YTB - kanaly o konvencnom obrabani kovov

Odpovědět
turnigy
Příspěvky: 1315
Registrován: 2. 9. 2018, 6:13

12. 1. 2021, 7:44

Reinkarnace píše: 11. 1. 2021, 7:37
turnigy píše: 11. 1. 2021, 6:20 ... trik je pri sústružení kužeľa je na pridávanie použiť pozdĺžny posuv - ak napríklad chcem, aby mi kužeľ sadol o 5mm hlbšie, tak nepridávam priečnym posuvom, ale posuniem celý suport o 5mm smerom ku vretenu. Potom nemusím na 10x brať po desatine a stále to primeriavať.
Tím bys ale mohl v některých případech vytvořit schod, ne?
Myslím to tak, že spravíš prechod nožovým suportom a vrátiš sa s ním doprava od obrobku. Potom sa posunieš celým pozdĺžnym suportom smerom doľava, bez toho aby si sa chytal priečneho suportu, ten ostáva na nule. O koľko sa posunieš pozdĺžnym suportom, o toľko hlbšie ti kužeľ sadne. Samotný kužeľ samozrejme točíš zasa nožovým suportom. Je to len taká blbosť, ale ušetrí to prepočty cez trojuholník.

Thomeeque:
Máš pravdu, merať to treba na strede, takisto aj nôž musí byť na strede. A ak koník nie je 100% vystredený, tak aj ten tam vnesie chybu, ešte k tomu redukcia, + aj ten otočný hrot nejakú stovku hádže - najlepšie je upnúť si brúsený pevný hrot letmo do 4-pakne a vyklepať ho tak, aby celý bežal v rovine - potom je jasné, že ho meriaš presne v osi vretena.
Tos C45-2000
Uživatelský avatar
Thomeeque
Příspěvky: 6844
Registrován: 30. 1. 2012, 10:20
Bydliště: Mimo ČR

12. 1. 2021, 9:07

👍
mimooborová naplavenina • kolowratský zázrak™ • NPS • GCU • HirthCalc • ncDP.ino
Uživatelský avatar
Mr. MR
Příspěvky: 204
Registrován: 31. 5. 2020, 10:05

12. 1. 2021, 11:52

+ aj ten otočný hrot nejakú stovku hádže - najlepšie je upnúť si brúsený pevný hrot letmo do 4-pakne a vyklepať ho tak, aby celý bežal v rovine
Není ještě lepší si ten hrot přímo na místě samém vysoustružit? Jenom nebude kalený, ale je to asi snadnější.
Uživatelský avatar
Thomeeque
Příspěvky: 6844
Registrován: 30. 1. 2012, 10:20
Bydliště: Mimo ČR

12. 1. 2021, 1:22

Mlho, Mlho :D
mimooborová naplavenina • kolowratský zázrak™ • NPS • GCU • HirthCalc • ncDP.ino
turnigy
Příspěvky: 1315
Registrován: 2. 9. 2018, 6:13

12. 1. 2021, 1:45

Mr. MR píše: 12. 1. 2021, 11:52
+ aj ten otočný hrot nejakú stovku hádže - najlepšie je upnúť si brúsený pevný hrot letmo do 4-pakne a vyklepať ho tak, aby celý bežal v rovine
Není ještě lepší si ten hrot přímo na místě samém vysoustružit? Jenom nebude kalený, ale je to asi snadnější.
Neviem teraz čo tým myslíš, ja som hovoril o tom, ako čo najpresnejšie upnúť vzorový hrot, podľa ktorého nastavuješ uhol nožového suportu. Keď ho upneš letmo a vycentruješ hodinkami tak máš istotu, že je presne v osi vretena.
Tos C45-2000
Uživatelský avatar
Mr. MR
Příspěvky: 204
Registrován: 31. 5. 2020, 10:05

12. 1. 2021, 1:48

Ano, to jsem myslel. Že když upnu kus tyče letmo a s vytočeným suportem na ní vysoustružím hrot, tak že to je to nejpřesnější, co doma můžu dosáhnout a ani to není pracné. Do koníku pak dám pevný hrot a koník pak šteluju tak, že si mezi hroty dám kousek plechu a naháním ho do kolmice k ose.
turnigy
Příspěvky: 1315
Registrován: 2. 9. 2018, 6:13

12. 1. 2021, 1:53

To je síce pravda, ale stále to bude iba tak presné, ako presne si si nastavil ten nožový suport. Samotné rezanie už nie je nejaký problém, akurát pri upnutí letmo treba na finiš treba použiť čo najostrejší nôž, aby sa minimalizoval tlak na obrobok - ja používam leštené plátky na hliník.
Tos C45-2000
Uživatelský avatar
Mr. MR
Příspěvky: 204
Registrován: 31. 5. 2020, 10:05

12. 1. 2021, 2:02

Aha, nerozuměli jsme si úplně.
- Když chci dělat morse kužel, musím mít koník přesně v ose.
- Koníka nastavím do osy tak, že si v univerzálce obrobím na pomocné tyčce hrot, pak dám do koníka druhý hrot. Mezi hroty dám plech a koníka seřídím.
- Pak se vrhnu na výrobu morse kuželu - mohu si dát vzorový kus (třeba výstružník) s morse kuželem mezi hroty které jsem si připravil a podle hodinek si nastavím vytočení suportu. Vzor vyměním za obrobek s unašečem a řežu.
Nevím, jak bych to doma udělal přesněji.
Uživatelský avatar
Thomeeque
Příspěvky: 6844
Registrován: 30. 1. 2012, 10:20
Bydliště: Mimo ČR

12. 1. 2021, 2:10

Koukal jsi na to video, o kterém je řeč?
mimooborová naplavenina • kolowratský zázrak™ • NPS • GCU • HirthCalc • ncDP.ino
Uživatelský avatar
Mylan
Příspěvky: 256
Registrován: 7. 8. 2016, 3:04
Bydliště: SNV

12. 1. 2021, 3:22

A ja si myslím, že s koňom netreba laborovať, lebo uhol suportu nastavím podľa mustra, tým pádom chyba koňa nepodstatná.
SV18R,FA3AH,V23a,Plazma Berlan40,MIG ETP208,2H125,brúska z F1,Bomar160.120
Uživatelský avatar
Mr. MR
Příspěvky: 204
Registrován: 31. 5. 2020, 10:05

12. 1. 2021, 3:27

Jo, už jsem to viděl. Mezi hrotama jsem dělal větší MK. Přišlo mi, že to je na letmé upnutí dlouhé.
Uživatelský avatar
Thomeeque
Příspěvky: 6844
Registrován: 30. 1. 2012, 10:20
Bydliště: Mimo ČR

12. 1. 2021, 3:29

Mylan píše: 12. 1. 2021, 3:22 A ja si myslím, že s koňom netreba laborovať, lebo uhol suportu nastavím podľa mustra, tým pádom chyba koňa nepodstatná.
V daném videu má ale mustr upnutý mezi vřeteno a koníka, takže tam případná chyba koníka podstatná je.
mimooborová naplavenina • kolowratský zázrak™ • NPS • GCU • HirthCalc • ncDP.ino
Uživatelský avatar
Mylan
Příspěvky: 256
Registrován: 7. 8. 2016, 3:04
Bydliště: SNV

12. 1. 2021, 3:37

Pravda,ale to bola jeho chyba, lebo keď nastavoval medzi hrotmi mal aj robiť medzi hrotmi. Potom sa divíme kto vyrába tie nepodarky.
SV18R,FA3AH,V23a,Plazma Berlan40,MIG ETP208,2H125,brúska z F1,Bomar160.120
Uživatelský avatar
Mylan
Příspěvky: 256
Registrován: 7. 8. 2016, 3:04
Bydliště: SNV

12. 1. 2021, 3:38

Pravda,ale to bola jeho chyba, lebo keď nastavoval medzi hrotmi mal aj robiť medzi hrotmi. Potom sa divíme kto vyrába tie nepodarky.
SV18R,FA3AH,V23a,Plazma Berlan40,MIG ETP208,2H125,brúska z F1,Bomar160.120
Odpovědět

Zpět na „videa“