
Ano má to cenu hlavu rozebrat, žádný Isoflex ( podle manuálu ) v ní není, ale spousta hnusnýho oleje...
Ten kroužek je jakási brzda, přitlačuje to kotouč na náhonové ozubené kolo a asi to brzdí vřeteno
Já bych se zastavil u zjištění špatného ložiska při částečné rozborce. Ono se špatné ložisko projeví buď při obrábění nebo měřením ( a nebo hlukem když už je totálně v háji nebo bez maziva). Jak jsi tedy zjistil, že je špatné? Které ložisko? Přední nebo zadní? Jestli přední měřil jsi vůli? Přední ložisko je válečkové s vymezováním vůle, takže není nutné ho hned vyhodit. Také je problém (a drahý problém) sehnat nové s odpovídající přesností. Ani montáž nového není nic triviálního a velmi snadno ho zničíš (zjednodušeně - příliš předepnuté nebo špatně namontované ložisko už nevrátíš do původního stavu). Nevím jaké máš zkušenosti, ale jen tě chci navést, aby ses případně neunáhlil s rychlou demontáží, kterou třeba ani nic nezjistíš. Rozhodně v tuto chvíli nesundavej vnitřní kroužek válečkového ložiska z vřetene. I při demontáži je potřeba pečlivost (označení poloh KM matic, broušených kroužků atp.). Není to raketová věda, ale z dotazu mi přijde, že jsi docela hrr do demontáže.capajev píše: ↑12. 11. 2022, 7:40 Ahoj a krásný večer všem, dal jsem se do většího čištění mé FNky. Při částečné rozborce a čištění jsem si zatím všiml pravděpodobně špatného ložiska na vodorovném vřeteni. Ale nějak jsem se zasekl jak vřeteno s ložiskama vyndat.
A40EEDC6-23B2-4DD4-8119-DF5452DD6B27.jpeg
A tak se chci zeptat zde zkušenějších jestli někdo nepřeložiskovával vodorovné vrěteno a nemohl mne navést. Moc děkuji Pavel.
capajev píše: ↑8. 10. 2022, 6:22 Ahoj, ten krouzek nahore na hlave je tzv. tuzic. Mel by byt standardne povoleny. Bylo mi receno ze je vhodne ho pritahnout napr. kdyz najizdis velkou frezou do materialu, tak aby jsi se vyhnul vibracim a kdyz je cela freza najeta, tak zase povolit. Je to na principu treni, tak aby se to nehralo a nedrelo pri kdyby byl utazeny porad.
No to je právě ono, já bych o tom rozebrání vodorovné hlavy ani nepřemýšlel, ale prostě se to tam lehce zadrhává. A řešit to přes borce z Emca, kteří dneska servisují stroje z TOSu popř INTOSu nechci