Surface Finish PLAST PE1000

Technologicke postupy a měřidla v dílně
Odpovědět
luks_1
Příspěvky: 11
Registrován: 2. 12. 2021, 10:19

4. 5. 2022, 5:20

Ahoj ,
Potreboval by som poradiť ohladom finishovania povrchu u plastov. Vlastním frezku Cau Cau F - 600. Parametre: MAX otáčky 11 000rpm , MAX posuv 2000 mm/min. Jedná sa o plast PE 1000 zelený od techplastu. Používam všeobecne jednobritú frézu 6mm. Niekedy je ten povrch fajn a niekedy je to úplne na pi** , a to používam vždy rovnaké parametre a aj úplne novú frézu. Skúšal som rôzne parametre a nikdy to nebolo to čo by som chcel dosiahnuť. Potreboval by som poradiť ohladom parametrov aké najlepšie použiť a poprípade kolko mm materiálu odoberať . Pretože aj pri klasickom hrubovani ten povrch stojí za prd.
Diky za pomoc,
kiko01
Příspěvky: 1304
Registrován: 27. 10. 2008, 9:06
Bydliště: Martin,Slovakia
Kontaktovat uživatele:

6. 5. 2022, 9:31

Neviem co je pre teba dobry a zly povrch, ja teraz robim toto. Nastroja bezne na hlinik/ocel, rezna rychlost 140-150, posuvy tak do 0.15/zub a opracovanie ok, ale necakaj ze to bude zrkadlo ako napr POM-ko...
Přílohy
image.jpg
luks_1
Příspěvky: 11
Registrován: 2. 12. 2021, 10:19

7. 5. 2022, 6:59

kiko01 píše: 6. 5. 2022, 9:31 Neviem co je pre teba dobry a zly povrch, ja teraz robim toto. Nastroja bezne na hlinik/ocel, rezna rychlost 140-150, posuvy tak do 0.15/zub a opracovanie ok, ale necakaj ze to bude zrkadlo ako napr POM-ko...
Presne taketo nieco by som si predstavoval :D Kolko britu frezu pouzivas ?
Mne sa podarilo nieco taketo nakoniec.. Ten vrch má pekny povrch .. to som frezoval iba do jednej strany ( z prava do lava ) . Ale to vnútro tam je problém , že ten plast robí niečo také čo možeš vidiet na foto.. používam jednobritú frézu neviem možno to je tým. Vidim že to aj chladiš niečim , takú možnosť ja nemam.
Přílohy
1651946233076.jpg
1651946233076.jpg
Modros
Příspěvky: 1084
Registrován: 31. 3. 2019, 7:58

7. 5. 2022, 7:05

už sem ti v jiném vláknu psal 3 břity....s jednobřitkou nemužeš dosáhnout hladkého dna už z podstaty věci....
Masso, stroje všemožný, autoservis, amatérské závody Nissan GTR
prochaska
Sponzor fora
Příspěvky: 7228
Registrován: 16. 7. 2006, 12:33
Bydliště: Praha Bohnice + Roudnice nad Labem
Kontaktovat uživatele:

7. 5. 2022, 7:08

Je to dost duchařina :-) S PE1000 jsem už dlouho nedělal, ale pamatuju si, že jsem měl dobré výsledky s dvoubřitou nebo tříbřitou frézou, geometrie na obyč. ocel nebo univerzální. Chce to si vzít kus matroše a zkoušet, daleko mimo hranice katalogových hodnot. A když jsem tohle udělal a pak vzal PE1000 z jiný šarže, tak to bylo zase blbě :-) Chladit je zbytečný, dokonce je spíš lepší když jsou špony lehce natavený.
Aleš Procháska
kiko01
Příspěvky: 1304
Registrován: 27. 10. 2008, 9:06
Bydliště: Martin,Slovakia
Kontaktovat uživatele:

7. 5. 2022, 9:56

jj, tiez 3-4 brity, 1brit mam akurat tak platkovy zrazac :)

No je to s emulziou, ale na tom PE-cku ti spravi skaredsi povrch aj trochu otupeny nastroj takze najlepsie mat na plasty samostatne nastroje / alebo cisto nove... kedysik som normalne struhal PE-cko na klasickej freze aj bez chladenia a s pohode, takze mozno ak si vyhrubujes s pridavkom napr 1mm a potom ocistis a spravis na finish tak by to malo byt ok.
chb
Příspěvky: 3558
Registrován: 12. 3. 2013, 7:24
Bydliště: Havl. Brod

8. 5. 2022, 7:00

koukal jsem na frézaře, rovnal 80mm široký pás 100vkovou frézou - a dělal to nadvakrát po půlkách - od středu do boku
tak jsem se zeptal proč ...
vysvětlil, když to pojedu jen jednou, tak na okraji materiálu bude tenká špona a ta neuletí, ale zůstane viset. Takto po půlkách je na kraji nejsilnější špona a ta uletí a hrana zůstane čistá.
-> sousledné / nesousledné obrábění hran

na plochu bych zkusil nástroj co má na hraně malé radiusy místo ostré špice
Víťa - BF20 - upraveno na CNC + Mach3 + SS, soustruh CJM250, MK3 Průša, ostřička nástrojů
kiko01
Příspěvky: 1304
Registrován: 27. 10. 2008, 9:06
Bydliště: Martin,Slovakia
Kontaktovat uživatele:

8. 5. 2022, 8:52

chb píše: 8. 5. 2022, 7:00 koukal jsem na frézaře, rovnal 80mm široký pás 100vkovou frézou - a dělal to nadvakrát po půlkách - od středu do boku
tak jsem se zeptal proč ...
vysvětlil, když to pojedu jen jednou, tak na okraji materiálu bude tenká špona a ta neuletí, ale zůstane viset. Takto po půlkách je na kraji nejsilnější špona a ta uletí a hrana zůstane čistá.
-> sousledné / nesousledné obrábění hran

na plochu bych zkusil nástroj co má na hraně malé radiusy místo ostré špice
No to je bezna praktika aby sa nemuselo ist s kusom na pasovku / pilnikovat, robim to tak tiez ked sa mi nechce programovat tam zrazac...
Odpovědět

Zpět na „Technologie a měření“