Potřebuju pokopnout

ruzne programy,konverze dat, digitalizace, atd...
Odpovědět
Uživatelský avatar
pafik
Příspěvky: 2907
Registrován: 10. 2. 2013, 5:07
Bydliště: Praha 4

5. 2. 2025, 1:55

Chlapci, potřebuju nějakou ideu, jak řešit požadavek na funkci emailu. Nebo nějak jinak, pomocí extra SW, to je fuk. Popíšu co potřebuju (a nemůžu na to přijít).
Přijde email-požadavek od zákazníka. Požadavek se musí v nějaké, poměrně krátké době vyřídit. Požadavek může vyřídit X lidí (X = třeba tři, to je fuk). Nemůžu to řešit přesměrováním emailu na všechny tři, protože by mohlo dojít k duplicitě. Je potřeba, aby první, který se požadavku chopí, vymazal ten požadavek z obrazovky/schránky ostatních, kteří ho také dostali. Ti lidé nesedí spolu, komunikace mezi nimi musí být automatická.
Napadl mě speciální účet na poštovním serveru, který by v případě příchozího emailu vygeneroval malej banner na obrazovce patřičných osob. Ovšem netuším, jak to udělat. Na tom banneru by bylo tlačítko "vyřídím" nebo tak nějak, a ten, kdo by ho aktivoval, by tím smazal bannery z ostatních obrazovek a zároveň si ten email poslal do svojí pošty.
Klidně by to mohl být extra software, nemuselo by to být v režii emailového serveru, ale mělo by to logovat ty, kteří si vzali řešení úkolů a mělo by se to spouštět emailem.
Tak, napadá vás něco, odborníci? Vypadá to složitě, možná už něco takového existuje hotové. Nebo by to někdo naprogramoval .... ?
miv
Příspěvky: 1135
Registrován: 17. 9. 2019, 11:55

5. 2. 2025, 2:03

pafik píše: 5. 2. 2025, 1:55 Chlapci, potřebuju nějakou ideu, jak řešit požadavek na funkci emailu. Nebo nějak jinak, pomocí extra SW, to je fuk. Popíšu co potřebuju (a nemůžu na to přijít).
Přijde email-požadavek od zákazníka. Požadavek se musí v nějaké, poměrně krátké době vyřídit. Požadavek může vyřídit X lidí (X = třeba tři, to je fuk). Nemůžu to řešit přesměrováním emailu na všechny tři, protože by mohlo dojít k duplicitě. Je potřeba, aby první, který se požadavku chopí, vymazal ten požadavek z obrazovky/schránky ostatních, kteří ho také dostali. Ti lidé nesedí spolu, komunikace mezi nimi musí být automatická.
Napadl mě speciální účet na poštovním serveru, který by v případě příchozího emailu vygeneroval malej banner na obrazovce patřičných osob. Ovšem netuším, jak to udělat. Na tom banneru by bylo tlačítko "vyřídím" nebo tak nějak, a ten, kdo by ho aktivoval, by tím smazal bannery z ostatních obrazovek a zároveň si ten email poslal do svojí pošty.
Klidně by to mohl být extra software, nemuselo by to být v režii emailového serveru, ale mělo by to logovat ty, kteří si vzali řešení úkolů a mělo by se to spouštět emailem.
Tak, napadá vás něco, odborníci? Vypadá to složitě, možná už něco takového existuje hotové. Nebo by to někdo naprogramoval .... ?
Jasně že existuje. Jmenuje se to například Atlassian. A určitě je jich více.
Uživatelský avatar
zelez
Příspěvky: 120
Registrován: 1. 11. 2012, 8:12
Bydliště: Praha

5. 2. 2025, 2:04

Ahoj,
Gmail by měl umožňovat současné přihlášení k jedné schránce více osobami současně.
Vytvořit štítky "beru si to A", "beru si to B" atd.
Saupe DMT 160x280 & bf20 & 3d PMi2 & SAFAG 118
mstreicher
Příspěvky: 767
Registrován: 30. 9. 2017, 10:08
Bydliště: Zichovec
Kontaktovat uživatele:

5. 2. 2025, 4:00

Nebo si postavit AI agenta např. V Zapier. Je to jako skládat Lego kostky. Každá kostka něco umí a nastavení je pro netechnicke uživatele intuitivní
Sm16, Avia Fnb25, Jones&Shipman 540ap
t256
Příspěvky: 2951
Registrován: 19. 1. 2012, 4:49

5. 2. 2025, 4:51

Pokud pouzivas outlook, oznac si to tou cervenou vlajeckou, ta by se mela synchronizovat skze IMAP. Pripadne si udelej slozku napriklad "dulezite" a tam si danou zpravu presun/zkopiruj. Kdo ji zpracuje, presoupne ji nekam jinam, treba do "vyrizeno"
Uživatelský avatar
pafik
Příspěvky: 2907
Registrován: 10. 2. 2013, 5:07
Bydliště: Praha 4

6. 2. 2025, 9:14

Atlassian mi připadá hodně komplexní, budou chtít zaplatit celou funkcionalitu a my z toho využijeme 5% ....
Agent v AI Zapier - netuším o co jde. A s AI nechci mít nic společnýho, ještě bych zjistil, jak jsem vlastně blbej .... :shock:
Outlook používáme jen klienty, ne server.
Nakonec to, co mi pomohlo - Gmail. Sláva :) . Ne sice Gmail an sich, ale přístup přes webového klienta.
Poštovní server je Kerio, umožňuje emailovat jak pomocí klientů na PC, kam se emaily stáhnou a nic už se s nima neudělá, tak pomocí webového rozhraní. A to se nikam nestahuje, zůstává na serveru. Takže když udělám extra účet, kterej si dotyční otevřou, tak uviděj totéž. Když jeden z nich email smaže, tak zmizí všem. Kontrola se dá zařídit tak, že kopie emailů budou chodit šéfovi, kde se budou ukládat. Půjde aspoň dohledat, že to přišlo. Takže už jen doladit, jak to bude fungovat uvnitř firmy.
Děkuji všem, kteří se zúčastnili.
lapa
medaile za lepsi forum
Příspěvky: 2891
Registrován: 6. 5. 2009, 7:18
Bydliště: Praha

6. 2. 2025, 10:25

pafik píše: 6. 2. 2025, 9:14 ...
Poštovní server je Kerio, umožňuje emailovat jak pomocí klientů na PC, kam se emaily stáhnou a nic už se s nima neudělá, tak pomocí webového rozhraní. A to se nikam nestahuje, zůstává na serveru. Takže když udělám extra účet, kterej si dotyční otevřou, tak uviděj totéž. Když jeden z nich email smaže, tak zmizí všem. Kontrola se dá zařídit tak, že kopie emailů budou chodit šéfovi, kde se budou ukládat. Půjde aspoň dohledat, že to přišlo. Takže už jen doladit, jak to bude fungovat uvnitř firmy.
Děkuji všem, kteří se zúčastnili.
A kam se ten "smazany" email uklada u toho sefa a u toho pracovnika, ktery si to privlastnil?
Uz jenom na jejich "lokalech"? Jsou bezpecne zalohovany?
Ptam se kvuli mozne potrebe kdykoliv v budoucnosti ten email dohledat a kvuli tomu, ze pises, ze na serveru se to smaze (smaze to ten privlastnujici pracovnik).
Kostka těžko vysvětlí úsečce, natož bodu, že život má i jiné dimenze než má ten jejich ...
Uživatelský avatar
pafik
Příspěvky: 2907
Registrován: 10. 2. 2013, 5:07
Bydliště: Praha 4

6. 2. 2025, 11:01

Jo, všechny požadavky se ukládaj automaticky u šéfa, plus u toho, kdo si to přeposlal.
Akorát jsem se před chvílí dozvěděl, že chtěj, aby jim vyskočil na obrazovce banner, že přišla objednávka, že email se zvukovou návěstí nestačí. Prej by si nemuseli všimnout v rámci zaujetí jinou prací (ha ha). Myšleno prací na PC.
To je tak, když nedokáže zadavatel zformulovat všechny požadavky najednou a postupně si vzpomíná, co by vlastně ještě chtěli. :mrgreen:
lapa
medaile za lepsi forum
Příspěvky: 2891
Registrován: 6. 5. 2009, 7:18
Bydliště: Praha

6. 2. 2025, 11:33

pafik píše: 6. 2. 2025, 11:01 Jo, všechny požadavky se ukládaj automaticky u šéfa, plus u toho, kdo si to přeposlal.
...
Ale jadro meho dotazu bylo, kam/jak se ukladaji u sefa/pracovnika - z hlediska bezpecnosti/zalohovani/dohledatelnosti - pokud o tom chces uvazovat :).
Dohledatelnost je i to, zda jsou nekde ulozena pristupove nalezitosti prislusnych pracovniku :) - to by ses divil, kolikrat data sice byla, ale pristup (trebas hesla) k nim jaksi ne :lol:.
Ale koukam, ze jsi z IT, tak asi zbytecna otazka :).
Kostka těžko vysvětlí úsečce, natož bodu, že život má i jiné dimenze než má ten jejich ...
Uživatelský avatar
pafik
Příspěvky: 2907
Registrován: 10. 2. 2013, 5:07
Bydliště: Praha 4

6. 2. 2025, 11:48

Jednou týdně se silážuje kompletní pošta na Synology. Kromě toho se extra silážujou jednotlivé účty. Nikdo z uživatelů není natolik kompetentní, aby tam úmyslně škodil. Logy o příchozích emailech si ukládá server.
Pokud vznikne průšvih, zjistí se to hned, ne za půl roku.
Odpovědět

Zpět na „Ostatní software“