ocel šroub v hliníku, jak na něj?
Pánové, doufám, že nebude vadit, pokud otevřu toto téma. Už kolikrát jsem zápasil se šroubem zarostlým v hliníku. A vždycky aspoň 4 cm závitu, když už, tak už. Jak postupujete vy? Metrová tyčka, kvalitní ořech, uvolnit jej a pak vycukat utahovákem? Zahřívání? Jeden z posledních, co mne dožral, jsem vytočil z půlky a pak rupnul, takže celý most pod motorem musí ven. A mám i takové, co se prostě nepohnou a nepohnou..
ten šroub prasknul protože to povolovaní a tření udelalo to že si natavil ten hliník a prostě se to mázlo, che to trpelivost, hodne pomáhá pár uderu zvrchu a kolikrát se prostě odvrtává a nic jiného nezbyde.....samořejmě indukce atd ale nekdy je to fakt moc
hodně věcí povolujem ručne a druhej do toho mlátí....mam na to spešl bouchací trhák a věrtšinou se zadaří....rázovej utahovák je spíš na škodu......tam necítíš jestli už šroub kroutíš a vetšinou to právě mázneš
hodně věcí povolujem ručne a druhej do toho mlátí....mam na to spešl bouchací trhák a věrtšinou se zadaří....rázovej utahovák je spíš na škodu......tam necítíš jestli už šroub kroutíš a vetšinou to právě mázneš
Masso, stroje všemožný, autoservis, amatérské závody Nissan GTR
Ředěná kyselina dusičná prej sežere ocel, ale nesežere hliník.
https://rayer.g6.cz/elektro/dilna.htm#ZAVITNIK
(Nemám vyzkoušeno.)
https://rayer.g6.cz/elektro/dilna.htm#ZAVITNIK
(Nemám vyzkoušeno.)
Koupím hliníkové profily délky cca 60cm, nabízím 90,-Kč/kg.
nemyslím si, že by v tom procesu zadírání hrálo nějakou roli teplo
prostě tam narostou kysličníky - koroze hliníku i železa a mechanicky se to zadře
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Příspěvky: 3439
- Registrován: 3. 6. 2007, 9:49
- Bydliště: Bratislava
Pri tepelnej vodivosti hliníku kde aj laser sa zapotí je ťažko uveriteľné, že by si trením šróbu týmto spôsobom vedel lokálne ten hliník nataviť.
SU32, MN80, FN25, ISEL4433, Jakobsen SJ25, N1, V20, Anycubic Kossel
Za mne to je jak pise Testone, je to proste chemicka reakce. Oni dost obdobne zarostou i hlinikove sedlovky v ocelovy jizdnich ramech. Mne se na povoleni vzdy osvedcilo prostriknout treba WDcko, nechat chvilu pusobit a pak pomalu rucne povolovat. Temer vzdy jsem povoli, v krajnim pripade pobouchani kladivem. Kdyz to lze, nejlepe tomu predejit a maznout sroub antisiezem ci mazivem na zavity.
já nevim....dobře...netaví se samozřejmě....700 tam neni....ale že mě mechanik přinese totálně utavenej šroub s nabalenym hliníkem ze silentbloku...přotože to rval bouchačkou tak že se z toho kouřilo...tak slovo tavení se k tomu přímo hodí
Zaměstnejte 5 lidí a poznáte nepoznané
Zaměstnejte 5 lidí a poznáte nepoznané
Masso, stroje všemožný, autoservis, amatérské závody Nissan GTR