Prosím máte někdo zkušenost se zapojením frekvenčního měniče Lenze 8200 Vector? Mám následující problém s měničem 2,2 kW:
Nevím, na které svorky mám zapojit vypínač motoru. Provizorně motor zapínám a vypínám svorkou č. 28 pro blokování měniče. To sice funguje, ale problém je, že jakmile nastavím svorku 28 na "Low", tedy dám povel "controller inhibite", tak motor se zcela odbudí a dotáčí se setrvačností, místo aby dojel k nulové frekvenci po zpomalovací rampě. Stejného efektu dosáhnu stisknutím tlačítka "stop" na keypadu.
Zkusil jsem ještě jiné řešení, kdy vypínačem přemostím potenciometr, který funguje jako odporový dělič 0-5 V (0 V=0 Hz ... 5 V = 50 Hz). To je dobré, motor skutečně brzdí po rampě, ale pak zůstane na 0 Hz stále vybuzený, zbytečně v klidovém stavu odebírá proud, zahřívá sebe i měnič a nejde s ním skoro točit - chová se podobně jako krokový motor v přídržném režimu.
Jak to tedy zapojit, aby motor brzdil po rampě, ale po zastavení se odbudil, tak jak je tomu u každého normálního měniče?
FM Lenze 8200 Vector - jak správně zapojit?
S frekvencnim menicem nemam zadne zkusenosti, ale dalo by se "spichnout" zarizeni, ktere pri aktivaci "premosti" ten potenciometr a po nastavenem case aktivuje svorku 28 na low a zrusi premosteni potenciometru.
POZOR, nevim jak premostujete potenciometr, ale pozor na zkrat pri max. nastaveni. Zalezi na skutecnem zapojeni potenciometru a "premostovadla".
POZOR, nevim jak premostujete potenciometr, ale pozor na zkrat pri max. nastaveni. Zalezi na skutecnem zapojeni potenciometru a "premostovadla".
Máš nastavené ACC a DCC? Podle datasheetu to musí po zapnutí signálu na 28 akcelerovat po nastavené ACC rampě na F nastavenou na potenciometru a opačně.
http://www.inverterdrive.com/file/Lenze ... fault.aspx
strana 190
Nastav si třeba 10s ACC a DCC a hned uvidíš jestli to funguje.
Tenhle měnič je z hlediska nastavování celkem "blbeček" tam toho moc nastavit nejde.
Dalo by se to obejít přednastavenou frekvencí např. na další svorce E1 kde si nastavíš F=OHz a tu necháš zapnutou po dobu brždění a pak dáš OFF na 28. Stejná funkce jako ten zkratovaný potenciometr.
Ještě mě napadla jedna věc, u takto velikých FM se už používají brzdící odpory, jestli je tam nemáš, tak ten měnič nemá do čeho brzdit a tím se hodí do chyby a nebrzdí. Prodluž to DCC a uvidíš. Ty odpory by to mohly dělat. ( str. 166 )
http://www.inverterdrive.com/file/Lenze ... fault.aspx
strana 190
Nastav si třeba 10s ACC a DCC a hned uvidíš jestli to funguje.
Tenhle měnič je z hlediska nastavování celkem "blbeček" tam toho moc nastavit nejde.
Dalo by se to obejít přednastavenou frekvencí např. na další svorce E1 kde si nastavíš F=OHz a tu necháš zapnutou po dobu brždění a pak dáš OFF na 28. Stejná funkce jako ten zkratovaný potenciometr.
Ještě mě napadla jedna věc, u takto velikých FM se už používají brzdící odpory, jestli je tam nemáš, tak ten měnič nemá do čeho brzdit a tím se hodí do chyby a nebrzdí. Prodluž to DCC a uvidíš. Ty odpory by to mohly dělat. ( str. 166 )
bednar.dk@seznam.cz
SolidWorks 2011
Zakázková výroba jednoúčelových strojů
konstrukce strojů, automatizace,
http://www.indops.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
SolidWorks 2011
Zakázková výroba jednoúčelových strojů
konstrukce strojů, automatizace,
http://www.indops.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
- Krutor
- Sponzor fora
- Příspěvky: 1019
- Registrován: 2. 12. 2008, 8:58
- Bydliště: Moravské Bránice
- Kontaktovat uživatele:
Rampy samozřejmě nastavené mám, ale opravdu to funguje tak, že když vypnu "controller enable", tak se motor odpojí a žádná decelerační rampa se nekoná, což je i celkem logické.
Zbastlit něco, co po zastavení motoru shodí signál "controller enable" na nulu, by asi šlo, ale chtěl jsem se nejdřív zeptat, než začnu dělat nějaké harakiri. Možná zkusím využít ta interní relé co tam jsou - snad půjdou nastavit tak, že se rozpojí při zastavení motoru.
Přemostění potenciometru mám samozřejmě s předřadným odporem, aby v krajní mezi nedošlo ke zkratu interního 5V zdroje.
Brzdné odpory nepoužívám, nemám požadavek na extra rychlé brždění, navíc ve frézce, kterou tím krmím, je tolik ozubených koleček a dalších kravin, že to brzdí samo o sobě. Takže tu decelerační rampu klidně i oželím, i když mě to štve, že jsem zatím nepřišel na jednoduché řešení.
Zbastlit něco, co po zastavení motoru shodí signál "controller enable" na nulu, by asi šlo, ale chtěl jsem se nejdřív zeptat, než začnu dělat nějaké harakiri. Možná zkusím využít ta interní relé co tam jsou - snad půjdou nastavit tak, že se rozpojí při zastavení motoru.
Přemostění potenciometru mám samozřejmě s předřadným odporem, aby v krajní mezi nedošlo ke zkratu interního 5V zdroje.
Brzdné odpory nepoužívám, nemám požadavek na extra rychlé brždění, navíc ve frézce, kterou tím krmím, je tolik ozubených koleček a dalších kravin, že to brzdí samo o sobě. Takže tu decelerační rampu klidně i oželím, i když mě to štve, že jsem zatím nepřišel na jednoduché řešení.
Petr Spáčil
Aha, už mě napadlo, jak to vyřešit. Nastav si na první JOG frekvenci E1 0 Hz a je to. Okud je E1 aktiv, tak frekvenčák brzdí a je na 0 Hz. Jakmile ji deaktivuješ tak pojede na potenciometr.
bednar.dk@seznam.cz
SolidWorks 2011
Zakázková výroba jednoúčelových strojů
konstrukce strojů, automatizace,
http://www.indops.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
SolidWorks 2011
Zakázková výroba jednoúčelových strojů
konstrukce strojů, automatizace,
http://www.indops.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
- Krutor
- Sponzor fora
- Příspěvky: 1019
- Registrován: 2. 12. 2008, 8:58
- Bydliště: Moravské Bránice
- Kontaktovat uživatele:
To je dobrý nápad, musím to vyzkoušet. Otázka ovšem je, jestli se ten motor při 0 Hz skutečně odbudí, tak jak bych to čekal, protože když jsem těch 0 Hz dosáhl zkratováním potenciometru, tak motor sice stál, ale pořád do něj šla šťáva, měnič i motor nepříjemně pískali, hřáli se, a motor bych zablokovaný, což se mi nelíbí. Často potřebuju rukou o kousek pootočit vřetenem.
Je možné, že moje zkratování potenciometru není úplně dokonalé, takže tam není přesně 0 Hz a měnič to bere jako že má pořád jet. JOG frekvence by měla být přesná, tak by to snad mohlo fungovat. Vyzkouším, zatím díky.
Je možné, že moje zkratování potenciometru není úplně dokonalé, takže tam není přesně 0 Hz a měnič to bere jako že má pořád jet. JOG frekvence by měla být přesná, tak by to snad mohlo fungovat. Vyzkouším, zatím díky.
Petr Spáčil
To by šlo ošetřit výstupem z měniče. Nastavit výstup na OFF při nulové frekvenci a na něj vhodným zapojením napojit Fr. enable. (28)
bednar.dk@seznam.cz
SolidWorks 2011
Zakázková výroba jednoúčelových strojů
konstrukce strojů, automatizace,
http://www.indops.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
SolidWorks 2011
Zakázková výroba jednoúčelových strojů
konstrukce strojů, automatizace,
http://www.indops.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Svorka 28 je spravne.
Treba este prepojit svorky 7 a 39 myslim. Musim pozriet ked pridem domov. Ak s tym nepohnes tak mi v stredu tukni PM a zavolame si.
cmeliak
Treba este prepojit svorky 7 a 39 myslim. Musim pozriet ked pridem domov. Ak s tym nepohnes tak mi v stredu tukni PM a zavolame si.
cmeliak
- Krutor
- Sponzor fora
- Příspěvky: 1019
- Registrován: 2. 12. 2008, 8:58
- Bydliště: Moravské Bránice
- Kontaktovat uživatele:
Tak už jsem na to přišel. Chyba byla v nastavení parametru C0019, což je DC brždění. Myslel jsem, že když tam žádný brzdný odpor nemám, tak dám 0 Hz. Jenže ten parametr doslova znamená frekvenci, na které se při deceleraci mění brždění proudem do motoru na brždění do případného brzdného rezistoru. A když je to 0 Hz, tak do motoru jde šťáva i když už stojí, což je přesně to, co mě trápilo. Stačilo dát 0.1 Hz a bylo to.
Taky jsem přišel na to, jak obejít poněkud kostrbaté přemosťování potenciometru, když chci dosáhnout nulové frekvence. Použil jsem funkci Quick Stop, která se mi při nastavení parametru C0007=2 zpřístupní na svorce E3.
Takže jestli si někdo někdy budete hrát s měničem Lenze 8200 Vector, snad se vám tyto rady budou hodit.
Celkově musím říct, že měniče Lenze mi daly vždycky zabrat. Už jsem zprovozňoval několik měničů různých značek, ale Lenze byl vždycky hrozná tryzna. Buď jsem blbej já, nebo oni
Taky jsem přišel na to, jak obejít poněkud kostrbaté přemosťování potenciometru, když chci dosáhnout nulové frekvence. Použil jsem funkci Quick Stop, která se mi při nastavení parametru C0007=2 zpřístupní na svorce E3.
Takže jestli si někdo někdy budete hrát s měničem Lenze 8200 Vector, snad se vám tyto rady budou hodit.
Celkově musím říct, že měniče Lenze mi daly vždycky zabrat. Už jsem zprovozňoval několik měničů různých značek, ale Lenze byl vždycky hrozná tryzna. Buď jsem blbej já, nebo oni

Petr Spáčil
Panove mam frekvencni menic 7.5Kw a vysokootackovy motor 4Kw - 18000ot/min vzduchem chlazeny chtel bych se zeptat. Teplota motoru za 30min v chodu na cca 16000ot/min je tak vysoka ze na nem neudrzim ruku bojim se ho casove nejak dlouho zatezovat aby neshorel zatim teda nesmrdi.
Mate nejake zkusenosti s teplotou motoru. Vzduchove chlazeni motoru fouka z ventilatoru ven nebo nasava smerem dovnitr motoru? Me lehonce! nasava.
Motor je starsi puvod neznam menic novy lenze a v lenze take pripojeny k tomuto motoru myslim tam to delaly odborne v proudech asi problem neni. Teplota vychazi nejdrive z tela motoru takze loziska vylucuju na 90%.
Mate nejake zkusenosti s teplotou motoru. Vzduchove chlazeni motoru fouka z ventilatoru ven nebo nasava smerem dovnitr motoru? Me lehonce! nasava.
Motor je starsi puvod neznam menic novy lenze a v lenze take pripojeny k tomuto motoru myslim tam to delaly odborne v proudech asi problem neni. Teplota vychazi nejdrive z tela motoru takze loziska vylucuju na 90%.
Nemusi to by pricina, ale moze to byt sposobene vysokou spinacou frekvenciou menica. My sme mali 12khz a podobny problem, znizenim na 3-4kHz sa to zlepsilo o hodne. Samozrejme to moze byt zlou ventilaciou.