Selenoidní ventil na vosk?
Hledám selenoidni ventil,který by šlo použít pro řízení průtoku tekutého vosku.
Řeší se tu 3D tiskárny a tak snad někdo poradí nebo bude mít nápad jak na to.
Vosk je za pokojové teploty tuhá látka, taje při teplotě 65 C tzn. i ventil musí jit ohřát na teplotu 65 až 85 C, trubička kterou vosk proudí má vnitřní průměr 3 až 4 mm. Vosk je pod tlakem 1 až 3 bary. Ventil musí být schopen otevření/zavření v řádu 100ms.
Napadá někoho co použít?
V nejhorším se pokusím něco vyrobit, ale jediný princip, který mě napadá je jehkový ventil jako u stříkacích pistoli. Jehla řekněme 3 mm ovládaná selenoidem dosedá tlakem pružiny na plochu a civka ji umu zatáhnout zpět čímž ventil otevře.
Nicmně vůbec nevim jak by se obráběla dosedací plocha pro jehlu ani jak komplikované by bylo utěsnit jehlu z druhé strany (u cívky).
Uvítám každý nápad.
Řeší se tu 3D tiskárny a tak snad někdo poradí nebo bude mít nápad jak na to.
Vosk je za pokojové teploty tuhá látka, taje při teplotě 65 C tzn. i ventil musí jit ohřát na teplotu 65 až 85 C, trubička kterou vosk proudí má vnitřní průměr 3 až 4 mm. Vosk je pod tlakem 1 až 3 bary. Ventil musí být schopen otevření/zavření v řádu 100ms.
Napadá někoho co použít?
V nejhorším se pokusím něco vyrobit, ale jediný princip, který mě napadá je jehkový ventil jako u stříkacích pistoli. Jehla řekněme 3 mm ovládaná selenoidem dosedá tlakem pružiny na plochu a civka ji umu zatáhnout zpět čímž ventil otevře.
Nicmně vůbec nevim jak by se obráběla dosedací plocha pro jehlu ani jak komplikované by bylo utěsnit jehlu z druhé strany (u cívky).
Uvítám každý nápad.
U nás se používá lepidlo které při pokojové teplotě neteče , ohřívá se na 70°C a dávkuje se na rotor . Kartuše se tlakuje na cca 2Atmosfery
Zkoušelo se vše možné ale nakonec se používá teflonová trubička 5mm stěna 1 a pneu válečkem se prostě přitlačí mezi dvě plochy a zavře se.
Trubička to vydrží cca 1/2 roku denního provozu .
Zkoušelo se vše možné ale nakonec se používá teflonová trubička 5mm stěna 1 a pneu válečkem se prostě přitlačí mezi dvě plochy a zavře se.
Trubička to vydrží cca 1/2 roku denního provozu .
U pastovačky na vosk mám ohřívanou hadici i ruční vstřikovací ventil ,to těsnění jehlového ventilu nebude asi takovej problém.
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Já jsem jednou použil klasický vstřikovací ventil do auta, jen se musí trochu poladit.
Nikam jsem to nedotáhl, ale vypadalo to použitelně.
Druhá možnost je klasický přimo ovládaný ventil, provozní teplota 100°C není pro ventily nic hrozného.
Nikam jsem to nedotáhl, ale vypadalo to použitelně.
Druhá možnost je klasický přimo ovládaný ventil, provozní teplota 100°C není pro ventily nic hrozného.
Na konci poznávacího procesu je omyl zcela vyvrácen a my nevíme nic. Zato to víme správně.
>klasický vstřikovací ventil do auta,
Myslite něco jako https://www.odkarla.cz/vstrikovaci-vent ... gLSCPD_BwE?
Příjde mim že to musí mít velmi malou díru a tím i průtok
>Druhá možnost je klasický přimo ovládaný ventil
Mě se zatim nepodařilo najít nic co by mělo správnou velikost a uměl bych si představit, že u toho řeším vyhřívání
Myslite něco jako https://www.odkarla.cz/vstrikovaci-vent ... gLSCPD_BwE?
Příjde mim že to musí mít velmi malou díru a tím i průtok
>Druhá možnost je klasický přimo ovládaný ventil
Mě se zatim nepodařilo najít nic co by mělo správnou velikost a uměl bych si představit, že u toho řeším vyhřívání
Nevím jaký průtok je požadovaný, pokud to má být víc tak bych to viděl na VDW od SMC.
Sice škoda že nejdou koupit výběhové modely, byly krásně malinké, jedině sehnat někde kdo ještě má.
Dosedací plošku - těsnění, lze případně nahradit, ale ty teploty kolem 100°C by tomu vadit drasticky neměli.
Záleží zase na době sepnutí a požadované životnosti.
https://www.smc.eu/cs-cz/produkty-a-pod ... 134767~cfg
Sice škoda že nejdou koupit výběhové modely, byly krásně malinké, jedině sehnat někde kdo ještě má.
Dosedací plošku - těsnění, lze případně nahradit, ale ty teploty kolem 100°C by tomu vadit drasticky neměli.
Záleží zase na době sepnutí a požadované životnosti.
https://www.smc.eu/cs-cz/produkty-a-pod ... 134767~cfg
Na konci poznávacího procesu je omyl zcela vyvrácen a my nevíme nic. Zato to víme správně.
vysokotlakej ne....přímej vstřik jede i na 250 baru...vysokotlaké jsou přímé vstřiky...tohle je klasika nízkotlak nepřímej( do sání, né do válce) ovládanej PWM jak u jakého auta ale max je tušim 6 barů u moderních
nizkotlaké jsou napajéné z čerpadla nádrže
vysokotlaké z čerpadla z nádrže do vysokotlakého čerpadla vetšinou poháněné vačkou....podobný systém jako rail u dieslu
nizkotlaké jsou napajéné z čerpadla nádrže
vysokotlaké z čerpadla z nádrže do vysokotlakého čerpadla vetšinou poháněné vačkou....podobný systém jako rail u dieslu
Masso, stroje všemožný, autoservis, amatérské závody Nissan GTR
jen doplnímModros píše: ↑3. 4. 2023, 9:42 vysokotlakej ne....přímej vstřik jede i na 250 baru...vysokotlaké jsou přímé vstřiky...tohle je klasika nízkotlak nepřímej( do sání, né do válce) ovládanej PWM jak u jakého auta ale max je tušim 6 barů u moderních
nizkotlaké jsou napajéné z čerpadla nádrže
vysokotlaké z čerpadla z nádrže do vysokotlakého čerpadla vetšinou poháněné vačkou....podobný systém jako rail u dieslu
bavíme se o vstrikování benzínu
ne nafty
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;