ASIST 550W
Dobrý den,jsem vlastníkem tohoto soustruhu a jelikož jsem byl nucen vyměnit plastová dvojkola v převodovce za ocelová ,tak bych potřeboval poradit.Když jsem vyndal horní hřídel na které je univerzálka,tak jsem zjistil,že to první ložisko hned za univerzálkou nebylo úplně doražené k té přírubě,je tam vůle 3mm.Nevím jak to má být (v návodu není žádná vymezovací podložka),ale podle selského rozumu by mělo být doražené,protože když by se soustružilo ,tak by mohla celá hřídel popojed dozadu.Jěště chci upozornit ,že tam kde je ta vůle ty 3mm.,tak je tam nízký zápich, takže by bylo v případě doražení ložiska k přírubě ,to ložisko by nesedělo 3mm na hřídeli.Doufám,že jsem to napsal trošku srozumitelně.Nutně to potřebuji vědět,neboť zítra bych to chtěl poskládat.Děkuji za opovědi Zdeněk
Možná se ti to hnulo když jsi to vyndaval
. Až to tam budeš lisovat narvi to až na doraz.
Jinak k těm ozub.kolům, to větší na vřeteni budeš muset přilepit. Vřeteno je nějak divně dělaný, střed vřetena je užší asi o 0,02 než kraje. Takže na začátku ti půjde ztuha nasadit a uprostřed bude nepatrná vůle.
Já použil LOCTITE na hřídele.
Pokud to máš rozhozený, doporučuji dát jiná ložiska (s kosoúhlím stykem). Dát je ale správně.

Jinak k těm ozub.kolům, to větší na vřeteni budeš muset přilepit. Vřeteno je nějak divně dělaný, střed vřetena je užší asi o 0,02 než kraje. Takže na začátku ti půjde ztuha nasadit a uprostřed bude nepatrná vůle.
Já použil LOCTITE na hřídele.
Pokud to máš rozhozený, doporučuji dát jiná ložiska (s kosoúhlím stykem). Dát je ale správně.

Díky za odpovědi,to dvojkolo mi tam jde ze začátku lehce a na péru je fest,ale radši ho přilepím.Ložiska tam dám SKF prý jsou přesný(vím že ty kosouhlý jsou lepší,ale jsou drahý a na to že to používám příležitostně a do budoucna bych chtěl o něco větší typ ,tak dávat 6000,-se nevyplatí protože při prodeji by to nikdo neocenil.
To :potraviny posílal jsem i email,takže jěště jednou díky.
To :potraviny posílal jsem i email,takže jěště jednou díky.
Kdybys potřeboval, do Mostu je to cobydup
, můžem to lisnout. Chtělo by to ale ty vymezovací podložky mezi ozub.dvoujkolo a ložisko udělat kovový a přesnější.
Tel. ti zašlu na SZ.

Tel. ti zašlu na SZ.
Jelikoš mám jěště jeden velmi starý soustruh(byl poháněn jěště transmisí)tak jsem si ty podlošky udělal z hliníku,snat budou stačit.Lisovat to budu u kamaráda,ale jinak mockrát děkuji.Až pojedu okolo tak se ozvu,chtěl bych vidět ten tvůj stroj.
- tumlik
- Sponzor fora
- Příspěvky: 3738
- Registrován: 19. 12. 2007, 8:20
- Bydliště: já su z Moravskej :-)
- Kontaktovat uživatele:
to ses díval na párované kosoúhlé ložiskaHecik píše:Díky za odpovědi,to dvojkolo mi tam jde ze začátku lehce a na péru je fest,ale radši ho přilepím.Ložiska tam dám SKF prý jsou přesný(vím že ty kosouhlý jsou lepší,ale jsou drahý a na to že to používám příležitostně a do budoucna bych chtěl o něco větší typ ,tak dávat 6000,-se nevyplatí protože při prodeji by to nikdo neocenil.
To :potraviny posílal jsem i email,takže jěště jednou díky.


http://www.tumlikovo.cz/
Popularizační web nástrojařství a kovoobrábění
Popularizační web nástrojařství a kovoobrábění
Pokud nechceš do toho moc investovat kup kuželíková i když já pro ně moc nejsem, kvůli štelování, ale řešení je to taky. Navíc stojí taky jen pár peněz.
Ta hřídel není divně dělaná, má to tak být. Byla by docela prasárna nalisovávat ložisko přes celou hřídel. Takže se to dělá tak, že celá hřídel má de facto toleranci tak aby vzniklo volné uložení a v místě kde jsou nalisována ložiska je tolerance aby vzniklo těsné uložení. Já jsem naměřil na vřetenu u frézky hřídel 30,00 mm a v místě pro ložiska oněch +0,02 mm. Ty originální ozubená kola by měly být slícovaná na těch 30,00 mm a počítá se že půjdou přes to horní "osazení" pro ložisko vlivem jejich pružnosti přetáhnout. Realita sice u mě byla jiná, odpovídající celkem i přesnosti celého zubového převodu. Drželo to tam víc to péro. Dneska už tam ale tu převodovku nemám vůbec a celé jsem to předělal na pohon klínovým řemenem. A pár dní poté to celé definitivně lehlo.potraviny píše: Jinak k těm ozub.kolům, to větší na vřeteni budeš muset přilepit. Vřeteno je nějak divně dělaný, střed vřetena je užší asi o 0,02 než kraje. Takže na začátku ti půjde ztuha nasadit a uprostřed bude nepatrná vůle.
