Je opravdu obdivuhodné co jsou někteří výrobci schopni vyplodit za ksindl, takže mě to ani nepřekvapuje
Magiho výzkumný ústav
Řadu let opravuji pro zdejší prodejnu Stihl elektrickou zahradní techniku. Většinou se jedná o značky Stihl a Viking, ale pokud mají náladu berou do opravy vše.
Je opravdu obdivuhodné co jsou někteří výrobci schopni vyplodit za ksindl, takže mě to ani nepřekvapuje
Je opravdu obdivuhodné co jsou někteří výrobci schopni vyplodit za ksindl, takže mě to ani nepřekvapuje
Strigon ME-250, SV18RA, Mikromat SFW200/600, L-TEC Ductling II
- magi
- Sponzor fora
- Příspěvky: 2737
- Registrován: 16. 10. 2006, 12:40
- Bydliště: Třebíč
- Kontaktovat uživatele:
Má najeto jen 228mth, tak by měla být trochu hezká. Jediný problém, že kolem polosy chcal olej a v pouzdrech byly polosy volné 3 desetiny.
Což jak jsem později zjistil, je stav nové převodovky a vůle je záměrná - to proto aby jsi musel často navštěvovat servis.
Teď už jsou polosy uložené v bronzu a bez vůle
Jak vtipně poznamenal kolega: takových jako já, kdyby bylo v Americe víc, tak servisáci zdechnou hlady.
Dle úpravy hnojiště poznáme hospodáře, dle výsledu voleb jakýchkoliv duševní úroveň voličů.
Asi to sem nepatrí, ale známy bol istý čas v USA (alebo v Nemecku?)
ku rodine, kde býval, chodil údržbár každé 2 týždne opravovať splachovač na WC a iné veci. opravil, pár krát sa spláchlo a zas to nešlo.
známy otvoril tú nádobu a zistil, že tá splachovacia retiazka sa nasádza na taký "rovný" háčik. možno už bol vyťahaný, alebo to údržbár rovno pri inštalácii vytunil. nasadil retiazku, kliešťami ohol háčik, aby retiazka nepadala a zabudol na to.
o 2 týždne prišiel údržbár (nikto ho nevolal) pozrel WC a to prekvapivo fungovalo. pozrel dnu, divno sa zatváril a odišiel bez šeku za opravu.
nie sme od tohto amerického stavu až tak ďaleko, ako sa zdá na prvý pohľad.
ta vůle byla místo mazací drážky...tak aby se ti to nezadřelo
pokud člověk cokoliv opravuje a zamyslí se nad konstrukcí a tu pak upraví, tak je životnost mnohem delší jak originál.
I u elektroniky se dá původní zapojení upravit a zvolit lepší součástky...v práci jsem před lety opravil proporcionály aby měly delší životnost, vydržely i 8 let třísměnného provzu origo nový 2 roky. A jak to dopadlo? šéf říkal že hovno dělám tož si vyber no s tím hajzlíkem to byl hajzlík.
pokud člověk cokoliv opravuje a zamyslí se nad konstrukcí a tu pak upraví, tak je životnost mnohem delší jak originál.
I u elektroniky se dá původní zapojení upravit a zvolit lepší součástky...v práci jsem před lety opravil proporcionály aby měly delší životnost, vydržely i 8 let třísměnného provzu origo nový 2 roky. A jak to dopadlo? šéf říkal že hovno dělám tož si vyber no s tím hajzlíkem to byl hajzlík.
Gdyž sa chce, tak ide fšecko...
No ono je to jednoduchý ,jsme postiženi socialismem .Jak dlouho by prosperovaly firma která vyrobí sekačku s životností 100let? Jaká by musela bejt její cena aby se vyplatilo takovou sekačku vyrábět a prodávat ?
Co třeba nahnilé jablko je potřeba mít každý rok novej telefon ? za mě ne, ti co musí ukázat že jsou IN a že mají občas i nějaké společenské postavení ve své bublině je to nutnost.
Co třeba nahnilé jablko je potřeba mít každý rok novej telefon ? za mě ne, ti co musí ukázat že jsou IN a že mají občas i nějaké společenské postavení ve své bublině je to nutnost.
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Moje matka dostala elektrického kuchyňského robota když se ve dvaceti vdávala. Dnes je jí 75 a pořád ho používá bez nějaké opravy a údržby. A to už měl plastové části. Některým výrobcům aut se ta auta tak nepovedla, že ujeli i několik milionu km. Takže vyrobit by to neměl být až takový problém. Blbý je, že dneska dávají počítače do kdejaké kraviny a to je z hlediska životnosti problém. Je vůbec možný vyrobit PC, aby vydrželo jet 100 let? Nebo bylo u někoho na skladě po těch sto let? Pochybuji.
A jak skončila firma která ho vyráběla ??
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
znarodnili ji
"do řiti se řítíme, ani o tom nevíme.."
Myslíš před revolucí nebo po revoluci ,kdypak ukončila výrobu?
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Sancho Panza
- Příspěvky: 1060
- Registrován: 6. 3. 2021, 12:50
Kdyby to náhodou bylo PQ servo (třeba MOOG D651 nebo podobný), tak by mě to docela zajímalo - protože tu mám jeden kus zrovna toho MOOGa (přebrandovaný jako Arburg - vnitřek je ale stejný) a má naběháno spousty hodin a je takové "kmitací" při ohřátí oleje - prostě lehce zakmitává při akceleracích smyčky ale mám strach do něj vlézt - podle mě by to mělo jít dohnat (povolit) buď na zpětné vazbě přímo v něm a nebo na kartě.kenybz píše: ↑2. 8. 2021, 10:58 I u elektroniky se dá původní zapojení upravit a zvolit lepší součástky...v práci jsem před lety opravil proporcionály aby měly delší životnost, vydržely i 8 let třísměnného provzu origo nový 2 roky. A jak to dopadlo? šéf říkal že hovno dělám tož si vyber no s tím hajzlíkem to byl hajzlík.
Takže opatrná otázka - co to bylo za ty proporcionály (serva) - a kde jsi do toho hrabal - v integrované elektronice a nebo na kartě?
A spíš do pošty - než se na to, jako obvykle nabalí spousta rad od čtenářů, co věc nikdy neviděli, nepoužívali, neopravovali, ale ví jak na to.
jo MOOG ten má externí kartu a mnohem větší životnost. Ono se ti to rozkmitá a důvodů může být víc. V první řadě prověř stabilitu napájecího zdroje na kartě. Jinak v mém případě se jednalo o Ventily 4 WRE, 4WRKE a další nejmíň vydržel na pumpě to fakt ty 2 roky origo provedení. Po úpravě 8 let jsou to proporcionály s integrovanou elektronikou jsou tam do těď v provozu původní ventily některé opravované již 2x. Pokud se dělá analýza a filtrace oleje tak můžou vydržet tak moc moc dlouho 80 tisíc hodin i víc samozřejmě s několika opravama elektroniky jak se ventil zadře mechanicky tak je navyhození
Gdyž sa chce, tak ide fšecko...
-
Sancho Panza
- Příspěvky: 1060
- Registrován: 6. 3. 2021, 12:50
jo, ten zdroj mě nenapadl - to je dobrý nápad - že bude zvlněný a gumový - kvůli elytům - tak zkusím udělat skoky s zavírací jednotkou o třeba 200mm, akcelerace a rychlost co to dá (jde to až 700mm/sec) a kouknu co na to to napětí - jestli drží.
Můj odhad je, ale že by to taky mohly být "oběhaný" (olejem, za ty spousty hodin) hrany, tím hydraulicky rozlezlé zesílení pro zpětnou vazbu a že by to chtělo "někde" hnout PID. Dělá to skutčně málo - při 33° je to super a úplně tichý, při 38° to začíná lehonce vrzat, při 40° a víc to vrže (zejména při deceleraci) celkem spolehlivě - je tam prostě nasuperponované "navíc" kmitání tak 1-2kHz (akusticky odhadnuto). Akcelerace míň, decelerace víc.
Taky mě napadlo nalít nepatrně hustší olej (domíchat do tý 46 trochu 68), ale to fakt mám strach - protože v manuálu k čerpadlu je to striktně zakázané a upozorňují na riziko oddělání čerpadla (což je pak skutečná raketa
). Náhradní sice mám, ale zničit ho zbytečně vlastní debilitou, příliš netoužím.
Můj odhad je, ale že by to taky mohly být "oběhaný" (olejem, za ty spousty hodin) hrany, tím hydraulicky rozlezlé zesílení pro zpětnou vazbu a že by to chtělo "někde" hnout PID. Dělá to skutčně málo - při 33° je to super a úplně tichý, při 38° to začíná lehonce vrzat, při 40° a víc to vrže (zejména při deceleraci) celkem spolehlivě - je tam prostě nasuperponované "navíc" kmitání tak 1-2kHz (akusticky odhadnuto). Akcelerace míň, decelerace víc.
Taky mě napadlo nalít nepatrně hustší olej (domíchat do tý 46 trochu 68), ale to fakt mám strach - protože v manuálu k čerpadlu je to striktně zakázané a upozorňují na riziko oddělání čerpadla (což je pak skutečná raketa