
https://www.garaz.cz/clanek/auta-histor ... u-21008855
Skonci protoze se vzdycky ukaze ze je tam nejaky hacek, nebo spis hak, ze je to jen podvod na investory apod.jergus.balaz píše: ↑9. 9. 2022, 1:08 Obdobných projektov je kade tade, avšak skončia zadupane pod čiernu zem, lebo konzum...
Vidím Mexi, že máš již to správné progresivní myšlení. Ano - fyzikální zákony prostě přehlasujeme. Co nějaký Carnot, to byl určitě homofob a xenofob a odmítač očkování. Takže direktivně stanovíme novou účinnost na 120 procent.Mex píše: ↑9. 9. 2022, 3:04 Určitě by to mohlo fungovat. Jen bude možná třeba novelizovat pár zákonů. Ale to Evropský parlament dá.
Zřejmě by bylo třeba upravit zásady Carnotova cyklu, který stanovuje teoreticky nejvyšší dosažitelný výkon tepelného motoru. Případně ještě přesvědčit chemické palivo, aby hořelo při vyšší teplotě. No a pak ještě drobnost, zrušit omezení, že účinnost je vždy nižší než 1.
Ale když se chce, tak jde všechno.
Já to vidím optimisticky.
250 cm/3 boxer motor kterej jsem vyráběl točil 13000 ot/min a nějaký drobný na metyl 100k dal tak že jo ,(v tomhle oboru obdivuji dva lidi na světe a ti umí o pár koní víc, ale na benzín což je větší frajeřina a to při 12500 ot/min) ale otáčky 40000 to jde tak u motoru se zdvihem 20mm ,stačí si něco přečíst o střední pístové rychlosti, a zamyslet se nad časem cyklu když máš přefuky otevřený třeba 131-135° výfuk třeba 180-193°.jergus.balaz píše: ↑9. 9. 2022, 10:18
Len tak po mimo pre zaujímavosť, poznal som človeka čo celý život venoval motošportu a napr jawu 250 upravil na výkon 80k, vývoj a prototyp predal jawe a tým to celé skončilo. Bežne jeho dvojtaktne motory dosahovali otáčky do 40t.
Toto bol zrovna podvod. A trik bol jednoduchý, páni učení si nezapočítavali energiu potrebnú na podchladenie zmesi mimo motor. Krásne to vystihuje tento odstavec:Obdobných projektov je kade tade, avšak skončia zadupane pod čiernu zem, lebo konzum. Tu je napr niečo aj z našich končín: https://zivot.pluska.sk/reportaze/co-st ... permotorom
Kým neuvidím na vlastné oči, neuverím, že nejaký motor s kľukovým mechanizmom vytočil také otáčky. A 80k z 2 dobého motora s objemom 250 ccm sa dosahuje tak medzi 11-13 tisíc. Otáčky okolo 25000 dokážu modelárske motory na metyl s objemom cca 2 cm3.Bežne jeho dvojtaktne motory dosahovali otáčky do 40t.
Ak si to dobre pamätám (mohol by si pamätať užívateľ R4CV) tak bola to 125 jednovalec dvojtakt. Reálne som ten motor videl tak 8 rokov dozadu, bol určený pre rýchlostné vodné klzaky. Maximálne otáčky boli závislé od dĺžky výfukového potrubia a pretekár mohol nohami "vytlačiť" a predĺžiť výfukové potrubie a tým posunúť aj maximálne otáčky motora. Na STUcke v BA je o tom dosť rozsiahla práca. Konštruktér a autor Doc. Ing. Ladislav Herbansky Csc.