
To mi hlava nebere toto
Pravidla fóra
Toto forum vyzaduje schvaleni prispevku moderatorem.
Toto forum vyzaduje schvaleni prispevku moderatorem.
-
- Příspěvky: 1046
- Registrován: 6. 3. 2021, 12:50
Jestli se dělala 18 levá, to fakt nevím (podle mě spíš ne), ale některý mašiny Trenčín (malý SN) obrácený dělal - mj. kamarád (prodává trenčín v čechách) mi jí na Brně tak před pěti rokama přímo nabízel - že dělají obě (obrácenou samozřejmě za příplatek) - ale že to jako jedni z mála ještě dělají.
-
- Příspěvky: 1046
- Registrován: 6. 3. 2021, 12:50
Kotouč se osazoval vpravo u brusek na nichž se brousilo šikmým přísuvem - typicky třeba ty letmý rektifikační a nebo rektifikační hrotovky.jergus.balaz píše: ↑8. 5. 2021, 8:43 Za ďalšie Tos Hostivař robil brúsky pod označením BHE a išlo koncepčne o štandardnú brúsku, ale brúsny kotúč bol na pravej strane vretenníka. Celkom si neviem predstaviť prečo to tak robili, ale robili. Jedna je v Blansku (obrázok v prílohe).
Protože při kotouči vlevo překáží koník brusnému vřeteníku, takže by ses tam vůbec nedostal - tím že to otočíš, můžeš bezproblémově orovnávat celý levý roh, čelo bereš menší plochou - takže nepálí ti čelo a nepřekáží koník.
Mj, kdysi jsme měli (tam kde jsem před 89 dělal) i takto otočenou letmou BUA16 - jestli se to ale byla zákaznická mašina a nebo předělávka v firmě to už si nevzpomenu a ani to už nezjistím a zjišťovat nemíním.
-
- Příspěvky: 1046
- Registrován: 6. 3. 2021, 12:50
jinak aby bylo jasno - u té SN je to přímo v exportním katlistu - že se DÁ jako option objednat levá.
Viz strana 2, Optional executions - "Left hand handwheel (SN32,SN50)"
https://strojimport.at/wp-content/uploa ... atalog.pdf
71 (ta největší) je jenom pravá (levá se nedělá)
Viz strana 2, Optional executions - "Left hand handwheel (SN32,SN50)"
https://strojimport.at/wp-content/uploa ... atalog.pdf
71 (ta největší) je jenom pravá (levá se nedělá)
Sancho Panza> leva varianta soustruhu tezko. Jen ovladaci klicka podelneho posuvu v leve casti suportovych sani namisto v prave casti. Jinak vretenik zustava porad vlevo, vse stejne.
TOS S28, DIY CNC, Holzmann ZS-40HS, Prusa Mk3s+MMU2s, Bambu X1C Combo
Co je na elektroaute ekologicke? Vzdyt ten proud (el. energie) se musi nekde s nejakou ekologickou zatezi vyrobit ... pripadne s nejakou zatezi prenest jinam ...
Nevim, co ti konvenuje nejlepe - elektrarna uhelna, plynova, vodni, jaderna, slunecni, vetrna, prilivova, geotermalni ... ?
A jako odpad to neni doreseno podle mne vubec - ale to uz tady zminovali jini ...
Kostka těžko vysvětlí úsečce, natož bodu, že život má i jiné dimenze než má ten jejich ...
všichni zmiňují likvidaci - ale lithium a jiné vzácné prvky taky nerostou na stromech a je třeba je někde vytěžit ... a to ECO určitě také není
(pravda, stejně jako ten komín "je to někde jinde")
(pravda, stejně jako ten komín "je to někde jinde")
Naposledy upravil(a) chb dne 20. 5. 2021, 4:52, celkem upraveno 1 x.
Víťa - BF20 - upraveno na CNC + Mach3 + SS, soustruh CJM250, MK3 Průša, ostřička nástrojů
A zase ti Britové https://energozrouti.cz/z/lide-v-britan ... de-nabijet
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Toho lithia je tam trocha. Pár kilogramů. A zas tak šíleně vzácné není.
Navíc se pořád pracuje na nových baterkách. Tak časem možná o lithium už moc velký zájem nebude.
Zkusil sis někdy spočítat kolik kubíků paliva jsi nevratně spálil ve svém autě za jeho životnost? Taková 10-kubíková autocisterna to asi bude.
A s tím komínem jinde: no to je ale přece hlavní dvoj-výhoda, ne?
Jednak, že nesmrdíš ve městě, kde o to jde. Někde mimo město a navíc 100m vysoko (kde je ten elektrárenský komín) - tam na to sere Bílý tesák.
A hlavně elektriku můžeš vyrobit na mnoho způsobů. Na rozdíl od benálu nebo nafty.
Jak psal Mex, nesmrdět s tím ve městě.lapa píše: ↑20. 5. 2021, 4:29Co je na elektroaute ekologicke? Vzdyt ten proud (el. energie) se musi nekde s nejakou ekologickou zatezi vyrobit ... pripadne s nejakou zatezi prenest jinam ...
Nevim, co ti konvenuje nejlepe - elektrarna uhelna, plynova, vodni, jaderna, slunecni, vetrna, prilivova, geotermalni ... ?
A jako odpad to neni doreseno podle mne vubec - ale to uz tady zminovali jini ...
Když jedu do práce, tak jedu přes celou naší vesnici, pak cca 10 km do Prostějova, musím přes celé centrum abych se dostal na dálnici do Olomouce a pak přes celé centrum Olomouce. A to samé zpět. Když vyžeru špičku, tak se v Olomouci sunu 20 minut krokem od hlavního nádraží až po fakultní nemocnici.
Když budu mít hybrida, tak přes celý Prostějov a přes celou Olomouc by to jelo na baterky a motor by naskočil až na dálnici. Bydlím v RD, takže nabíjení bez problémů.
A nejvíc mě vytáčí v autě Start/Stop. Zvláště, když ho zapomenu vypnout.
Vývoj HW, návrhy DPS (OrCAD, Eagle, Pads)
to by podľa nezaručenej informácie malo ísť vypnúť tak, že sa v nejakom servisnom menu nastaví požadované napätie baterky nezmyselne vysoko a tak automatika nebude na voľnobehu vypínať motor lebo baterka nebude mať dostatočné napätie. Ešte som to neskúšal, tak neviem pre aké značky to platí
a jak dlouho myslis, ze te nechaji nabijet hrkac doma za "nocni proud"?Mart76 píše: ↑20. 5. 2021, 6:17Jak psal Mex, nesmrdět s tím ve městě.lapa píše: ↑20. 5. 2021, 4:29Co je na elektroaute ekologicke? Vzdyt ten proud (el. energie) se musi nekde s nejakou ekologickou zatezi vyrobit ... pripadne s nejakou zatezi prenest jinam ...
Nevim, co ti konvenuje nejlepe - elektrarna uhelna, plynova, vodni, jaderna, slunecni, vetrna, prilivova, geotermalni ... ?
A jako odpad to neni doreseno podle mne vubec - ale to uz tady zminovali jini ...
Když jedu do práce, tak jedu přes celou naší vesnici, pak cca 10 km do Prostějova, musím přes celé centrum abych se dostal na dálnici do Olomouce a pak přes celé centrum Olomouce. A to samé zpět. Když vyžeru špičku, tak se v Olomouci sunu 20 minut krokem od hlavního nádraží až po fakultní nemocnici.
Když budu mít hybrida, tak přes celý Prostějov a přes celou Olomouc by to jelo na baterky a motor by naskočil až na dálnici. Bydlím v RD, takže nabíjení bez problémů.
A nejvíc mě vytáčí v autě Start/Stop. Zvláště, když ho zapomenu vypnout.
"do řiti se řítíme, ani o tom nevíme.."
Rozdíl ceny mezi nízkým a vysokým tarifem je tak malý, že snad nemá cenu se s tím zabývat ?
Spíše se dá čekat, že ti stanoví nějaký limit "za levno" a co bude nad to, tak bude zatížené nějakou eko daní.
Tipuju, že takhle to probíhat nebude.
Spíš se bude platit nějaký poplatek za projetou kWh. Něco jako ekvivalent spotřební daně u ropných pohonných hmot.
Do auta přibude něco jako zaplombovaný elektroměr, v té době už pravděpodobně s on-line hlášením.