Soustruh sm 16
A už jsem to pochopil


Takhle to už dává smysl, děkuji
SM16A, FN20, 3E710B, CDC7-2, HO02, CO2laser, Fiber.. propagator www.atreon.cz
Ahoj , o víkendu jsem dával mé SM16A trochu té pěče a už se mě úplně rozpadla ta gumová lemovka kolem toho plechu u řazení . Co jsem koukal na netu tak doporučují gumu z materiálu NBR která je odolná oleji ale tu jsem v rozměru který potřebuji nenašel . Nejvhodnější co by se mě hodilo je toto - pryžová lemovka průměr 8mm s drážkou 2mm z materiálu SBR .
https://www.konekt-hadice.cz/pryzove-le ... OO8BXEeGOs
Neměnil jste ji někdo ? Nemáte nějaké doporučení ? Děkuji pěkně J.C.
https://www.konekt-hadice.cz/pryzove-le ... OO8BXEeGOs
Neměnil jste ji někdo ? Nemáte nějaké doporučení ? Děkuji pěkně J.C.
-
- Příspěvky: 767
- Registrován: 30. 9. 2017, 10:08
- Bydliště: Zichovec
- Kontaktovat uživatele:
Zdar chlapi, na moji 16ce mam olejovy filtr za prevodovkou. Je to ten stary typ na filcove vlozky. Kdyz objevim nejakou netesnost nebo jen chci vytahnout olejove cerpadlo, znamena to rozdelat pomalu polovinu stroje a tak premyslim, jak bych to vytahl ven a spristupnil. Napada me pouzit relokacni prirubu na olevy filtr nebo neco podobneho.
Casem budu chtit poresit i samotne cerpadlo, protoze jsem se zacal potykat s tim, ze obcas proste nesaje olej (i kdyz je ho v nadrzce dost) a nemuzu prijit na pricinu. Olejove cerpadlo slouzi na sprchovani vretene. Dalsi casti jako prevodovka atd. se mazou rozstrikem.
Co si o tom myslite? Budu rad za vase nazory a navrhy. Dik.Casem budu chtit poresit i samotne cerpadlo, protoze jsem se zacal potykat s tim, ze obcas proste nesaje olej (i kdyz je ho v nadrzce dost) a nemuzu prijit na pricinu. Olejove cerpadlo slouzi na sprchovani vretene. Dalsi casti jako prevodovka atd. se mazou rozstrikem.
Sm16, Avia Fnb25, Jones&Shipman 540ap
Ahoj, opět jsi jdu pro radu. Po čase jsem se opět dostal k pracím na mém B-čku. Potřebuji sundat lože, abych ho dal na přebrus. Proto potřebuji vyndat převodovku rychlostí (nad ní jsou skryté šrouby co připevňují lože k podstavci). Převodovka je v té noze podstavce uchycena kyvně pomocí 2 čepů (z každé strany 1). V čepech je závit M6 pro vytažení reverzním kladívkem.
Jenže mne to nejde, ta převodovka je dost těžká a ikdyž ji nadlehčím žirafkou jak chci, tak čepy nechtějí ven.
Podle mne ta tíha převodovky i po odlehčení stejně tlačí na čepy a tím nejdou vyrazit. Nebo je v tom podle vás nějaký jiný háček? Neřešil jste to někdo a nemáte na vyndání té převodovky fígl?
Předem díky, P.
Jenže mne to nejde, ta převodovka je dost těžká a ikdyž ji nadlehčím žirafkou jak chci, tak čepy nechtějí ven.
Podle mne ta tíha převodovky i po odlehčení stejně tlačí na čepy a tím nejdou vyrazit. Nebo je v tom podle vás nějaký jiný háček? Neřešil jste to někdo a nemáte na vyndání té převodovky fígl?
Předem díky, P.
Kašli na "reverzní kladivko". S tým môžeš tak akurát dodr... ten M6, keďže to ide ťažko.
Ja nemám SM16 ale na SV18 je to možno podobné (2 čapy, z toho jeden je excenter). Ja som použil vyrobený jednoduchý stahovák- trubka s vn. priemerom vačším ako čap+závitovka alebo dlhá skrutka+matica+ kus plocháča hr.10mm s dierou pre skrutku) Skrutku našrobovať do diery v čape potom trubka potom plocháč potom matica.Zaťahoval som maticou o plocháč a v pohode mi celý čap vyšiel von. Samozrejme prevodovku treba podložiť/nadľahčiť aby nedajbože nedrb.. na podlahu alebo sa neskrížila až tak že ten čap na druhom konci sa zakusne. Druhá strana už išla v pohode.
A ešte možno skúsiť vopred napatlať aj nejakým tým WDčkom .
Ja nemám SM16 ale na SV18 je to možno podobné (2 čapy, z toho jeden je excenter). Ja som použil vyrobený jednoduchý stahovák- trubka s vn. priemerom vačším ako čap+závitovka alebo dlhá skrutka+matica+ kus plocháča hr.10mm s dierou pre skrutku) Skrutku našrobovať do diery v čape potom trubka potom plocháč potom matica.Zaťahoval som maticou o plocháč a v pohode mi celý čap vyšiel von. Samozrejme prevodovku treba podložiť/nadľahčiť aby nedajbože nedrb.. na podlahu alebo sa neskrížila až tak že ten čap na druhom konci sa zakusne. Druhá strana už išla v pohode.
A ešte možno skúsiť vopred napatlať aj nejakým tým WDčkom .
-
- Příspěvky: 15
- Registrován: 8. 8. 2022, 8:30
Capajev.
Mas povoleve cerviky zajistujici ty cepy?
Jsou v tech dirach vedle radici paky.
Mas povoleve cerviky zajistujici ty cepy?
Jsou v tech dirach vedle radici paky.
No a jsem doma. Samozřejmě nemámromanovic24 píše: ↑19. 11. 2024, 10:13 Capajev.
Mas povoleve cerviky zajistujici ty cepy?
Jsou v tech dirach vedle radici paky.
Díky, převodovka je dole. Těch červíků jsem si nevšiml.
Teď ji jen umeju od keflu, nějaké doporučení na čistič?
Jen se mi objevil další problém, při vyndavání té převodovky koukám, že chybí čerpadlo chlazení, koukám dál a ona tam chybí i vana na emulzi
.
Teď ji jen umeju od keflu, nějaké doporučení na čistič?
Jen se mi objevil další problém, při vyndavání té převodovky koukám, že chybí čerpadlo chlazení, koukám dál a ona tam chybí i vana na emulzi

-
- Příspěvky: 767
- Registrován: 30. 9. 2017, 10:08
- Bydliště: Zichovec
- Kontaktovat uživatele:
A skkutecne to potrebuješ?
Sm16, Avia Fnb25, Jones&Shipman 540ap
No ono sa častokrát stáva že hľadáme riešenie problému v tej najťažšej zložitosti a častokrát je riešenie v triviálnosti napr. uvolnenie zaisťovacích červíkov. A ktovie, či tam skutočne mali byť červíky , alebo ich tam niekto , dal schválne. Lebo ja mám na SV18 normálne skrutky so šesťhrannou hlavou, takže je na prvý pohľad jasné, že sa musia pred sundávaním čapov povoliť.capajev píše: ↑19. 11. 2024, 10:40No a jsem doma. Samozřejmě nemámromanovic24 píše: ↑19. 11. 2024, 10:13 Capajev.
Mas povoleve cerviky zajistujici ty cepy?
Jsou v tech dirach vedle radici paky., vůbec mne nenapadlo že ty dírky vedou k nějakému šroubku. Díky, večer vyzkouším.
No dávať tam červíky,podľa mňa nie je šťastné riešenie. Ledaže by boli aspoň na imbusák.
Jj, bylo to červíky s drážkou, je to ten typ se špičkou, ta zapadá do V drážky v tom čepu. Přístupné jsou ze předu přes dírky v litině, po stranách od řadící páky, jak bylo řečeno výše.
Ještě by mne zajímalo jak má vypadat zdravé obložení na brzdových čelistech. Mám tam tak 1.5-2mm brzdového materiálu. Laicky je to za mne OK, ale když už je venku, že bych to případně spláchnul jedním vrzem.
-
- Příspěvky: 3411
- Registrován: 3. 6. 2007, 9:49
- Bydliště: Bratislava
Ahoj,
nakoľko to s prihliadnutím na r.v. stroja bude to obloženie z azbestom, prikláňal by som sa ak už nie v prospech zdravia sústruhu vymeniť aspoň v prospech zdravia tvojho

SU32, MN80, FN25, ISEL4433, Jakobsen SJ25, N1, V20, Anycubic Kossel