čistě dokončovací, max Ae=0,05D

Chci koupit nějakou plátkovou, abych mohl měnit olátky podle materiálu. Maximální hloubku pro drážkování tech 40mm. Vše ostatní umím obrobit malou hlavou, ale na ten profil potřebuji prostě drážkovací frézu. Vectric neumí takové to hezké boční tracho frézování a pokud bych to dělal kapsou, tak stejně se dostanu v jednom místě na plnou drážku, takže ten Vertex upeču.
Ted jsem to s ním dělal ponorně, ale na to ta fréza není stavěna. Na ponorný způsob to jde líp vavrtavací hlavou, jenže ta ma zase min 40mm a určitě to není na to stavěné.

Ještě mně napadla modurární fréza s nástavci. Prostě mít rohovou D20 a k ní prodloužení. Jen zda jde s tím dělat i ty zas....né drážky.

Díky za tipy

jo... Mašina má jen 3kW, ale Ap 5mm plný průměr D20 to zvládne. Tedy stroj ano, vřeteno jede tak na 80%.
Uživatelský avatar
Mrosconi
Příspěvky: 1045
Registrován: 22. 2. 2015, 6:30
Bydliště: Netřebská 47, Praha 6 Ruzyně
Kontaktovat uživatele:

31. 7. 2020, 6:10

Uživatelský avatar
Thomeeque
Příspěvky: 6022
Registrován: 30. 1. 2012, 10:20
Bydliště: Mimo ČR

31. 7. 2020, 8:46

Mrosconi píše:
24. 7. 2020, 11:42
...no jo, to ztím neumí. A já neumím vůbec s tím Fusion360. Asi by bylo dobré se to naučit, jenže když jsem viděl první lekci, tak jsem si vzpmněl na VŠB a nějak mně to přešlo:)
Netvrdím, že je to úplně bezbolestný proces (občas jsem se docela navztekal, než jsem překonal nějaký zásek), ale naučit se to dá, začínáš s celkem jednoduchým tvarem, navíc se tady můžeš zeptat. A je to investice do budoucna, s tim Cut2D asi stejně dlouho nevystačíš. Případně EstlCam stojí 49E, to se ti vrátí na první lepší fréze.

Nebo si ty dráhy vygenerovat vlastním skriptem :wink:

Mrosconi píše:
31. 7. 2020, 6:10
Postupně odhrubuji... to myslíš prosím jak? Pokud píšeč 4z frézu, tak předpokládám, že nepojedeš plnou drážku, tedy Ae=1D.
Myslím, že přesně tak to myslel. A pak ojet stěny vzniklé drážky, aby další "patro" mělo více prostoru pro odvod třísek.
mimooborová naplavenina • kolowratský zázrak™ • NPS • GCU • HirthCalc • ncDP.ino
RaS
Příspěvky: 8257
Registrován: 26. 3. 2009, 9:12
Bydliště: Úvaly

31. 7. 2020, 9:21

Pokud budeš hrabat treba 12kou frezou 40mm hluboko tak to dole nepůjde nikdy tak dobře jako první vrstva a budeš muset snižovat uber u klasické drážky a ještě to chce frezu se sroubovici alespoň těch 50 aby to nějak rozumně šlo aby to vyhazovali špony nahoru.. každou platkovou tam takovymhle stylem udusis..
Jediné rozumně je tu drazku rozjíždět a brát ji adaptivnjm frezovanim jenže to už máš z drážky 12mm třeba 16 a víc aby to šlo..
Ale ty jsi zastánce slepých uliček a neefektivního frezovani nezajímá tě cena strojního času a životnost frezy protože pak by jsi si nechal.poradit a dělal to jinak..
věčný rýpal,který musí mít poslední slovo, odpůrce low-cost zařízení končících v naprosté většině případů v hromadě šrotu
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
Uživatelský avatar
Mrosconi
Příspěvky: 1045
Registrován: 22. 2. 2015, 6:30
Bydliště: Netřebská 47, Praha 6 Ruzyně
Kontaktovat uživatele:

31. 7. 2020, 10:06

RaSi nejsem zastánce slepých uliček. Vycházím z toho co mám. Já to zkoušel prvně jako drážku hrubovací 20kou. Tou to šlo fajn až do těch 25mm. Pak to bylo už o držku. Tak jsem rozšířil drážku nahoře na 22mm aby bylo trochu více místa. To je ale málo. Chce to více, jenže to zase moc nemůžu.. Menší průměr na tu hloubku to je asi taky blbost. Bohužel teď potřebujin a větši hloubku a ideálně najednou. TPC nemám jak naprogramovat. Vyzkouším ten program, co tady radíte, tak uvidíme. V Cut2D jsem zkoušel vymyslet jak to udělat pokoetm, ale to by bylo ještě hoší než tři drážky.

Prostě jsem si myslel, že koupím nějakou fajnou frézu na drážky a bude klid, ale asi nic lepšího než klasická dvoubřitá drážkovačka neni co?


Tak díky za rady a fajn den:)
Radislav
Příspěvky: 174
Registrován: 16. 7. 2018, 8:26
Bydliště: Mantov

31. 7. 2020, 10:54

:lol: :lol: :lol: já se nechytám. Tak mi to přivez. Já ti to vyhrubuju.
RaS
Příspěvky: 8257
Registrován: 26. 3. 2009, 9:12
Bydliště: Úvaly

31. 7. 2020, 11:05

já se ti jen snažil poradit, že jsou jednodušší a efektivnější metody než se to snažit dělat takhle..
ale pokud o tom dokážeš měsíc diskutovat tak je vidět, že tě to netrápí.. :D
obvykle se pořídí nástroj a tím se frézuje pokud to má být nějaká zakázka a nebo samozřejmě použiju to co mám v šuplíku, ale pak od toho neočekávám nějakou produktivitu a může to být cesta kompromisu.. prostě tenhle typ plátkové frézy na to není ideální.. co si máš koupit jsi už radu dostal a jak to dělat efektivněji taky..
plus jsi dostal nabídku že ti to někdo udělá, aby ti zůstal čas na psaní komentářů :D
věčný rýpal,který musí mít poslední slovo, odpůrce low-cost zařízení končících v naprosté většině případů v hromadě šrotu
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
HellGrip
Příspěvky: 500
Registrován: 21. 5. 2019, 10:26

31. 7. 2020, 1:18

Mrosconi píše:
24. 7. 2020, 11:42
...no jo, to ztím neumí. A já neumím vůbec s tím Fusion360. Asi by bylo dobré se to naučit, jenže když jsem viděl první lekci, tak jsem si vzpmněl na VŠB a nějak mně to přešlo:)

Jde to ponorně i tím Vertexem d20.

Díky a fajnd den
Idealne si spomenut na zaklad t. obrabania: t. j. odvod triesok. Inac to tam freza po sebe znovu nabera a pechuje.
xener
Příspěvky: 433
Registrován: 2. 3. 2019, 12:48

31. 7. 2020, 1:42

sak aj fukat moze s platkovou, ne? :)
Uživatelský avatar
Mrosconi
Příspěvky: 1045
Registrován: 22. 2. 2015, 6:30
Bydliště: Netřebská 47, Praha 6 Ruzyně
Kontaktovat uživatele:

31. 7. 2020, 9:56

Koukám teď na ten programe EstlCam a je fajn, jen mám problém. Nevím jak udělat můstky i stanovit počátek. Jakmile přídám můstek, v ten moment se mi zruší počátek. Prostě buď jedno nebo druhé. Pokud zadám v nástrojích krok pro TCP tak ten platí i pro zahlubování? Není možné vjet do hloubky mimo materiál a začít mimo něj? Když to tak udělám, tak stále mám zahluvobání TCP metodou. Poradíte prosím jak můžu nastavit můstky a stanovit začátek do levého dolního rohu? Můstky jsou naoře a vpravo. Neumím to skloubit dohromady. Jinak do Machu to jde, takže v pondělí to zkusím touto metodou.

Díky za tip:)
Uživatelský avatar
Cjuz
Příspěvky: 1789
Registrován: 17. 2. 2013, 6:27
Bydliště: Předklášteří
Kontaktovat uživatele:

1. 8. 2020, 10:23

Sice tu padlo vypálit což kvůli teplu není ideál, ale co voda.
Podle mě cena za vyřezání na vodním paprsku nepřeváží domácí frézování, nástroje, čas a ty starosti.
Případně pokud to má být přesné je ve hře drátořez. Tam sice cena bývá vyšší ale někdy to nakonec bývá výhodnější.
Na konci poznávacího procesu je omyl zcela vyvrácen a my nevíme nic. Zato to víme správně.
Uživatelský avatar
Mrosconi
Příspěvky: 1045
Registrován: 22. 2. 2015, 6:30
Bydliště: Netřebská 47, Praha 6 Ruzyně
Kontaktovat uživatele:

1. 8. 2020, 11:23

Cjuzi, to je sice krásné, ale nemám to ani jak odvézt a výsledný tvar má být přesný řez kolmý. Největší problém pro mně nění to frézovaní ale manipulace.
Díky
prochaska
Sponzor fora
Příspěvky: 6193
Registrován: 16. 7. 2006, 12:33
Bydliště: Praha Bohnice + Roudnice nad Labem
Kontaktovat uživatele:

1. 8. 2020, 12:09

Mrosconi píše:
31. 7. 2020, 9:56
Koukám teď na ten programe EstlCam a je fajn, jen mám problém. Nevím jak udělat můstky i stanovit počátek. Jakmile přídám můstek, v ten moment se mi zruší počátek. Prostě buď jedno nebo druhé. Pokud zadám v nástrojích krok pro TCP tak ten platí i pro zahlubování? Není možné vjet do hloubky mimo materiál a začít mimo něj? Když to tak udělám, tak stále mám zahluvobání TCP metodou. Poradíte prosím jak můžu nastavit můstky a stanovit začátek do levého dolního rohu? Můstky jsou naoře a vpravo. Neumím to skloubit dohromady. Jinak do Machu to jde, takže v pondělí to zkusím touto metodou.

Díky za tip:)
Tak si můstky vymodeluj v CADu a pak jen uděláš dráhy v CAMu jako pro obecný tvar. Když je to otevřený tvar tak samozřejmě musíš najíždět do hloubky mimo materiál, pokud to jde. Trápit frézu zavrtáváním nebo zanořováním je zbytečné a navíc jakákoliv rampa zbytečně dlouho trvá.

Jinak asi bude nejlepší když sem dáš okótovaný výkres toho co chceš udělat. Já se pořád nějak nemůžu zorientovat v tom na co se ptáš. Podle toho obrázku by se to dalo frézovat jakýmkoliv nástrojem který tu byl zmíněný, hlavně když jde o jen jediný kus kde na pár minutách navíc nezáleží. Ale asi se pletu, když to pořád není ok.
Aleš Procháska
Uživatelský avatar
Mrosconi
Příspěvky: 1045
Registrován: 22. 2. 2015, 6:30
Bydliště: Netřebská 47, Praha 6 Ruzyně
Kontaktovat uživatele:

1. 8. 2020, 3:14

No já z toho vědu nedělal. Ale jako vždy se rozjela diskuze, takže odpovídám.
Do budoucna toho budu dělat více, takže optimalizace je na místě. Vzhledem kmým možnostem manipulace nějaké vypalování nebo vodní paprsek nepřichází v úvahu. Jo, pokud by to uměl rovnou dodavatel, tak by to bylo super, ale to musím zjistit.

Ohledně toho programu... Já nemám CAD a kreslím vše v Corelu. Ja vím, je to mazec, ale nějak jsem si na to zvykl a vyhovuje mi to. Zkoušel jsem chvíli Fusion, jenže to chce tak půl roku v tom makat, abych se pochytal. Prozatím umím tak prohlížet modely:(

Včera jsem udělal první TCP dráhu a chtěl jsem přidat ty mlůstky. Ais nějaká chybička v programu, protože když je tam dám, tak se mu zruší začátek. Ať to udělam tač či onak, vždy se jendo vyruší. Právě na to jsem se ptal. Zda je třeba něco zapnout, vypnout nebo co.

Zítra na to kouknu. Každopádně nájez z boku mimo materiál. Jen v tom programu mi to vždy zavrtává po spirále. Ale bude to mimo materiál, takže žádný problém.
V pondělí příjdou drážkovací frézy (D20 L2=41mm), tak to konečně udělám. Na to TCP nemám nástroj. Tedy mohu vyzkoušet jednu čtyřbřitou 12ku, ale tá je na to moc krátká.

Díky
josef109
Příspěvky: 221
Registrován: 21. 5. 2017, 5:15
Bydliště: Praha

2. 8. 2020, 2:45

Vyzkoušej tu kratší frézu a dej vědět jak to jde. Kratší fréza je výrazně tužší. Je mnohem lepší začít s kratším nástrojem, a pak ho dle potřeby vyměnit za delší...
Jinak se omlouvám že jsem nereagoval na dřívější příspěvky. Ztotožňuju se s příspěvky ostatních :)
Odpovědět

Zpět na „pro frézku“