Ostření fréz, vrtáků...

Uživatelský avatar
Mrosconi
Příspěvky: 1521
Registrován: 22. 2. 2015, 6:30
Bydliště: Netřebská 47, Praha 6 Ruzyně
Kontaktovat uživatele:

10. 2. 2021, 1:14

No nevím, vděl jsem zmíněné vide a podle mne je to stejný princip. Prostě se to kyve po nějaké dríze a určitě to nen střed.
Výsledek je, že vrták za 150Kč (10mm) od výroby a z této brusky se chove stejně. To mi stačí.
prochaska
Sponzor fora
Příspěvky: 6767
Registrován: 16. 7. 2006, 12:33
Bydliště: Praha Bohnice + Roudnice nad Labem
Kontaktovat uživatele:

10. 2. 2021, 1:54

chb píše: 10. 2. 2021, 10:09Myslel jsem, že geometrie broušení vrtáku je vychytaná a veřejná - ale nic jsem dosud nenašel a ani dotazy na školství nepomohly.
Není, ona totiž žádná "správná" geometrie břitu u vrtáku neexistuje, každá má nějaké principiální vady a nakonec je to všechno jen empirie, zjistit pro jaký materiál se co hodí :-)
Aleš Procháska
echt
Příspěvky: 701
Registrován: 21. 5. 2013, 8:58
Bydliště: vysočina

8. 8. 2021, 1:14

... jal jsem se poladit krabičku cca 50 tupých TK vrtáků ø4...ø22
*dělám jen fazetky ... ubírám tolik, až zmizí původní poškozeni břitu a zdá se, že to i vrtá - 2-3 h práce / profi ostření by v tomhle množství stálo ranec
Přílohy
1.jpg
2.jpg
echt
Příspěvky: 701
Registrován: 21. 5. 2013, 8:58
Bydliště: vysočina

16. 8. 2021, 9:19

... 6HR - 10mm/stopka ø12mm
Přílohy
2.jpg
4.jpg
6.jpg
echt
Příspěvky: 701
Registrován: 21. 5. 2013, 8:58
Bydliště: vysočina

22. 8. 2021, 10:08

...
Přílohy
10.jpg
HonzaHorka
Příspěvky: 836
Registrován: 15. 11. 2009, 2:17

22. 8. 2021, 11:12

echt píše: 22. 8. 2021, 10:08...
Tak přesně pro tohle nevyhazuju tupé nebo poničené nástroje. Nedávno jsem tyhle kousky také dělal :D
Odpovědět

Zpět na „pro frézku“