Generálka rotora

Požadavky na výrobu dílů - poptávkové fórum
Pravidla fóra
Toto forum vyzaduje schvaleni prispevku moderatorem.
Uživatelský avatar
packa
Příspěvky: 7085
Registrován: 7. 2. 2007, 6:42
Bydliště: Královehradecký kraj

18. 3. 2011, 12:47

podle ty fotky, a konstrukce hřídele usuzuji že je svazek dodatečně nalísován na hřídel , Vřetena atas jsou tak také dělána a kupa dalších též.
Doporučuji přípravek o kerý se opře svazek rotoru ( né zástřik) a skusit to pod ručním lisem kvůli citu , myslím že se to podaří .
Uživatelský avatar
Juro
Příspěvky: 1539
Registrován: 19. 3. 2007, 12:14
Bydliště: Kamanová (Topoľčany)

19. 3. 2011, 7:23

Plechy su na drážkach . Asi to nechám bez upravy a iba koniec upravím do kužela na ER orech. Teda hladám niekoho kto mi spraví iba toto a budem vidieť či to bude schopne na niečo .
rocnik 1976 -stolár, trosicka uz aj strojar.
Uživatelský avatar
Ben Ash
Site Admin
Příspěvky: 1419
Registrován: 25. 3. 2009, 8:02
Bydliště: Vladislav
Kontaktovat uživatele:

19. 3. 2011, 11:34

Ještě jsem to pak s tátou ještě řešil, protože podobné vřeteno mám taky. Ten paket může být na těsno a zajištěný perem ale to nevadí. Normálně bývá v paketu drážka, která je šroubovicová, to je dáno technologií výroby.Ta se ale k zajištění paketu nepoužívá protože by musela být stejná v hřídeli a to se složitě obrábí na to maotorárny nebývají zařízené. Když dělali svoje motory do čerpadel, tak kupovali od někoho hotové pakety (motory 5-10kW) a na šepingu vyhoblovali v jiném místě paketu, drážku rovnou. Hřídel byla těsná do paketu a proti otáčení to drželo to pero. U menších motorů dělali hřídele těsné a narádlované podélným kolečkem (ne křížem) Paket se potom nalisoval a držel. Při správné konstrukci hřídele a ložisek, prý ani nevadí pokud by se ten paket posouval po hřídeli, protože magnetické pole v motoru si ho ustředí samo :-)
Uživatelský avatar
Juro
Příspěvky: 1539
Registrován: 19. 3. 2007, 12:14
Bydliště: Kamanová (Topoľčany)

19. 4. 2011, 10:30

tak to nakoniec dopadlo tak že s rotorom sme nerobili žiadne vyvažovacie atrakcie iba sme odrezali trň a vysustružili ani nie orech ale kužel na MK2 do osky.
Uchytili sme to za rotor a uchylkometrom na sedle na ložisku merali. Pripadnu uchylku sme vypodkladali papierikom. Jak sme merali tak sme merali ale uhol sa nam samozrejme nepodarilo trafiť. Tak som zobral taku zvláštnu brusnu pastu ( 25 ročnu lebo nikde sa mi ju nepodarilo novu zohnať)a napchal som ju do kužela. Protikus som chytil do ruky a motor som pustil na asi 1000 otáčok . Vsunul som protikus MK2 a pomali brúsil. Pozvolna som nechal pootáčať aj kužel v mojej ruke aby som neprebrúsil jednu stranu. Vysledok na 100% . Ale aj tak stým dosiahnem iba 20 000tis otáčok čo na tu staru ku..u je dosť.


Len tak mimochodom vyrába sa ešte brúsna pasta? Ponukali mi iba leštiace pasty na esteticku úpravu.
rocnik 1976 -stolár, trosicka uz aj strojar.
Uživatelský avatar
Ben Ash
Site Admin
Příspěvky: 1419
Registrován: 25. 3. 2009, 8:02
Bydliště: Vladislav
Kontaktovat uživatele:

19. 4. 2011, 11:21

Jestli myslíš takovou tu hrubou na ventily, tak ta už se asi nesežene, ale dají se koupit korundové prášky, které stačí smíchat s vhodným olejem aby ti to drželo na místě. Jinak výrobu kuželu tady někdo (asi magi) popisoval jak se to má podle originálu dopasovat přímo na soustruhu.
RaS
Příspěvky: 8648
Registrován: 26. 3. 2009, 9:12
Bydliště: Úvaly

19. 4. 2011, 11:33

Ben Ash píše:Jestli myslíš takovou tu hrubou na ventily, tak ta už se asi nesežene, ale dají se koupit korundové prášky, které stačí smíchat s vhodným olejem aby ti to drželo na místě. Jinak výrobu kuželu tady někdo (asi magi) popisoval jak se to má podle originálu dopasovat přímo na soustruhu.
brusnou pastu na ventily normalně koupíš v každejch slušnějších autopotřebách
věčný rýpal,který musí mít poslední slovo, odpůrce low-cost zařízení končících v naprosté většině případů v hromadě šrotu
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
Odpovědět

Zpět na „Potřebuji vyrobit - vypomoc pri vyrobe“