Začnu trochu ze široka. Koukal jsem se do papírů a první CO2 laser jsem kupoval v roce 2008. Od té doby jsem měl ještě 5 dalších mašin, nepočítám do toho fiber lasery. Průměrné využití bylo cca 400-500 hodin ročně, posledních 5 let spíš 300. Lze říct, že alespoň minimální zkušenosti mám. Primárně jsem řezal a gravíroval dřevo (spíš gravíroval) a taktéž plexi, kde převládalo řezání. Z těch 6 laserů měly 4 výkon 40W!!! , jeden 60W a jeden 80W. Tu 80W jsem provozoval pouze dva měsíce, protože podnikatelský záměr nevyšel. Zrovna tenhle stroj už byl tak velkej, že se na nerovné podlaze kroutil. Tedy jsem ho označil za striktně ne.
Teď k těm vozíkům. Je fakt, že ty kolečka asi budou mít menší odpor. (po opravách a montážích několika Enderů) jsem k nim nezískal důvěru. Jo a potřebujeme ten "menší" odpor k něčemu? Fakt nepotřebujeme, při řezání jede hlava rychlostí pár mm/s a do zatáčky ještě brzdí. Smysl by to dávalo při gravírování, ale!!! Čím rychleji gravírujeme musíme i řídit paprsek ale máme k dispozici jenom 20kHz PWM a trubka má ještě nějaké předzápaly a bůh ví co ještě. (lze najít ne trubce seriál, kde se u tom hodně povídá a počítá) Tedy v praxi nejedeš ani náhodou naplno, spíš tak na 50 procent. I když budeš mít kompenzovaný průtah řemínku a přidáš na výkonu, výsledek bude o dost horší. Na značení Europalet by to jasně stačilo, ale na designový výrobek ne.
Přesnost - když použiješ čočku s krátkým ohniskem tak uděláš dírku cca 0,2mm s delším (vhodnějším na řezání) cca 0,3mm. Když budeš mít fakt silnej air assist tak možná o něco menší. No a nejsračkovější lineár je na tom o dost lépe.
Můj předposlední laser je americký profi výrobek a používá lineár od Hiwinů, podotýkám že je to úplně jiná liga než Thunder. A třeba teď často zmiňovaná tiskárna Voron - zrychlení jako kráva, uzoučkej GT4 řemínek a taky lineár a ještě na sobě vozí NEMA17 motor.
To co jsem tady napsal je čistě můj osobní názor. To že se mi nelíbí kolečka je úplně stejné jako se mi nelíbí ženský s velkejma umělejma kozama.
