stříhání plechu

kdyz nebudes vedet kam to dat tak to napis sem, admin to za tebe umisti nebo vytvori novou sekci
Odpovědět
Slurm
Příspěvky: 6
Registrován: 26. 9. 2020, 11:58

27. 9. 2020, 2:46

Zdravím,

mám dotaz ohledně vystřihování z plechu pomocí výstředníkového lisu. Příkon stroje je 2,2 kW, celkové energetické nároky pro výrobu součásti na postupovém nástroji jsou 180 kJ. Můj dotaz je ten, zdali to ten lis zvládne. Pokud k tomu bude i nějaké vysvětlení, budu rád.

Díky :)
soustružník
Příspěvky: 812
Registrován: 25. 10. 2009, 2:47

27. 9. 2020, 3:39

Pouze z příkonu neznámého výstředníkového lisu to zřejmě nikdo neurčí. Je-li to továrně vyráběný stroj, tak snad lze zjistit jeho parametry.
Slurm
Příspěvky: 6
Registrován: 26. 9. 2020, 11:58

27. 9. 2020, 3:51

jedná se o stroj T30-CE, parametry jsou uvedeny zde:
Přílohy
T30-CE.jpg
testone
Sponzor fora
Příspěvky: 7402
Registrován: 3. 12. 2010, 5:56
Bydliště: Slaný

27. 9. 2020, 4:31

1J=1Ws
tudy vede cesta
těch 180kJ můžeš někam nacpat pomalu nebo rychle
pomalu = malý potřebný výkon
rychle = velký potřebný výkon
z příkonu 2,2kW můžeš dostat na hodinu 2,2kWh energie, tj. 2,2x3600=7920kWs =7920kJ
7920/180=44 kusů za hodinu ( čistě teoreticky z potřebné energie)
nějaké ztráty atd.
potřebné síly ??
energie naakumulovaná v setrvačníku ????
počet zdvihů pro průchod kusu nástrojem ???
asi je na to nějaká metodika výpočtu, tohle je jen základní fyzika
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Slurm
Příspěvky: 6
Registrován: 26. 9. 2020, 11:58

27. 9. 2020, 4:53

testone píše: 27. 9. 2020, 4:31 1J=1Ws
tudy vede cesta
těch 180kJ můžeš někam nacpat pomalu nebo rychle
pomalu = malý potřebný výkon
rychle = velký potřebný výkon
z příkonu 2,2kW můžeš dostat na hodinu 2,2kWh energie, tj. 2,2x3600=7920kWs =7920kJ
7920/180=44 kusů za hodinu ( čistě teoreticky z potřebné energie)
nějaké ztráty atd.
potřebné síly ??
energie naakumulovaná v setrvačníku ????
počet zdvihů pro průchod kusu nástrojem ???
asi je na to nějaká metodika výpočtu, tohle je jen základní fyzika
Díky za tip.
Tak jsem nad tím uvažoval, ale potřeboval jsem ujistit, jestli jsem na to šel správně.
Síla na vytvoření je 180kN a počet zdvihů na průchod je 5.
Mex
Příspěvky: 10287
Registrován: 6. 2. 2014, 10:29

27. 9. 2020, 6:46

testone píše: 27. 9. 2020, 4:31 ...
asi je na to nějaká metodika výpočtu, tohle je jen základní fyzika
A tu si asi měl student nastudovat a na tomhle příkladu ukázat, že to zvládl. ;-)
Nejlepší jsou pak poznámky typu "... ano, tak jsem si to taky myslel ...", když předtím do zadání neuvedl zásadní vstupní parametry a tím ukázal, že neví která bije.

Ta distanční výuka už bude opravdu rána z milosti pro to naše školství.
testone
Sponzor fora
Příspěvky: 7402
Registrován: 3. 12. 2010, 5:56
Bydliště: Slaný

27. 9. 2020, 7:06

a no jo
pil jsem kafe a byl v dobrým rozmaru
tak jsem si to dal jako trošku rozcvičku aby mi to na krku moc nezakrnělo :D
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Josef
Sponzor fora
Příspěvky: 5688
Registrován: 19. 11. 2006, 9:25
Bydliště: Valašsko

27. 9. 2020, 7:12

Mex píše: 27. 9. 2020, 6:46 Ta distanční výuka už bude opravdu rána z milosti pro to naše školství.
testone píše: 27. 9. 2020, 7:06 a no jo
pil jsem kafe a byl v dobrým rozmaru
tak jsem si to dal jako trošku rozcvičku aby mi to na krku moc nezakrnělo :D
Z toho plyne, že i káva má neblahý vliv na edukační proces :lol:
Slurm
Příspěvky: 6
Registrován: 26. 9. 2020, 11:58

27. 9. 2020, 8:02

Mex píše: 27. 9. 2020, 6:46
testone píše: 27. 9. 2020, 4:31 ...
asi je na to nějaká metodika výpočtu, tohle je jen základní fyzika
A tu si asi měl student nastudovat a na tomhle příkladu ukázat, že to zvládl. ;-)
Nejlepší jsou pak poznámky typu "... ano, tak jsem si to taky myslel ...", když předtím do zadání neuvedl zásadní vstupní parametry a tím ukázal, že neví která bije.

Ta distanční výuka už bude opravdu rána z milosti pro to naše školství.

Neříkám, z mé strany se to dalo určitě prostudovat víc. Ale co se týče vstupních dat, tak ve výpočtech jsou použity pouze ty, které jsem napsal hned v úvodu. :)
Odpovědět

Zpět na „kdyz nebudes vedet kam“