Dobrý deň.
Poprosil by som znalých tohoto sústruhu, dostal som do opatery SV18RA, ktorý má jeden dosť podstatný problém, a to padajúci plochý remeň. Problém sa začal prejavovať najskôr zbehnutím remeňa na remenici vretenníka smerom k ložisku bližšieho k hlave. Obsluha si toho nevšimla, takže remeň sa chvíľu "dral" hranou o kryt ložiska.
Po uvolnení remeňa napínacou skrutkou a jeho napravení, som ho na novo dotiahol a došponoval (odhadovo), nejaký čas to fungovalo dobre, ale teraz došlo k tomu istému problému znova, remeň spadáva na vretenníkovej remenici smerom doprava, pri reverzácií chodu doľava, pri skúšobnom silnejšom došponovaní ho zhodí z dolnej remenice na prevodovke.
Mohlo dôjsť chvíľkovým obrúsenim hrany remeňa (cca 4mm) k trvalému poškodeiu remeňa? Všimol som si, že remeň je pomerne dosť špinavý od oleja, rovnako sú mastné aj remenice, je toto veľký problém? Ak by bol remeň na odpis, dá sa niekde v SR takýto remeň zohnať?
Ďakujem za pomoc.
SV18RA a padajúci remeň?
- tumlik
- Sponzor fora
- Příspěvky: 3738
- Registrován: 19. 12. 2007, 8:20
- Bydliště: já su z Moravskej :-)
- Kontaktovat uživatele:
Měl jsem podobný problém, kdy z ničeho nic mi začal najíždět řemen na vrchní řemenici směrem k univerzále. CHybka byla v tom, že celá deska, na které je umístěný elektromotor a převodovka je na dvou čepech, aby se to mohlo celé šponovat zaráz. Jeden ten čep má nálitek v levé noze uvnitř vedle čerpadla na olej do vřetene, když jsem oddělal kryt tak ten byl v poho, druhý čep prochází tělem té levé nohy a trčí ven a je na něm kontramatka. Tak ten pravý čep se mi povolil a vyjel ven aniž bych si toho všiml, ale ne celej, jen vyjel s té desky a zůstal v té noze . Následek byl ten, že celá převodovka visela jen na levém čepu a šponovák ji kroutil , mírně se vyosila a ten řemen začal sjíždět.
Bylo to na SV 18 RA ale na R by to mělo být podobné, tam bych viděl chybu pokud se to stalo zničeho nic
Bylo to na SV 18 RA ale na R by to mělo být podobné, tam bych viděl chybu pokud se to stalo zničeho nic

http://www.tumlikovo.cz/
Popularizační web nástrojařství a kovoobrábění
Popularizační web nástrojařství a kovoobrábění
Tumlik diky, hneď jak sa zas morálne pripravim na zimu v dielni tak to pozriem. Mimochodom, ako silno šponovať remeň? Díky 

- tumlik
- Sponzor fora
- Příspěvky: 3738
- Registrován: 19. 12. 2007, 8:20
- Bydliště: já su z Moravskej :-)
- Kontaktovat uživatele:
Myslím si že to bude s největší pravděpodobností onoypsi píše:Tumlik diky, hneď jak sa zas morálne pripravim na zimu v dielni tak to pozriem. Mimochodom, ako silno šponovať remeň? Díky
Já se na zimu chystám každý rok nemorálně, ožeru se jak Zepelin

Řemen šponovat tak aby neprokluzoval

http://www.tumlikovo.cz/
Popularizační web nástrojařství a kovoobrábění
Popularizační web nástrojařství a kovoobrábění
- magi
- Sponzor fora
- Příspěvky: 2724
- Registrován: 16. 10. 2006, 12:40
- Bydliště: Třebíč
- Kontaktovat uživatele:
Já řešil problémy s řemenem u 18ky jen jednou před cca 14ti lety, kdy jsem ji koupil. Původní řemen byl ve spoji rozlepený a trhal se. Nechal jsem nalepit nový a od té doby o něm nevím.
Dle úpravy hnojiště poznáme hospodáře, dle výsledu voleb jakýchkoliv duševní úroveň voličů.
Tak páni, dnes som to bol pozriet. Doska z motorom bola uložená v čapoch, ale ľavý bol istený len červíkom, tento bol povytiahnutý cca 10mm, na druhej strane bolo vidiet len s priestoru z pod trieskovej vane skrutku cca M12-M14, tú som zatiahol o cca 2 otáčky. Po našponovaní remeň drží (klop-klop), uvidím jak sa to bude chovať pri väčšej záťaži, skúšal som len triesku cca 2-3mm.
Mám pocit, že pri úbere triesky sa celá doska z motorom vďaka momentu z remeňa posúvala axiálne a to by mohlo pohnúť remeňom....
Mám pocit, že pri úbere triesky sa celá doska z motorom vďaka momentu z remeňa posúvala axiálne a to by mohlo pohnúť remeňom....
