Parní strojařina

Odpovědět
Uživatelský avatar
jova
Příspěvky: 2552
Registrován: 2. 11. 2007, 1:40
Bydliště: Chýnov to je kousek od Tábora
Kontaktovat uživatele:

30. 7. 2025, 9:01

ok1in
Příspěvky: 226
Registrován: 13. 6. 2017, 6:31
Bydliště: Slaný

31. 7. 2025, 7:40

Pro doplnění a možná i jako výzva...

Komunikace, telemetrie, automatizace, pohony...
jergus.balaz
Příspěvky: 1715
Registrován: 24. 6. 2020, 8:41
Kontaktovat uživatele:

31. 7. 2025, 9:46

ok1in píše: 31. 7. 2025, 7:40 Pro doplnění a možná i jako výzva...
Chcel by som sa opýtať znalych, vo videu hneď v prvej sekvencií vychádza para(?) na dvoch miestach medzi vozňami. To bolo parou urobené kúrenie vo vozňoch?
BalazKovo.sk
ok1in
Příspěvky: 226
Registrován: 13. 6. 2017, 6:31
Bydliště: Slaný

31. 7. 2025, 11:28

Přesně tak. V době při při přechodu na motorovou a elektrickou trakci, byly lokomotivy vystrojeny parními generátory pro vytápění vozů...
Komunikace, telemetrie, automatizace, pohony...
jean
Příspěvky: 985
Registrován: 10. 7. 2013, 11:48

31. 7. 2025, 3:43

Esli se nepletu, jako dycky, tak parou sa vozne vykurovali aj ked sa použil dieslový rušeň. A nebolo to až tak dávno. Napr. ČSD trieda T 478.3 („Brejlovec“) mal parný generátor na kúrenie voznov:

Edit, už to tu je :lol:
Odpovědět

Zpět na „videa“