L297 + L298
Zdravim, tak jsem konecne dokoncil driver s obvody L297 a L298. K memu prekvapeni se mi to povedlo ozivit bez vetsich problemu, a driver uz je pouzitelny. Presto mam jednu otazku... V prvni verzi jsem mel pin Enable stale v aktivnim stavu. Ale driver dost topil i pokud motor nebezel, tak jsem chtel pin Enable zkusit ridit a driver zapinat, pouze kdyz je potreba. Bohuzel se mi nejak nedari a v datasheetu toho o pinu Enable moc neni a o jeho casovani uz vubec ne... Nemate s tim nekdo zkusenost? Je to mozne takto ridit, nebo mam L298 opatrit vetsim chladicem? Zatim na nem mam pouze diralovy pasek 25*50*5 mm..
Pripojuji na to motor od Microcon SX1705 v bipolarnim seriovem zapojeni...
Diky za rady...
Pripojuji na to motor od Microcon SX1705 v bipolarnim seriovem zapojeni...
Diky za rady...
Samozrejme L298 chladit ako sa najlepsie da .. kusok pliesku to neuchladi, xce to ozaj rebrovany chladic.zidz píše:Nemate s tim nekdo zkusenost? Je to mozne takto ridit, nebo mam L298 opatrit vetsim chladicem? Zatim na nem mam pouze diralovy pasek 25*50*5 mm..
-
- Příspěvky: 321
- Registrován: 27. 1. 2008, 4:30
Enable na L298 ma byt rizeno tou L297 a to tak, ze pokud ma zrovna byt
proud fazi nulovy, tak se patricny mustek cely vypne a motor se zbavi
proudu pres externi diody zpet do hlavniho kondu. Tuhle cinnost dela L297
sama automaticky vystupy INH1 a INH2 - nechat tak jak je v datasheetu.
Enablem na L297 muzes celou osu vypnout treba pri potrebe rucniho
pootoceni.
Co se tyce chlazeni, vyrazne pridat. Co projde kratkodobym testem na
stole, jeste nemusi projit v uzavrene skrini v lete. A spolehlivy driver
je studeny driver.
Pavel
proud fazi nulovy, tak se patricny mustek cely vypne a motor se zbavi
proudu pres externi diody zpet do hlavniho kondu. Tuhle cinnost dela L297
sama automaticky vystupy INH1 a INH2 - nechat tak jak je v datasheetu.
Enablem na L297 muzes celou osu vypnout treba pri potrebe rucniho
pootoceni.
Co se tyce chlazeni, vyrazne pridat. Co projde kratkodobym testem na
stole, jeste nemusi projit v uzavrene skrini v lete. A spolehlivy driver
je studeny driver.
Pavel
S vetsim chladicem se pocita, slo mi jen o overeni zapojeni..... Ke vstupum INH1 a 2....Jak to tedy funguje, nejak to nemuzu pochopit z toho datasheetu, tak prosim o nakopnuti
Dokaze tedy L297+L298 omezit proud nejlepe na nulu, pokud je motor v klidu? Mam realizovano katalogove yapojeni, ale pin Control mam natvrdo asi na 1, ted si nejsem jisty a nemuzu overit. Diky za rady.
Sry, uz jsem to nejak pobral.....K tomu rizeni pres INH1 a 2.... A by doslo k tomu proudovemu omezeni, vstup CONTROL musi byt na 0...?

Sry, uz jsem to nejak pobral.....K tomu rizeni pres INH1 a 2.... A by doslo k tomu proudovemu omezeni, vstup CONTROL musi byt na 0...?
V realne aplikaci normalne tece proud krokacem trvale (alespon jednim vinutim). I kdyz se zrovna nikam neposouva, musi motor osu 'drzet'. Pokud bys proud vypnul, tak pri nejakem momentu na hrideli motor ujede, i sam asi muze preskocit do nejake 'preferovane' polohy (nepresnosti pri vyrobe a tak).
Podle datasheetu mi prijde, ze EN od l297 proste zakaze vystupni draty do L298, takze je motor elektricky odpojeny. Cekal bych, ze stavovy automat zustane beze zmeny a mozna i v tomto stavu dovede krokovat.
Vstup CONTROL vicemene prepina fast/slow decay mod ppro rizeni proudu.
Asi nastavit podle aplikace
Snizeni spotreby ... pokud vis, ze motor nepotrebujes, tak ho odstavit treba enable. Pokud jen vis, ze motor stoji, tak bych zkusil snizit napeti VREF. Proste nastavit 'idle' VRef tak, aby udrzelo motor na miste, ale co nejmene to zralo.
Podle datasheetu mi prijde, ze EN od l297 proste zakaze vystupni draty do L298, takze je motor elektricky odpojeny. Cekal bych, ze stavovy automat zustane beze zmeny a mozna i v tomto stavu dovede krokovat.
Vstup CONTROL vicemene prepina fast/slow decay mod ppro rizeni proudu.
Asi nastavit podle aplikace
Snizeni spotreby ... pokud vis, ze motor nepotrebujes, tak ho odstavit treba enable. Pokud jen vis, ze motor stoji, tak bych zkusil snizit napeti VREF. Proste nastavit 'idle' VRef tak, aby udrzelo motor na miste, ale co nejmene to zralo.
Zdravím,
Mám taký problém že, zapnem driver a do motoru netečie dostatočné množstvo prúdu. Viem to z toho dovodu ze ho viem pretočiť v stojatej polohe. Na druhej strane aj ked sa motor točí (podla mna do neho tečie málo A) dá sa toto nejako ovládať z L297? Alebo čím to može byť spôsobené? nejaké nápady?
Dakujem za skoré reagovanie.
B_and_y
Mám taký problém že, zapnem driver a do motoru netečie dostatočné množstvo prúdu. Viem to z toho dovodu ze ho viem pretočiť v stojatej polohe. Na druhej strane aj ked sa motor točí (podla mna do neho tečie málo A) dá sa toto nejako ovládať z L297? Alebo čím to može byť spôsobené? nejaké nápady?
Dakujem za skoré reagovanie.
B_and_y
Zdroj používam impulzný 40V 20A naschval na tie motory a pre driver, to som si 100% istý.
Motory sú tieto : http://www.c-n-c.cz/viewtopic.php?t=253 ... t=seledata
Odber prudu zo zdroja v zapnutom stave je 0,12A pri 40V, čo je velmi málo. Ked na motore je napísané 4,7A. Tá karta ma este jednu poistku ktorá je 2,5 A. Takze niekde na drivery bude blokované aby nepustil tolko A.
Motory sú tieto : http://www.c-n-c.cz/viewtopic.php?t=253 ... t=seledata
Odber prudu zo zdroja v zapnutom stave je 0,12A pri 40V, čo je velmi málo. Ked na motore je napísané 4,7A. Tá karta ma este jednu poistku ktorá je 2,5 A. Takze niekde na drivery bude blokované aby nepustil tolko A.
Jaký máš hodnoty těch snímacích rezistorů a co máš na vstupu Vref ?
SABLE-2015
Tie hodnoty snimacich odporov su 28Ohm