Oprava malého kompresoru

Uživatelský avatar
Thomeeque
Příspěvky: 9313
Registrován: 30. 1. 2012, 10:20
Bydliště: Mimo ČR

1. 9. 2024, 6:56

Tak jsem to trochu rozebral a mám pár poznatků:
- byl v tom nějaký trochu sajrajt, ale po vyčištění žádná změna
- když odpojím zátěž, točí se to malinko lehčeji, ale stále mizerně
- vzduch to na výstup tlačí, ucpané to asi není
- každý blok vydává jiné zvuky
- předtím to myslím takové zvuky nevydávalo, i když trochu těžko soudit, na nominálních otáčkách by to možná znělo jinak..? Btw. je to "tichý" kompresor :)
- více viz videa

https://youtube.com/shorts/qGnZHAaJy-M
https://youtube.com/shorts/lRTAJAYcwJc

Image3393385623839095088.jpg
Image4203737927190344900.jpg
Image8827812141843754784.jpg
Image6767551815104977152.jpg
Image909866354313041785.jpg

Kondík jsem zatím neměřil, nechci ty kontakty přerušovat, pokud to fakt není třeba (počkám, co mi řeknete).

Dík, T.
mimooborová naplavenina • kolowratský zázrak™ • NPS • GCU • HirthCalc • ncDP.ino
Uživatelský avatar
Charon
Sponzor fora
Příspěvky: 6008
Registrován: 27. 7. 2019, 4:31
Bydliště: Praha

1. 9. 2024, 7:00

Vadný kond bývá většinou vidět a i cejtit :? Ten tvůj vypadá na pohled ok...
Pokud ti tohle motorek dělá i při sundanejch obou hlavách, teda jede naprázdno a nebrzdí ho nějaký ventil, podezíral bych motorek :( ložiska asi budou ok, když s tím růčo točíš
No asi tohle jsi nechtěl slyšet :?
SM16A, FN20, 3E710B, CDC7-2, HO02, CO2laser, Fiber.. propagator www.atreon.cz
Uživatelský avatar
jenicek
Příspěvky: 1739
Registrován: 17. 9. 2018, 9:35
Bydliště: Vedle Trautenberka

1. 9. 2024, 8:08

Převozníku v tomhle s Tebou musím nesouhlasit. V době Tesláckejch kondů to platilo, ale v době PRCáckejch kondů se setkávám každou chvíli s tím, že kond ztratil část kapacity a motorek nechce nastartovat nebo nemá sílu. Zřejmě maj tak slabý kovový povlaky, že časem shnijou a část kondu se stane nefunkční. Není to provázený žádným dýmem, prasknutím ani ztmavnutím futrálu. První co je u takovejhle věcí je, že vyndám kond a změřím ho na RLC metru na kapcitu a ESR. Někdy to ESR má hodnotu řádově jinou než by odpovídalo typu a velikosti kondu, byť kapacita je třeba i na spodní hraně tolerance (Vzhledem k přesnosti dnešní výroby jsou všechny kondy z PRCu v mínusovým poli tolerance. Jó pryč jsou ty doby, kdy Teslácký kondy měly běžně +50%).
Uživatelský avatar
Charon
Sponzor fora
Příspěvky: 6008
Registrován: 27. 7. 2019, 4:31
Bydliště: Praha

1. 9. 2024, 8:47

Taky pravda, no me ty dva vadny za posledni asi dva roky praskly, takze jsem si myslel ze je to normal stav, no a neni no :shock:
SM16A, FN20, 3E710B, CDC7-2, HO02, CO2laser, Fiber.. propagator www.atreon.cz
Uživatelský avatar
Thomeeque
Příspěvky: 9313
Registrován: 30. 1. 2012, 10:20
Bydliště: Mimo ČR

1. 9. 2024, 8:59

Hmm, změřil jsem odběr v tom stavu na posledním videu, rovných 1800W. Nominální příkon je 750W. Tak to asi moc dobře nevypadá.. Abych zkusil motor vyloženě bez zátěže, budu to muset nejspíš docela hodně rozebrat. Na to už jsem dnes neměl, možná zítra. Také si říkám, že na 750W je ten motor dost malý. Sice je průchozí vzduchem chlazený, ale i tak. V kombinaci s tím vedrem, nejsíš je pečenej :(

Uvidíme, zatím díky, T.

PS: Jsem právě zjistil, že jsem to celé roky provozoval bez vstupního filtru, tak to vydržel vlastně docela dlouho :roll:
mimooborová naplavenina • kolowratský zázrak™ • NPS • GCU • HirthCalc • ncDP.ino
Uživatelský avatar
jova
Příspěvky: 2542
Registrován: 2. 11. 2007, 1:40
Bydliště: Chýnov to je kousek od Tábora
Kontaktovat uživatele:

2. 9. 2024, 6:44

Přesně jak popisuješ, se chovala kamarádova sekačka. Odběr jsem tedy neměřil, ale po zapnutí se nedokázala roztočit z nízkých otáček, i když už má brzdu vykuchanou, přesně jako tobě. Stačilo dát nový kondenzátor a jede úplně normálně. Ty kontakty ani nemusíš stříhat, stačí trochu tu vnitřní trubičku přes ten plast zmáčknout a dráty se většinou uvolní.
Uživatelský avatar
Thomeeque
Příspěvky: 9313
Registrován: 30. 1. 2012, 10:20
Bydliště: Mimo ČR

2. 9. 2024, 10:41

No bylo by to supr, úplně se mi nový kupovat nechce. Zkusím, díky, T.
mimooborová naplavenina • kolowratský zázrak™ • NPS • GCU • HirthCalc • ncDP.ino
Uživatelský avatar
Thomeeque
Příspěvky: 9313
Registrován: 30. 1. 2012, 10:20
Bydliště: Mimo ČR

20. 9. 2024, 5:14

Zdar,

pořídil jsem nový koďan, ale asi to tím není. Na prázdno se motor točí imho v nominálních otáčkách, ale to i se starým kondenzátorem. Když osadím pouzdra pístů, i bez toho, aby to foukalo do nádoby, už je to v čudu (nemám natočeno, ale můžete mi věřit, zhruba jako zde). Co se s tímto typem motoru typicky stane, že takto zeslábne, mezizávitový skrat? Odběr je i naprázdno velký, ale nevím jistě, jestli se ty čísla dají tomuto měřáku věřit, bohužel jsem tím ten kompresor, dokud byl ještě jura, nikdy neměřil.

https://youtube.com/shorts/xnEuldvQrhs
https://youtube.com/shorts/ZR7iUlH6cCo

Dík, T.
Naposledy upravil(a) Thomeeque dne 21. 9. 2024, 11:45, celkem upraveno 1 x.
mimooborová naplavenina • kolowratský zázrak™ • NPS • GCU • HirthCalc • ncDP.ino
el_fuego333
Příspěvky: 660
Registrován: 10. 2. 2009, 6:21

20. 9. 2024, 10:31

Zahrieva sa ten motor rychlo?
Poloboh vetra a mora, hrdina mužov.. radikalny ultra heterosexual
Uživatelský avatar
Thomeeque
Příspěvky: 9313
Registrován: 30. 1. 2012, 10:20
Bydliště: Mimo ČR

21. 9. 2024, 4:56

Celkem ano (i když opět nevim, jak rychle by se zahříval, kdyby byl zdravý). Asi to fakt žere hodně, původně jsem to připojil podměrečným kabelem (0.25 mm², byl po ruce), ten se znatelně zahřál i při několikasekundovém pokusu.
mimooborová naplavenina • kolowratský zázrak™ • NPS • GCU • HirthCalc • ncDP.ino
Jiří M
Příspěvky: 48
Registrován: 13. 3. 2024, 7:52

23. 9. 2024, 11:36

To je nejčastější smrt jednofázových motorů. Jsou dělaný na drc, bez rezerv v železe, na hranici oteplení za provozu.. a důvod ke jen jeden, tedy dva, aby to šlo unést a aby to nevyhazovalo jističe. Tím ta životnost takhle klesá. Za poslední rok jsem takhle měl opravovat 3 motory a vždy šly do šrotu, zařízení spotrebák, kde nový bylo levnější, jak to nechat převinout v dílně. :/
Uživatelský avatar
Thomeeque
Příspěvky: 9313
Registrován: 30. 1. 2012, 10:20
Bydliště: Mimo ČR

23. 9. 2024, 12:21

Díky Jirko! Rozumím ti spávně, že potvrzuješ ten mezizávitový zkrat?
mimooborová naplavenina • kolowratský zázrak™ • NPS • GCU • HirthCalc • ncDP.ino
Jiří M
Příspěvky: 48
Registrován: 13. 3. 2024, 7:52

23. 9. 2024, 12:40

Je to tak. Za provozu ty motory berou proud 2 - 8A a po smrti od 10 do 20A. Poslední byl nějakej hobby drtič na větve. Parodie na štěpkovač.. Vinutí jsem nerozebíral, vrátil majiteli jako nerentabilní k opravě.
Uživatelský avatar
Thomeeque
Příspěvky: 9313
Registrován: 30. 1. 2012, 10:20
Bydliště: Mimo ČR

23. 9. 2024, 6:52

Ještě jednou díky! Teď jen vymyslet, co místo toho. Na "tichý" už bych se vyprdl, hlavně ať to má dostatečně dimenzovaný pohon (zkousl bych i 3x400), může něco vážit a asi už bych šel do 50l. Za případné tipy dík. Až budu u kompu, zkusím hledat. T.
mimooborová naplavenina • kolowratský zázrak™ • NPS • GCU • HirthCalc • ncDP.ino
Uživatelský avatar
Thomeeque
Příspěvky: 9313
Registrován: 30. 1. 2012, 10:20
Bydliště: Mimo ČR

13. 10. 2024, 1:51

Ahoj, snažím se to rozebrat:

Image5098547940763961272 copy.jpg

Ale za živého pána boha se mi to nedaří. Nevíte někdo, jak u sebe ty díly drží? Všechny šrouby a matice, co šly, jsou venku, ale stále to od sebe nedostanu. Stranu bez průchozích šroubů jsem schopen paličkou protočit (nemůžu moc, jsou tam dráty), ale jde to hodně ztuha. Nechce se mi věřit, že by to takto pevně stažené držela ta osa, navíc přes ložiska, ale nic jiného tam nevidím.

Image2194990993937688301.jpg
Image5098547940763961272.jpg
Image2821596350144775365.jpg
Image3633564228695636932.jpg
https://youtube.com/shorts/KKjjCNZBgf4

Dík, T.

EDIT: Držela to ta osa přes ložiska, k nevíře..

Image3459727773884790940.jpg
Image7100430653508842157.jpg
mimooborová naplavenina • kolowratský zázrak™ • NPS • GCU • HirthCalc • ncDP.ino
Odpovědět

Zpět na „Jiné stroje - vrtačky, brusky, pily atd.“