Co vydrží DC motor
Ale to jsou prece hodnoty stall. Schvalne jsem pouzil tu nominalni hodnotu, ktera vyzniva nejhur, zduraznuju vliv EMF, teploty vinuti a to ze nezname zatizeni (a tim ani otacky) pri experimentu a i tak se ti neco nezda?! Ty argumentujes v tom smyslu jako ze provozoval motor na pracovnim bode stallu a neoteplovalo se mu vinuti. Nechapu. edit: tys nekdy pracoval na nejakem vyvoji podobneho DC motoru?
Naposledy upravil(a) Dawe dne 21. 9. 2020, 3:42, celkem upraveno 1 x.
TOS S28, DIY CNC, Holzmann ZS-40HS, Prusa Mk3s+MMU2s, Bambu X1C Combo
Je to o tom co mi ukazuje zdroj, tedy ten proud.
Nejedná se o zastavený motor, zastavený bere při 5V 0,43A, při 3,9V 0,33A (to dle dokumentace odpovídá)
Na 12V by to zastavení asi dlouho nedal.
Od té doby motor běhá v periodě 60s chod, 90s zastaveno.
Je na dotek horký, kolem 60°C ale stále běží.
Nechám ho takto běhat pár hodin každý den a pokud to dá do konce týdene, zdaleka přesáhne moje požadavky.
Ale stejně to nejsou nové motorky, nevím co mají naběháno.
Nejedná se o zastavený motor, zastavený bere při 5V 0,43A, při 3,9V 0,33A (to dle dokumentace odpovídá)
Na 12V by to zastavení asi dlouho nedal.
Od té doby motor běhá v periodě 60s chod, 90s zastaveno.
Je na dotek horký, kolem 60°C ale stále běží.
Nechám ho takto běhat pár hodin každý den a pokud to dá do konce týdene, zdaleka přesáhne moje požadavky.
Ale stejně to nejsou nové motorky, nevím co mají naběháno.
Na konci poznávacího procesu je omyl zcela vyvrácen a my nevíme nic. Zato to víme správně.
To už je podstatně lepší.Cjuz píše: ↑21. 9. 2020, 5:28 Je to o tom co mi ukazuje zdroj, tedy ten proud.
Nejedná se o zastavený motor, zastavený bere při 5V 0,43A, při 3,9V 0,33A (to dle dokumentace odpovídá)
Na 12V by to zastavení asi dlouho nedal.
Od té doby motor běhá v periodě 60s chod, 90s zastaveno.
Je na dotek horký, kolem 60°C ale stále běží.
Nechám ho takto běhat pár hodin každý den a pokud to dá do konce týdene, zdaleka přesáhne moje požadavky.
Ale stejně to nejsou nové motorky, nevím co mají naběháno.
Problém ještě je (zcela zásadní) v tom "Nominálně je na 5V a cca 0,2A. Zkusil jsem jeden zkusmo podobně zatížit a normálně běží na 12V, bere cca 0,25A"
V tom je taky něco zcela špatně - protože pokud nějaký DC PM motor při 5V a 0.2A je zatížený nějakým momentem a ten moment zachováš (viz "podobně zatížit" ) tak v žádném případě nemůže mít při zvýšení napětí z nominálních 5V na 12V vyšší odběr pouze o 50mA (z 0.2 na 0.25). To je prostě nesmysl.
A pokud jsi tím ""podobně zatížil" pro změnu myslel stejný výkon na hřídeli - tak to mj. taky nějak nevychází.
Takže by bylo třeba definovat jak ten motor skutečně chceš zatěžovat - jasně definovat co od toho chceš - přičemž si uvědom, že pokud do toho motoru budeš v příkonu prát 6x

Carbon serie je obvykle navrhovaná na cca 500 hodin, PMB bývala na 2000 hod,
Přičemž PMB je řádově víc háklivá na přetěžování než Carbon.
Zatížení v tomto případě je řemenička na kladkku na které je přitlačený stahovací pásek.
Neumím vysvětlit funkci, ale na těch 5V to prostě nemá sílu a moc se netočí, na 12V běží pěkně a setrvačnost taky udělá svoje.
A s požadovanou životností jsem na tom asi takto:
Doba chodu max 5s, prodleva, celkově potřebuji životnost v tomto režimu 5h.
Neumím vysvětlit funkci, ale na těch 5V to prostě nemá sílu a moc se netočí, na 12V běží pěkně a setrvačnost taky udělá svoje.
A s požadovanou životností jsem na tom asi takto:
Doba chodu max 5s, prodleva, celkově potřebuji životnost v tomto režimu 5h.
Na konci poznávacího procesu je omyl zcela vyvrácen a my nevíme nic. Zato to víme správně.
Tzn. řemenová (lanová) brzda?Cjuz píše: ↑21. 9. 2020, 6:18 Zatížení v tomto případě je řemenička na kladkku na které je přitlačený stahovací pásek.
Neumím vysvětlit funkci, ale na těch 5V to prostě nemá sílu a moc se netočí, na 12V běží pěkně a setrvačnost taky udělá svoje.
A s požadovanou životností jsem na tom asi takto:
Doba chodu max 5s, prodleva, celkově potřebuji životnost v tomto režimu 5h.
https://www.youtube.com/watch?v=iamxq4Jsimo