Jak to vypadá uvnitř.

aneb pokec o vsem co se netyka CNC
takova nase CNC hospudka

Moderátor: sysel

Odpovědět
trnkav
Příspěvky: 1033
Registrován: 12. 8. 2006, 9:45

21. 11. 2010, 12:11

Docela by se mi zamlouvala rubrika s tímto názvem. Pokud už měl někdo něco rozebrané a dával to opět do kupy, jistě si udělal pár fotek a přišel na nějaké fígle ohledně rozebírání, sestavování a štelování. Tak proč to sem nešoupnout?
Nemáte někdo nafocený střeva u děličky?
MN 80, R 12, Mazak QT8, VR2, V20, LR2, UME 200-2x, KV-250,
Uživatelský avatar
magi
Sponzor fora
Příspěvky: 2732
Registrován: 16. 10. 2006, 12:40
Bydliště: Třebíč
Kontaktovat uživatele:

26. 11. 2010, 7:41

Děličku jsem rozebíral před cca 12ti lety, ale fotky nemám. Celkem nic moc na tom nebylo. Pár ložisek, šnekový převod atd.
Obrovská maturita byla taky před cca 12ti lety rozebírat posuvovou rychlostní skříň u frézky. Kolečka jsou na 4 hřídelích dlouhých cca 300mm na každé jedno vedle druhého. Mezi těmito hřídelemi se otáčí bubínek s drážkami a ten přeřazuje. Měl jsem tenkrát kolečka svázaná drátem v pořadí tak jak byla a kdyby mi to někdo rozvázal a přeházel, tak jsem to nikdy nesložil dohromady. Kdysi dávno jsem se aktivně co by 16ti letý nadějný mechanik, pustil do rozebírání motoru z motorky (MZ250). Každý mě tvrdil že to prostě blbě složit nejde. Opak je pravdou, v převodovce jsou dvě kola, která lze zaměnit (vše pasuje). Má to jen jedinou chybičku, prostě to neřadí.
Dle úpravy hnojiště poznáme hospodáře, dle výsledu voleb jakýchkoliv duševní úroveň voličů.
Uživatelský avatar
tumlik
Sponzor fora
Příspěvky: 3756
Registrován: 19. 12. 2007, 8:20
Bydliště: já su z Moravskej :-)
Kontaktovat uživatele:

27. 11. 2010, 8:53

Já jsem měl do šroubku rozdělanou D1 (starší a lepší typ DU 250) před půl rokem, je pravda, že mě nenapadlo to vyfotit. Jedinou fotku co jsem pořizoval tak byly ty sestupné kola od otoče na šnek které jsem dělal nové. Když to budeš rozdělávat tak tam u těch tosáckých děliček jsou na zaaretování bočního deklu kuželové kolíky co mají vnitřní závit a vytahují se přes M4 šroub, jinak to nerozděláš. bývá to zasrané a tak si toho nemusíš všimnout a budeš do toho mlátit :wink: . Stejnej systém je zakolíkování je na SV18 na půlených pánvích ložisek řemenice vřetena. Jinak tam není žádná zrada jak píše Magi, pár součástek.
Změnou těch sestupných kol jde jednoduše změnit převodový poměr z 1:40 na libovolný, např. 1:24 atd :D
U mě na stránkách je manuál a v něm je taky řez tou děličkou
Přílohy
P1050149.JPG
http://www.tumlikovo.cz/
Popularizační web nástrojařství a kovoobrábění
Uživatelský avatar
magi
Sponzor fora
Příspěvky: 2732
Registrován: 16. 10. 2006, 12:40
Bydliště: Třebíč
Kontaktovat uživatele:

27. 11. 2010, 11:46

Ano DU250 je přesně moje dělička. Jak říkám, už je to moc dávno a nepamatuju si všechno. Na ty kolíky bych si ani nevzpoměl. Rozebíral jsem ji kdysi proto, že jsem ji koupil v bazaru a byla v ni těžká zrada. Nahoře chybělo jeřábové oko a tou dírou nějakému chytrákovi natekla dovnitř emulze. Všechno uvnitř zarezlo a převody se nechtěly hnout. To už nemluvím, že jsem musel vyrábět celou přírubu pod univerzálku, na které jsou otvory na zarážku na přímé dělení.
Dle úpravy hnojiště poznáme hospodáře, dle výsledu voleb jakýchkoliv duševní úroveň voličů.
Odpovědět

Zpět na „Prevazne nevazne“