ASIST - olej.lázeň
Tak jsem začal s utěsněním vřeteníku pro olej.lázeň. Pravou stranu jsem osadil simeringem 48x62x8 a okraj simeringu 62mm se opírá o vnější hrahu ložiska, což by únik oleje být neměl. Levou stranu jsem osadil simeringem 38x52x7 a kraje simeringu osadil O Kroužkem, který se opírá o vnější hrahu ložiska. Myslím, že vřeteno by takhle mohlo být dostatečně utěsněno.
Tak a teď čekám na Vaše názory i kritiku, ale i rady.
Tak a teď čekám na Vaše názory i kritiku, ale i rady.
- Přílohy
Nevím co je předloha, musíš být přesnější. Jinak mám docela představu jak utěsnit naprosto celý vřeteník, včetně dír, aby neunikal olej závitem ven kolem šroubů. A je jich tam mraky. Sice jen v hlavě to mám namalovaný ale snad to půjde zrealizovat.bob7373 píše:Jak utěsníš předlohu?
Myslim ze uplne utesnit to nemozes, musi to mat nejake odvetranie ale asi nebude stacit nechat nejaku dieru ale budes ho musiet vymysliet a vyrobit.potraviny píše:Nevím co je předloha, musíš být přesnější. Jinak mám docela představu jak utěsnit naprosto celý vřeteník, včetně dír, aby neunikal olej závitem ven kolem šroubů. A je jich tam mraky. Sice jen v hlavě to mám namalovaný ale snad to půjde zrealizovat.bob7373 píše:Jak utěsníš předlohu?
Nie som strojar ale nespominam si na ziadne zariadenie kde by bola olejova napln utesnena loziskom s guferom, stale tam bolo gufero osadene v skrini a britom na hriadeli - na predlohovom hriadeli mame 2 loziska s gufami (mozno len prachovkami).
- Zdenek Valter
- Příspěvky: 5403
- Registrován: 9. 1. 2009, 5:16
- Bydliště: Ústí n. L.
Předloha je spodní hřídel ve vřetenipotraviny píše:Nevím co je předloha, musíš být přesnější. Jinak mám docela představu jak utěsnit naprosto celý vřeteník, včetně dír, aby neunikal olej závitem ven kolem šroubů. A je jich tam mraky. Sice jen v hlavě to mám namalovaný ale snad to půjde zrealizovat.bob7373 píše:Jak utěsníš předlohu?

Její ložiska jsou na obou stranách vně vřeteníku.
Tak tu hřídel jsem myslel utěsnit tak, že pod ložisko narvu taky simering, aniž bych ohrozil držení toho ložiska.Zdenek Valter píše:Předloha je spodní hřídel ve vřetenipotraviny píše:Nevím co je předloha, musíš být přesnější. Jinak mám docela představu jak utěsnit naprosto celý vřeteník, včetně dír, aby neunikal olej závitem ven kolem šroubů. A je jich tam mraky. Sice jen v hlavě to mám namalovaný ale snad to půjde zrealizovat.bob7373 píše:Jak utěsníš předlohu?
Její ložiska jsou na obou stranách vně vřeteníku.
Prostě nachat vyfréznout otvor pod ložiskem na to gufero.
Stějně to udělat i na té kličce pro přehazování rychlosti. Jen jsem chtěl nějakou tu radu pro inspiraci.
Nevím jsetli to má nějakou funkci to odvětrávání, vždyť převodovka u auta je taky celá utěsněnaLaco19 píše:Myslim ze uplne utesnit to nemozes, musi to mat nejake odvetranie ale asi nebude stacit nechat nejaku dieru ale budes ho musiet vymysliet a vyrobit.potraviny píše:Nevím co je předloha, musíš být přesnější. Jinak mám docela představu jak utěsnit naprosto celý vřeteník, včetně dír, aby neunikal olej závitem ven kolem šroubů. A je jich tam mraky. Sice jen v hlavě to mám namalovaný ale snad to půjde zrealizovat.bob7373 píše:Jak utěsníš předlohu?
Nie som strojar ale nespominam si na ziadne zariadenie kde by bola olejova napln utesnena loziskom s guferom, stale tam bolo gufero osadene v skrini a britom na hriadeli - na predlohovom hriadeli mame 2 loziska s gufami (mozno len prachovkami).

Proto jsem to nějak zatím neřešl. Jen nalévací otvor a hladinu kontrolovat jak u auta, přepadovým šroubem, dle výšky hladiny.

Bezne prevodovky v autach nie su kompletne utesnene, vzdy maju odvetravaci otvor.potraviny píše:Nevím jsetli to má nějakou funkci to odvětrávání, vždyť převodovka u auta je taky celá utěsněna![]()
Ked sa napln zohreje zmeni objem, musis s tym pocitat.
Ja bych mel spis jiny dotaz. Co ziskas tou olejovou lazni oproti pohonu remenem? Osobne bych to prdelal na reminek. Hlucnost je minimalni, muzes si tam udelat klidne dve remenice na dve rychlosti, a uprava je daleko jednodussi.
Klinovy remen asi nie ale ozubeny snad ano. Ked moze mat napr. motorka pohanane koleso remenom, snad by sa nejaky remen dal pouzit aj na nase cca 500W sustruhy.hellboy píše:No jo ale ten převod zubovýma kolečkama tam zůstane protože na vřeteno klíňák dát nemůže.
- Zdenek Valter
- Příspěvky: 5403
- Registrován: 9. 1. 2009, 5:16
- Bydliště: Ústí n. L.
Proč klíňák - stačil by ten ozubenejhellboy píše:No jo ale ten převod zubovýma kolečkama tam zůstane protože na vřeteno klíňák dát nemůže.

Pro: hellboy. to je dobrej nápad, asi to tak vyřeším. "O"Kroužek je jednoduché a účinné. Takové rady vítám
.
Jinak si myslím, že olej bude daleko lepší nežli nějaký tuk, například ohledně ložisek a daleko se to jistě ztižší a dodržím pravidlo: kdo maže ten jede.
To s tím ozubeným řemenem je to dobrej nápad, ale bylo by asi horší ho zrealizovat. Nevím jak bys ho tam chtěl narvat a zanechat pohon na strojní posuv. 

Jinak si myslím, že olej bude daleko lepší nežli nějaký tuk, například ohledně ložisek a daleko se to jistě ztižší a dodržím pravidlo: kdo maže ten jede.


- tumlik
- Sponzor fora
- Příspěvky: 3744
- Registrován: 19. 12. 2007, 8:20
- Bydliště: já su z Moravskej :-)
- Kontaktovat uživatele:
Tak mám něco trochu k věci:
Ty kola jsou hlučná hlavně proto,že je tam v tom originále zbytečně velký modul 2,25,to za prvé .Plastové tam jsou originál proto,že je to výrobně jednodušší a taky se podstatně sníží ta hlučnost.Navíc osová vzdálenost 46mm a počty otáček jednotlivých stupňů nahrává použití většího modulu
Navíc nějakého žluťáka napadlo že by bylo dobrý nabídnout v tuningu kola kovová a aniž by se obtěžoval jenom ty plastová kola okopíroval,ale takový modul v kovu a v této šířce přenese klidně 5Kw výkonu natož pak nějakých 500w.A ta hlučnost při těch vyšších otáčkách už je znát taky výrobně je ten modul v kovu horší hlučnější atd.
za poslední cca půl rok mi volalo tak 40lidí kvůlivá tady té převodovce jestli bych to nevyrobil,každej to chtěl jen tak jak to tam je okopírovat,každýmu jsem říkal že pokud by ta soukolí měla být v jednom kuse tak spodní kolo odvalit na odvalovací obrážečce a tu já nemám jen odvalovku frézku i se to tady už na fóru před rokem řešilo.
Ale jednou jsem je dělal a fungují pokud vím stoprocentně ,ovšem cena tuším čtyřikrát převýšila oněch 35usd za která se nabízejí v tom tuningu
a to né každý překousne
Jsou tam jiné počty zubů na stupních,korigovaná kola kvůli té osové vzdálenosti,jiný modul se zaoblenýma hlavama zubů ,ten modul a převody jsou jiné hlavně kvůli tomu aby šla ta kola udělat složená
Každopádně proč to říkám ,i přes toto bude ten převod ozubenými koly i s menším modulem a upravenýma hlavama vždycky o něco hlučnější jak převod řemínkem
ovšem ne zas tak jak převod v tom origo modulu v kovu 
osobně bych se přikláněl k tomu co už jsem tady kdysi psal,na vřeteno nasadit řemenici ,profrézovat vzadu veřeteník a udělat stálý pohon klíňákem nebo oz. řemínkem na předlohu s nějakým rozumným př. poměrem vůči motoru na předloze motor s fr. měničem přes další třístupňový převod zas řemenem a bude to běhat od 50 do 5000 ot. .
Přidělat na stůl ala MN80 motor dolů a bylo by to pipi
ty ozubené kola ve vřeteníku tam jsou jen na změnu rychlosti,s řezánm závitů to nemá nic společného
doufám,že jsem ti komentářem nějak nenaboural plány jirko ?
to bych nerad
Ty kola jsou hlučná hlavně proto,že je tam v tom originále zbytečně velký modul 2,25,to za prvé .Plastové tam jsou originál proto,že je to výrobně jednodušší a taky se podstatně sníží ta hlučnost.Navíc osová vzdálenost 46mm a počty otáček jednotlivých stupňů nahrává použití většího modulu
Navíc nějakého žluťáka napadlo že by bylo dobrý nabídnout v tuningu kola kovová a aniž by se obtěžoval jenom ty plastová kola okopíroval,ale takový modul v kovu a v této šířce přenese klidně 5Kw výkonu natož pak nějakých 500w.A ta hlučnost při těch vyšších otáčkách už je znát taky výrobně je ten modul v kovu horší hlučnější atd.
za poslední cca půl rok mi volalo tak 40lidí kvůlivá tady té převodovce jestli bych to nevyrobil,každej to chtěl jen tak jak to tam je okopírovat,každýmu jsem říkal že pokud by ta soukolí měla být v jednom kuse tak spodní kolo odvalit na odvalovací obrážečce a tu já nemám jen odvalovku frézku i se to tady už na fóru před rokem řešilo.
Ale jednou jsem je dělal a fungují pokud vím stoprocentně ,ovšem cena tuším čtyřikrát převýšila oněch 35usd za která se nabízejí v tom tuningu


Jsou tam jiné počty zubů na stupních,korigovaná kola kvůli té osové vzdálenosti,jiný modul se zaoblenýma hlavama zubů ,ten modul a převody jsou jiné hlavně kvůli tomu aby šla ta kola udělat složená
Každopádně proč to říkám ,i přes toto bude ten převod ozubenými koly i s menším modulem a upravenýma hlavama vždycky o něco hlučnější jak převod řemínkem


osobně bych se přikláněl k tomu co už jsem tady kdysi psal,na vřeteno nasadit řemenici ,profrézovat vzadu veřeteník a udělat stálý pohon klíňákem nebo oz. řemínkem na předlohu s nějakým rozumným př. poměrem vůči motoru na předloze motor s fr. měničem přes další třístupňový převod zas řemenem a bude to běhat od 50 do 5000 ot. .
Přidělat na stůl ala MN80 motor dolů a bylo by to pipi

ty ozubené kola ve vřeteníku tam jsou jen na změnu rychlosti,s řezánm závitů to nemá nic společného
doufám,že jsem ti komentářem nějak nenaboural plány jirko ?

to bych nerad
http://www.tumlikovo.cz/
Popularizační web nástrojařství a kovoobrábění
Popularizační web nástrojařství a kovoobrábění