Tak to jsi uhodil hlavičkou na hřebíček.
corona virus - obecna diskuze
To bych chtěl vědět, v čem by mě měl zedník vyjma stavařiny (a kolikrát už bohužel ani to ne) vyškolit, ale jako vážně. To že jsou řemeslníci chytrý jako rádio a všechno vědí nejlépe, to ještě neznamená, že ty jejich chytré kecy mají reálně nějakou hodnotu.
Pro tvoje info na lakýrníka chodí ty nejhorší, pak kousek nad tím je výuční obor zedník. Na úplně opačném konci jsou pak výuční obory jako kovoobráběč a podobně - ale tady si nedělám iluze, že i tam dnes vezmou kdejakou trubku jenom, aby tam vůbec nějaké učně měli.
S pozdravem
Ing. Aleš Honsa
Ing. Aleš Honsa
Když jsem ukončil jadernou fyziku, tak jsem šel pracovat do fabriky. Jak na škole, tak i jako koníčeku jsem se věnoval elektronice. Překvapivě mě v tý fabrice "školil" prakticky každej řemeslník, včetně toho lakýrníka nebo klempíře. Tehdá jsem přišel o hodně sebevědomí. Ona není žádná sranda vyvrtat do nerezového šroubu dírku 0,8mm 12mm hlubokou, nebo pětkrát ohnout plech a výsledná délka musí být +-0,25mm. O elektronice nebudu mluvit vůbec a to tehdá byl skoro vrchol techniky germaniovej tranzistor a paměti jsme motali na féritové toroidy. Byl jsem tam 18 let až do převratu a můžu říct, že fabrika mi dala to, z čeho žiju dodnes. Vysoká škola není patent na rozum, je to pouze způsob jak do člověka nalejt informace. Ovšem na tom člověku je ty informace správně interpretovat do života a celoživotním studiem je udržovat aktuální.
To nepopírám, že tě mistři v oboru něco naučí.lubbez píše: ↑25. 10. 2020, 10:02 Když jsem ukončil jadernou fyziku, tak jsem šel pracovat do fabriky. Jak na škole, tak i jako koníčeku jsem se věnoval elektronice. Překvapivě mě v tý fabrice "školil" prakticky každej řemeslník, včetně toho lakýrníka nebo klempíře. Tehdá jsem přišel o hodně sebevědomí. Ona není žádná sranda vyvrtat do nerezového šroubu dírku 0,8mm 12mm hlubokou, nebo pětkrát ohnout plech a výsledná délka musí být +-0,25mm. O elektronice nebudu mluvit vůbec a to tehdá byl skoro vrchol techniky germaniovej tranzistor a paměti jsme motali na féritové toroidy. Byl jsem tam 18 let až do převratu a můžu říct, že fabrika mi dala to, z čeho žiju dodnes. Vysoká škola není patent na rozum, je to pouze způsob jak do člověka nalejt informace. Ovšem na tom člověku je ty informace správně interpretovat do života a celoživotním studiem je udržovat aktuální.
Tady se bavíme o nějaké teorii, co napsal bobik že u zedníků se koncentrují pomalu ty největší kapacity a tudíž na ten výuční obor hned tak někdo nemá.
Na tom, že jsou řemeslníci (asi jsem měl zdůraznit, že ti tzv. bytoví, s kterými běžně člověk přijde do styku) chytrý jak rádio a kecají úplně do všeho, na tom trvám.
To jsi dělal FJFI ČVUT?
S pozdravem
Ing. Aleš Honsa
Ing. Aleš Honsa
Dobrá, tak to ještě upřesním. Průměrné IQ řemeslníků (což nejsou jenom zedníci) bude nad průměrem, což je 100. A většinou jde o lidi, kteří disponují zdravým selským rozumem. Který sice nejde použít ve fyzice a jiných vědních oborech, ale společnost ti nerozloží jako třeba gendr tlaky a jiné zhovadilosti produkované takzvanými šdudovanými namachrovanými jedinci, který používají pro ně označení socky, lopaty a jiné hanlivé označení. A vetšinou ty chytrý jako rádio to jsou ty študovaný, jejich jediný falešný bonus je všechno okecat, ofrázovat a vyprodukovat půlhodinové sdělení plné "odborných" termínu, přičemž tomu jenom vyučenému na to stačí jedna věta.Tady se bavíme o nějaké teorii, co napsal bobik že u zedníků se koncentrují pomalu ty největší kapacity a tudíž na ten výuční obor hned tak někdo nemá.
Kdyby jich bylo jen pár, tak by společnost nešla tak rychle do kopru. On je rozdíl mezi chytrým jak rádio řemeslníkem a vysokoškolákem. Ten řemeslník moc škody nenadělá, na rozdíl od nekompetentního vysokoškoláka co se prokecá až do řídících struktůr. Ještě tak před dvaceti lety mohl vysokou technického zaměření dokončit jen skutečně chytrý člověk. V průměru IQ nad 110, dneska bude průměr tak 100 v násobně větších počtech. Společnost taky hloupne jako celek díky počítačům a internetu. Tak IQ 100 před 20 lety bude dneska možná 105. Ty čísla berte s rezervou, ty si cucám z prstu. Podstatný je ten obsah myšlenky.
No vzhledem k tomu kolik lidí studuje humanitní směry ,některé naprosto nepoužitelné, a kolik něco použitelného jako strojařina,elektro ,lékařství atd ,tak těch deformovaný bude bude asi víc.
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
- robokop
- Site Admin
- Příspěvky: 22952
- Registrován: 10. 7. 2006, 12:12
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
to je myslim celkove chyba spolecnosti, nebot, kdo je do tech vysokych struktur pousti.
lidi se cim dal vic nechavaj opit rohlikem. Nezalezi na inteligenci nebo skole. I ti vylozene chytri maji problem poznat dezinformaci. Kdyz uz n to skoci a spousta veci naoko zapada, prestanou byt ostraziti. Lidi prestali byt uprimni sami k sobe. Casto si radi neco nalhavaji protoze pak je jim lepe, nemusi nic resit (i kdyz by prave v ten okamzik meli).
lidi se cim dal vic nechavaj opit rohlikem. Nezalezi na inteligenci nebo skole. I ti vylozene chytri maji problem poznat dezinformaci. Kdyz uz n to skoci a spousta veci naoko zapada, prestanou byt ostraziti. Lidi prestali byt uprimni sami k sobe. Casto si radi neco nalhavaji protoze pak je jim lepe, nemusi nic resit (i kdyz by prave v ten okamzik meli).
Vsechna prava na chyby vyhrazena (E)
Mě zaráží skutečnost, kolik lidí lpí na akademickém titulu a dokonce vyžadují, aby tak byli oslovováni. V době, kdy se dá titul koupit jako houska na krámě, ztratil už dávno svůj kredit a začíná se blýskat na lepší časy. V menších firmách už dostávají přednost lidé, kteří něco skutečně umí, před těmi, co mají pouze titul a myslí si, že tím získali patent na rozum.
Nejlépe to shrnul můj dlouholetý kamarád, MUDr. Juraj Korbel, když řekl: Pro přátele jsem Jura, pro pacienty jsem Korbel a pro blbce jsem pan doktor.
Nejlépe to shrnul můj dlouholetý kamarád, MUDr. Juraj Korbel, když řekl: Pro přátele jsem Jura, pro pacienty jsem Korbel a pro blbce jsem pan doktor.

dnes jsem nafasoval brigadnika, studenta, dal jsem mu trivialni ukol: na zemi lezel kabel, ukazal jsem mu trasu kudy povede, a chtel jsem, aby si nakrokoval trasu a potm kabel, jestli to vyjde, po zdlouhavem krokovani dosel k zaveru, ze to asi! vyjde, pak jsem mu zdelil, ze na zacatku a na konci trasy potrebuji jeste 3 a 5 kroku kabelu, ptam se, vyjde to?, odpoved nevim...
"do řiti se řítíme, ani o tom nevíme.."