No to čumím...
Moderátor: sysel
lapa> Zalezi na konkretni firme a odvetvi. Byla tu rec o tech autech od Changanu, tak se podivej treba na ne.
Firma stara nejakych 15 let, takze tam nenajdes starsi vyrobni zarizeni. Uz po 10 letech existence prodavala pres milion aut rocne. Dnes maji jak se rika uz globalni pusobnost a delaji tech aut asi milion a pul. Maji minimalne dve vlastni evropska R&D, motory v UK (Birmingham) a dalsi v Italii. V Detroitu je dalsi, kde se mocne testuje. V tom UK pritom nedelaji zadna vorezavatka, ale zkuseni lide puvodem z Fordu ci McLarenu v Basildonu. Pri vyvoji spolupracuji s kvalitnimi Tier1 dodavateli celeho sveta, kteri maji nejaky ten JV v Cine (namatkou AVL, Garrett, WIA, Aptiv (Delphi), atd...). Takze expertyza a zkusenost tam je.
Ve vyrobe motoru v Cine prevzali v podstate japonsky TPS system od Toyoty - lean enginering, kaizen, poka-yoke,...obecne kladou velky duraz na reliability tools, protoze vidi ze to japoncum funguje.
Takze svetove srovnatelna kvalita taky casem bude, pokud uz neni dnes.
Firma stara nejakych 15 let, takze tam nenajdes starsi vyrobni zarizeni. Uz po 10 letech existence prodavala pres milion aut rocne. Dnes maji jak se rika uz globalni pusobnost a delaji tech aut asi milion a pul. Maji minimalne dve vlastni evropska R&D, motory v UK (Birmingham) a dalsi v Italii. V Detroitu je dalsi, kde se mocne testuje. V tom UK pritom nedelaji zadna vorezavatka, ale zkuseni lide puvodem z Fordu ci McLarenu v Basildonu. Pri vyvoji spolupracuji s kvalitnimi Tier1 dodavateli celeho sveta, kteri maji nejaky ten JV v Cine (namatkou AVL, Garrett, WIA, Aptiv (Delphi), atd...). Takze expertyza a zkusenost tam je.
Ve vyrobe motoru v Cine prevzali v podstate japonsky TPS system od Toyoty - lean enginering, kaizen, poka-yoke,...obecne kladou velky duraz na reliability tools, protoze vidi ze to japoncum funguje.
Takze svetove srovnatelna kvalita taky casem bude, pokud uz neni dnes.
TOS S28, DIY CNC, Holzmann ZS-40HS, Prusa Mk3s+MMU2s, Bambu X1C Combo
Neni, musis si uvedomit ze vecsina veci sa vyraba v cine res taiwane. Tym padom maju pristup k spuckovej technologii, nemusi byt ich staci ze im predali patent, pac cp oci vidia ide okopirovat a aj vylepsit.
Rusov je tiez vela, len oni nemaju technologie ani zazemie na vyrobu. O zvlastnom pristupe rusa k techmike pomlcim.
O c8nskych autach, aky je rozdiel ked prejde. Crash Testom wv alebo cinske? Rozdiel je ten ze cinske. Bude lacnejsie a este s lepsou vybavou.
A hlavne aj v tom vw budu diely vyrobene v cine
Rusov je tiez vela, len oni nemaju technologie ani zazemie na vyrobu. O zvlastnom pristupe rusa k techmike pomlcim.
O c8nskych autach, aky je rozdiel ked prejde. Crash Testom wv alebo cinske? Rozdiel je ten ze cinske. Bude lacnejsie a este s lepsou vybavou.
A hlavne aj v tom vw budu diely vyrobene v cine
Hmm - asi to nedelas umyslne, ale co je JV a TPS vubec netusim a Tier1 odhaduji, ze asi 1. tridy nebo prvni linie .. .Dawe píše: ↑30. 12. 2022, 5:27 lapa> Zalezi na konkretni firme a odvetvi. Byla tu rec o tech autech od Changanu, tak se podivej treba na ne.
Firma stara nejakych 15 let, takze tam nenajdes starsi vyrobni zarizeni. Uz po 10 letech existence prodavala pres milion aut rocne. Dnes maji jak se rika uz globalni pusobnost a delaji tech aut asi milion a pul. Maji minimalne dve vlastni evropska R&D, motory v UK (Birmingham) a dalsi v Italii. V Detroitu je dalsi, kde se mocne testuje. V tom UK pritom nedelaji zadna vorezavatka, ale zkuseni lide puvodem z Fordu ci McLarenu v Basildonu. Pri vyvoji spolupracuji s kvalitnimi Tier1 dodavateli celeho sveta, kteri maji nejaky ten JV v Cine (namatkou AVL, Garrett, WIA, Aptiv (Delphi), atd...). Takze expertyza a zkusenost tam je.
Ve vyrobe motoru v Cine prevzali v podstate japonsky TPS system od Toyoty - lean enginering, kaizen, poka-yoke,...obecne kladou velky duraz na reliability tools, protoze vidi ze to japoncum funguje.
Takze svetove srovnatelna kvalita taky casem bude, pokud uz neni dnes.
Dtto lean ..., poka-yoke - co je kaizen, to asi tusim - "agilni" skoleni mam za sebou .
Ale - vsechno, cos jmenoval je Zapad - to tam pracuji koupeni zapadaci nebo jiz vyskoleni cinani "z vlastniho chovu" (vlastnich skol)?
Ono je rozdil - mit to zabudovane v kulture (technicke) nebo to koupit ci pronajmout - viz Rusko - co vsechno jim odeslo a kde vlastne jsou ...
Naposledy upravil(a) lapa dne 30. 12. 2022, 5:36, celkem upraveno 1 x.
Kostka těžko vysvětlí úsečce, natož bodu, že život má i jiné dimenze než má ten jejich ...
Jeane, ja testoval a jezdil v prubehu necelych 10let auta od GWM, SGM(coz je SAIC) a prave Changanu. S kazdou generaci se ta vozidla zasadne zlepsuji. Podobne jako pred 3 dekadami japonska, podobne jako pred dekadou korejska. V Changanu jsem ve vyrobe byl v obou plantech nekolikrat, videl jsem ten progres, ktery je podobne rychly jako byl driv v Namyangu v Hyundai. Jedou uplne po stejnych kolejich, jen netahaji R&D odborniky ze sveta domu, ale postavi jim pracoviste primo v Evrope a US.
Naposledy upravil(a) Dawe dne 30. 12. 2022, 5:56, celkem upraveno 1 x.
TOS S28, DIY CNC, Holzmann ZS-40HS, Prusa Mk3s+MMU2s, Bambu X1C Combo
Neni to ale uplne stejna chyba (ale v obracenem gardu), jako udelal Zapad, kdyz presunul kriticke veci (zaklady pro leky apod) do Ciny, potazmo Indie?
BTW - Indie zatim na tapete neni, pac se zatim ma za demokratickou a pravni, kdezto Cina takova ani nahodou neni ... to muj skromny nazor ...
Kostka těžko vysvětlí úsečce, natož bodu, že život má i jiné dimenze než má ten jejich ...
Dawe, ale to ja predsa nerozporujem. Vyrábajú za také ceny, že by nám tu mohlo byť všetkým smutno, v tomto sa im konkurovať nedá. Ale oni nikdy nebudú ako japonci, lebo majú inú mentalitu. Dalo by sa povedať, že sa nám Slovákom dosť podobajú, na papieri je vždy všetko super, len realita je trochen iná
V dieloch z Číny nie je problém, ak tam je kontrolor z Europy.
V dieloch z Číny nie je problém, ak tam je kontrolor z Europy.
lapa > promin, profesionalni deformace. Tier1 -ano, dodavatel komponent a celku primo na montazni linku do aut. JV- Joint Venture, spolecny podnik dvou a vice subjektu. V podstate jedina sance jak v Cine podnikat je spolecne s nativni cinskou firmou.
TPS- Toyota Production System, viz google, soucasti jsou ruzne nastroje co jsem zminoval a mnoho dalsich.
Ohledne odborniku - podle me na to jdou chytre, postavi relativne mala R&D pobliz silne zakladny lidi z oboru (viz moje predchozi odpoved). Dobrym platem pak nalakaji ty nejlepsi, kteri se pritom nemuseji stehovat do Asie.
Nechaji s nimi pracovat sve juniory z Ciny a ti se za par let dost nauci. Ty potom stahnou do sve zakladny a nahradi cerstvyma. Zkuseni doma delaji vyvoj uz s ciste domacimi dodavateli. Vse co pisu se tyka vyvoje agregatu.
Postnu video z proma toho motoru NE1.5T, ktery byl zminen v clanku pro konkurenta Octavie.schvalne se podivej, kdo to prezentuje, vsechno lidi z Changanu UK v Birminghamu. https://youtu.be/zPWO07W2uAc
TPS- Toyota Production System, viz google, soucasti jsou ruzne nastroje co jsem zminoval a mnoho dalsich.
Ohledne odborniku - podle me na to jdou chytre, postavi relativne mala R&D pobliz silne zakladny lidi z oboru (viz moje predchozi odpoved). Dobrym platem pak nalakaji ty nejlepsi, kteri se pritom nemuseji stehovat do Asie.
Nechaji s nimi pracovat sve juniory z Ciny a ti se za par let dost nauci. Ty potom stahnou do sve zakladny a nahradi cerstvyma. Zkuseni doma delaji vyvoj uz s ciste domacimi dodavateli. Vse co pisu se tyka vyvoje agregatu.
Postnu video z proma toho motoru NE1.5T, ktery byl zminen v clanku pro konkurenta Octavie.schvalne se podivej, kdo to prezentuje, vsechno lidi z Changanu UK v Birminghamu. https://youtu.be/zPWO07W2uAc
TOS S28, DIY CNC, Holzmann ZS-40HS, Prusa Mk3s+MMU2s, Bambu X1C Combo
Nemyslim. Oni totiz naopak knowhow ziskavaji a nepredavaji. Viz ma predchozi odpoved.lapa píše: ↑30. 12. 2022, 5:39 ...Neni to ale uplne stejna chyba (ale v obracenem gardu), jako udelal Zapad, kdyz presunul kriticke veci (zaklady pro leky apod) do Ciny, potazmo Indie?
BTW - Indie zatim na tapete neni, pac se zatim ma za demokratickou a pravni, kdezto Cina takova ani nahodou neni ... to muj skromny nazor ...
Indie na tapete je, ale je to jen pro otrle. Pracoval jsem ve velkem automotive korporatu v dobe, kdy se pripravoval a otevirala fabrika v indickem Pune. Ani po 15 letech se nepovedlo dosahnout na vysledky (kvalitativni a financni ukazatele) srovnatelne s ostatnimi provozy. V Cine to naproti tomu bylo po asi 5 letech ve dvou fabrikach zabehnute a funkcni. V Indii je jeste daleko vetsi fluktuace zamestnancu nez ve velkych cinskych mestech (a i tam je velika). Najmes cloveka a on ti po tydnu odejde a vezme si s sebou treba jeste kopirku
Nebo najmes cloveka, podepises smlouvu a on ti vubec nedorazi, protoze naraz podepsal tri smlouvy a vybral si jineho zamestnavatele. Nikdy nevis koho zamestnavas -oni jsou schopni lhat nejen o vzdelani, ale i v miste bydliste. Pak ti chodi do prace spinavi, smradlavi a unaveni, protoze spi v lepsim pripade v lowcost hostelu, v horsim na ulici v krabici a domu jezdi z mesta na venkov az na vikend. Mohl bych dlouho psat..
TOS S28, DIY CNC, Holzmann ZS-40HS, Prusa Mk3s+MMU2s, Bambu X1C Combo
-
- Příspěvky: 618
- Registrován: 10. 2. 2009, 6:21
Skusal uz niekto toto?: https://m.youtube.com/watch?v=O4IWq1Hfhmk
Poloboh vetra a mora, hrdina mužov.. radikalny ultra heterosexual
Mám zkušenost že kvalita jde ruku v ruce s cenou ,když s nima jednáš tak si můžeš naspecifikovat vlastnosti pokud je to zakázka, nebo si vybrat z kvalitativní skupiny .Výsledek je stejný ,první překupník se zeptá jestli ta nejlevnější varianta vydrží půl roku protože to není do prvovýroby ale jen jako opravárenský díl,tak že největší šunty vydělají překupníkovi nejvíc.
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
No vzhledem k tomu že technické vzdělání je u nich víc ceněné než humanitní, a vzhledem k tomu jak jsou pracovití a soutěživí tak je jasný že se na rozdíl od rusáků mají vlastní vývoj .Jak posoudit jestli smysluplně používají roboty?,pokud firma vyrábí kvantum výrobků a po hale se courá pár lidí tak to asi funguje.lapa píše: ↑30. 12. 2022, 5:02 fmodel:
Takze myslis, ze uz jsou za urovni (i chytrych) kopirovacu, jako kdysi byli Japonci, kteri kdysi zkopirovali nejaky stroj (kompresor?) i se sroubem v pistu, kdy v puvodnim (jejich vzorovem pro "reverse engineering") zapadnim stroji byla vada v odlitku, a tu vyrobce (korektne - nebyl s tim zadny technicky ani jiny problem) opravil tim, ze ji odvrtal a spravil sroubem.
A Zaponci to komplet opraskli .
Takze Cinani uz jsou za timto ...? A i ty roboty uz smysluplne nasazuji sami a ne jen kopiruji, co nekde videli?
Nechci hanet, jen se ptam ...
Myslím že když pár let vydržíš tak sem do EU budou jezdit čínští turisté jako do skanzenu ,a pak se jich budeš moct poptat jak jsou na tom s technikou.
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja vim ze delas 4 roky konstruktera ve vyrobe, ale jak prosim souvisi kvalita vami pouzivanych komponent s Changanem nebo jinym importem hotovych aut z Ciny? Pripominam, ze jsem pocatek diskuse uvedl poznamkou, ze zalezi na konkretni firme a odvetvi.
Z ceho vychazis? Proc a v cem konkretne jsou "omrdane"? Jestli jsi nejakou dobu jezdil cinskym autem urcenym pro EU trh, tak se prosim podel rovnou se zkusenostmi....Na pohľad sú rovnaké, na linke nefungujú. Ja som to sem už písal. Tie autá sú omrdané, kde sa dá....
Souhlas, jina mentalita. Ale nesmirne houzevnata a pracujici do umoru pro team i kdyby meli jen "podavat sroubovak". Podobne jako korejci, jen cinani o trochu min chlastaji a diky obrovske konkurenci na pracovnim trhu jsou snad jeste vic motivovani.
TOS S28, DIY CNC, Holzmann ZS-40HS, Prusa Mk3s+MMU2s, Bambu X1C Combo
Pepa Nos – Země je kulatá
Kdo jde pořád na východ, voctne se na západě,
kdo jde pořád na západ, přijde na východ.
Kdo jde pořád na sever, voctne se na jihu,
kdo jde pořád na jih, přijde na sever.
Někteří ho asi pamatují , mám pocit že už nám k tomu východu moc neschází ,holandský skot nesmí prdět protože je ho prý moc a produkuje methan ,což by se dlo říct i o úřednících z Bruselu s tím rozdílem že ten skot je užitečnej ,a tak dále a tak dále, když si soudruzi z EU vymyslí že zachrání svět tak se nesmí divit že se výroba přesune tam kde oni nejsou jen to má za následek že jsme závislí na Číně a dalších z východu, a tak dále ,jak se říká dej blbci funkci a vymyslí lejstro....
Kdo jde pořád na východ, voctne se na západě,
kdo jde pořád na západ, přijde na východ.
Kdo jde pořád na sever, voctne se na jihu,
kdo jde pořád na jih, přijde na sever.
Někteří ho asi pamatují , mám pocit že už nám k tomu východu moc neschází ,holandský skot nesmí prdět protože je ho prý moc a produkuje methan ,což by se dlo říct i o úřednících z Bruselu s tím rozdílem že ten skot je užitečnej ,a tak dále a tak dále, když si soudruzi z EU vymyslí že zachrání svět tak se nesmí divit že se výroba přesune tam kde oni nejsou jen to má za následek že jsme závislí na Číně a dalších z východu, a tak dále ,jak se říká dej blbci funkci a vymyslí lejstro....
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;