ešte raz, presne vidím celú tú vašu nasranosť, že to nebola vaša myšlienka.
To mi hlava nebere toto
Pravidla fóra
Toto forum vyzaduje schvaleni prispevku moderatorem.
Toto forum vyzaduje schvaleni prispevku moderatorem.
Opět si postesknu, jak by bylo bezva, kdyby se toho ujal kvalitní team a vytáhl know-how z lidí, kteří k smíchu nejsou (s tím, že by se jim i odpovídajícím způsobem zaplatilo, peníze by se, jak je vidět, našly).
mimooborová naplavenina • kolowratský zázrak™ • NPS • GCU • HirthCalc • ncDP.ino
Určitě netočili jen stupidní videa, to je vlastně asi spíš zanedbatelná část z použitých financí. V rámci toho projektu jsou hlavně záležitosti jako pořizování vybavení, pořádání kurzů, investice, ... Budeme věřit, že to v těchto dalších oblastech dopadlo líp.
Superchytrá nabíječka autobaterií, která má i mód pro revitalizaci hluboce vybité baterie, se nezapne, pokud na baterce nejsou alespoň 2V
Posledně se mi povedlo nechat zaplé stropní světlo, baterie byla teď (po více jak měsíci) na nule. Když jsem jí od auta odpojil, pomalinku se na ní sice nějaké napětí objevilo, ale stále to bylo málo (za hodinu to z 0.5V vystoupalo na nějakých 1.5V, pak mi došla trpělivost, pomohl jsem si druhou, starou nabíječkou, které je všechno jedno, je to jen proudový zdroj). Počítám, že tam ten limit je, aby mohli detekovat přepólování..? Pokud ano, čekal bych možnost ten limit nějak overrulovat. Nebo to nějak jde a já jsem jen slepej? T.
Posledně se mi povedlo nechat zaplé stropní světlo, baterie byla teď (po více jak měsíci) na nule. Když jsem jí od auta odpojil, pomalinku se na ní sice nějaké napětí objevilo, ale stále to bylo málo (za hodinu to z 0.5V vystoupalo na nějakých 1.5V, pak mi došla trpělivost, pomohl jsem si druhou, starou nabíječkou, které je všechno jedno, je to jen proudový zdroj). Počítám, že tam ten limit je, aby mohli detekovat přepólování..? Pokud ano, čekal bych možnost ten limit nějak overrulovat. Nebo to nějak jde a já jsem jen slepej? T.
mimooborová naplavenina • kolowratský zázrak™ • NPS • GCU • HirthCalc • ncDP.ino
-
- Příspěvky: 790
- Registrován: 25. 10. 2009, 2:47
Jestli to právě u téhle jde nějak inteligentně obejít bohužel nevím, ale pravda hloupější, přesto oblíbená, z Lidlu také prázdný akumulátor nenabije. V režimu motocyklu (6V) ale stačí napětí méně.
Když se mi párkrát povedlo baterku do mašiny přes zimu dostat do režimu, že ani obnovení (ikonka zubatý kolečko) nezabralo, tak jsem jí na pár hodin připojil na regulovatelnej zdroj a nastavil malej nabíjecí proud. Tím se trochu zregenerovala a pak už to klasická nabíječka z Lídlu vzala.
Já teď řešil pro jednoho zákazníka návod na nabíjení baterek lokomotivy. V návodu AGM baterky jsem vyčetl, že baterku s vybitím na 20% kapacity je potřeba oživovat napětím 2,35 V na článek po dobu 26 hodin. Dále se pokračuje napětím 2,29 V na článek po dobu 72 hodin. pak by měla baterka být relativně v cajku. Baterka 190Ah se nabíjí proudem cca 8,8 A.pafik píše: ↑11. 2. 2023, 5:35 Když se mi párkrát povedlo baterku do mašiny přes zimu dostat do režimu, že ani obnovení (ikonka zubatý kolečko) nezabralo, tak jsem jí na pár hodin připojil na regulovatelnej zdroj a nastavil malej nabíjecí proud. Tím se trochu zregenerovala a pak už to klasická nabíječka z Lídlu vzala.
No a hlavně důležitá věc.. Když je KO jen jeden článek, tak co 12 V baterky máš natřískat 16,8 V po dobu max. 10 hodin, při proudu 1/100 kapacity baterky.
Zákazník mě donutil poprvé si přečíst návod k baterce a dočetl jsem se zajímavé věci.. Včetně toho, jaké teplotní korekce při nabíjení volit apod. Ale nabíječkou z LIDLu samozřejmě žádnou téměř mrtvou baterku zachránit nepůjde. Chce to ten regulovatelný zdroj, který doma nemáme úplně všichni A ještě lepší je inteligentní nabíječka s nastavitelnými charakteristikami.
předválečný soustruh Volman, protahovačka HMS 850, Gude MIG 192/6K, frézka F1J2
Mám toroidní trafo s výstupem 15,5V po připojení usměrňovacího můstku dává cca 14,5. To mám jako záchranou nabíječku. Ovšem u vybitý baterky opravdu na "nulu" je možná bezpečnější baterku vyměnit. Manželka mi nechala v Audině zapnutý ohřev sedadla, byť je tam baterka jako kráva, šla na nulu. Tak trafo, za dvě hoďky se chytla velká nabíječka a druhý den vše v zeleném a jeli jsme na výlet. První dvě tři nastartování žádný problém a pak už nic. Sice se palubka rozsvítila, ale při pokusu startovat vše zhaslo. Baterka za cca 5 tisíc mě posléze s taxíkem a ježděním po Teplicích vyšla na desítku. Protože na baterku byl ještě rok záruky, reklamoval jsem jí. Za pár dnů mi přišel mail, že baterka je neopravitelně poškozená pravděpodobně hlubokým vybitím.
- robokop
- Site Admin
- Příspěvky: 22424
- Registrován: 10. 7. 2006, 12:12
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
tohle v dusledku zapomenuteho ohrevu sedadla?
co je to s tema designerama aut? to je pomalu na reklamaci celeho auta z duvodu softwarove chyby
co je to s tema designerama aut? to je pomalu na reklamaci celeho auta z duvodu softwarove chyby
lubbez píše: ↑13. 2. 2023, 8:17 Mám toroidní trafo s výstupem 15,5V po připojení usměrňovacího můstku dává cca 14,5. To mám jako záchranou nabíječku. Ovšem u vybitý baterky opravdu na "nulu" je možná bezpečnější baterku vyměnit. Manželka mi nechala v Audině zapnutý ohřev sedadla, byť je tam baterka jako kráva, šla na nulu. Tak trafo, za dvě hoďky se chytla velká nabíječka a druhý den vše v zeleném a jeli jsme na výlet. První dvě tři nastartování žádný problém a pak už nic. Sice se palubka rozsvítila, ale při pokusu startovat vše zhaslo. Baterka za cca 5 tisíc mě posléze s taxíkem a ježděním po Teplicích vyšla na desítku. Protože na baterku byl ještě rok záruky, reklamoval jsem jí. Za pár dnů mi přišel mail, že baterka je neopravitelně poškozená pravděpodobně hlubokým vybitím.
Vsechna prava na chyby vyhrazena (E)
To obavam se neni na designery, to jen nejspis dusledek manazerskeho rozhodnuti zvyseni frekvence releasovych cyklu ...
Mam jen zkusenosti z bank. software, ne z automotive ...
Kostka těžko vysvětlí úsečce, natož bodu, že život má i jiné dimenze než má ten jejich ...
To je dusledek eko silenstvi, moderni auta za jizdy baterii dobiji na cca 12.5V, kvuli spotrebe,vysi napeti se tam posila jen pri brzdeni
"do řiti se řítíme, ani o tom nevíme.."