Tuto frézku nemám ani neznám, ale obecně aplikuju vždycky tento postup:
1) Očistit. Hrubé nečistoty odstraňuju špachtlí, zbylou mastnotu technickým benzínem. Někde je tu celkem vydatná diskuse jaká další svinstva na to nejlíp účinkují.
2) Já osobně se poškozenou elektriku neobtěžuju opravovat. Vždycky to vytrhám všechno až po motor, někdy i včetně

Pak to udělám celé znovu, jde vlastně jen o hlavní vypínač, případně jistič, frekvenční měnič a ovládací prvky, to všechno do nějaké pěkné bedny.
3) Pokud variátorem myslíš převodovku, tak to může být problém. Sice při použití frekvenčního měniče teoreticky stačí jen jeden převod, ale prakticky bych doporučil zprovoznit aspoň 2-3 mechanické převody, hodně odstupňované. Pokud je tam mechanický variátor na plynulou změnu otáček a nefunguje, tak bych doporučil šup s ním do šrotu a nahradit FM.