forreet píše: ↑5. 1. 2021, 4:20
Bruska uz zije

Chcem vymenit aj olej vo vretene je tam stitok prikladam foto mate nehake skusenosti aky mam objednat?Potom ma zaujima tie zarazky proti pretoceniu a posuvu lozisk sa ako maju zatocit silno?vlastne to aj meni vysku ulozenia na O-kruzku lebo ho to vlastne zmackne .
Aky ma mat dobeh samotne vreteno?Ak tam neni priruba z kotucom
Aha, takže ta mašina to prostě už má za sebou
Můžeš se mi pokusit vysvětlit, PROČ jsi se bez dokumentace a zjevně i zkušeností sral

do toho brusného vřeteníku?
Protože jestli to je udělaný jako třeba u BU16 (BUA 16), tak perfektně to seřídit je i pro velmi zkušeného člověka (co to dělá rutinně a po xté) práce tak na den - protože to prostě musíš stále velmi opatrně utahovat, oklepávat a vždy počkat tak minimálně 15 -20 minut a velmi pozorně sledovat teplotu - jakmile to začne mít i sebemenší náznak, že to začíná topit (se utahovat) tak okamžitě povolit a začít znova - protože jinak to buď nebude tuhý (prostě to na tom oleji plave - mašina v cyklu pak nedrží rozměry) a nebo se to po chvíli utáhne natvrdo. U té šestnáctky i změna vůle o 0.002 je znát.
Jinak vřeteno dobíhá podle toho jak máš napnutý řemen - protože ten při doběhu dělá na konci to, že se dobrzdí - vymáčkne se olej. U té šstnáctky to je s kotoučem š.20 cca 20-25sec v studeném stavu, v teplém tak o trochu až třetinu déle.
Prostě když s tím točíš rukou bez řemenu, tak to musí jít naprosto fantasticky, ale vůle musí být naprosto minimální. Provozní teplota (třeba po dvou hodinách souvislého běhu, v místnosti 20°C by neměla být přes 40° C - prostě to skoro nehřeje, ale vůle je malá - odhadem tak stovka.
Původní olej byl PZL, tj. P0, v současnosti se to jmenuje buhvíjak, ale je to furt jeden ten stejný olej, x krát přejmenovaný vřetenový s tou viskozitou, co tam je napsaný - 1,3 -1,5 E při 20°C - tj. jako voda.
Mj, i v manuálu je jasně napsané, že by se v tom bezdůvodně nikdo neměl vrtat.
A ještě jedna poznámka - brusný vřeteník by se nikdy neměl rozbíhat najednou - minimálně na 2x, lépe na třikrát - protože jinak je nebezpečí, že to vřeteno při ostrém rozběhu přidřeš - opět viz návod (to je ten papír, co o něm nemáš ani potuchy).