Miloš.
Amatérská stavba CNC frézky v obrazech
-
Mirek-Gravos
- Sponzor fora
- Příspěvky: 715
- Registrován: 9. 1. 2008, 11:39
- Bydliště: Veleň
- Kontaktovat uživatele:
Tak ten cas, to je oc tu bezi.... Byvalo ho vic, dovedl jsem i tri noci nespat. Byvavalo
.
Kluci makejte, stavte strojecky, dokud jste mladi. Zavidim
.
Zami je fenomen, CNC neni cil a ukol, jenom prostredek k tomu, co ma rad a chce to delat poradne (rychle a efektivne).
Zdar jeho a vasi praci! A modelarine zvlast.
Kluci makejte, stavte strojecky, dokud jste mladi. Zavidim
Zami je fenomen, CNC neni cil a ukol, jenom prostredek k tomu, co ma rad a chce to delat poradne (rychle a efektivne).
Zdar jeho a vasi praci! A modelarine zvlast.
-
Mirek-Gravos
- Sponzor fora
- Příspěvky: 715
- Registrován: 9. 1. 2008, 11:39
- Bydliště: Veleň
- Kontaktovat uživatele:
A jeste pozdrav pro kluky tam "okolo". Tak rad bych pokecal..
Magi ma nejvetsi portalku na foru
. Zdravim
.
Magi ma nejvetsi portalku na foru
- magi
- Sponzor fora
- Příspěvky: 2733
- Registrován: 16. 10. 2006, 12:40
- Bydliště: Třebíč
- Kontaktovat uživatele:
To víš že zájem mám, jak přijedeme na exkurzi tak si vzpomenu. Děkuji.zami píše:Kdyby jsi měl zájem, asi bych ještě jeden vyšťoural.....Věnoval bych ti ho.
Miloš.
Jojo, portálka je ten náš udělátor slušná, bohužel frézuje jen špinavou vodu
Dle úpravy hnojiště poznáme hospodáře, dle výsledu voleb jakýchkoliv duševní úroveň voličů.
-
Mirek-Gravos
- Sponzor fora
- Příspěvky: 715
- Registrován: 9. 1. 2008, 11:39
- Bydliště: Veleň
- Kontaktovat uživatele:
Zas Magi, kdybys tam hodil plazmovej horak,tak muzes palit docela velky formaty 
Potřebuji prosím poradit. Co konkrétně má rozpojit havarijní koncový spínač (rozpínač)? Přívod do driveru? Nebo stačí do motoru?
Může to být napřímo nebo raději přes relátko nebo stykač ?
Prosím o mírné nakopnutí správným směrem.
Děkuji. Miloš.
Může to být napřímo nebo raději přes relátko nebo stykač ?
Prosím o mírné nakopnutí správným směrem.
Děkuji. Miloš.
Já mám Driver Enable přes rozpínací kontakt.
SABLE-2015
- Kilovolt
- Sponzor fora
- Příspěvky: 828
- Registrován: 21. 10. 2009, 9:59
- Bydliště: Podřipák jak vyšitej!
Krokáč od driveru neodpínej -driver by to nemusel ustát.Buď zkus ten enable pin,nebo to udělej jako já-vypínám elektriku (přes relátko) do driverů-do toho můžeš zapojit i estop.
Elektrika je potvora-nejni vidět a kope jak divoká mula.
"Učíme se po celý život. Až na školní léta" - Gabriel Laub
"Učíme se po celý život. Až na školní léta" - Gabriel Laub
- magi
- Sponzor fora
- Příspěvky: 2733
- Registrován: 16. 10. 2006, 12:40
- Bydliště: Třebíč
- Kontaktovat uživatele:
Záleží jak má driver tyhle vstupy. Pokud má vstup enable, tak přes rozpínací kontakt havarijního koncáku. Na to ale potřebuješ indukční koncák NC (v klidu seplý). Pokud máš jen NO a driver to neumí invertovat softwarově, tak by si to musel invertovat relátkem.
Krokáč od driveru určitě nedpojuj, to je kravina.
Úplné odpojení napájení driveru se mi taky moc nejeví, nicméně je to možnost a já to takto na mojí "mega-portálce" mám.
Normální provozní koncáky jsou indukční a havarijní jsou mechanické - ty po nájezdu na ně vybavují vyrážecí cívku hl. jističe rozvaděče (shodná funkce s total stopem). Ale toto je v úplně jiné dimenzi a je to takto navržené hlavně z důvodu hladkého průběhu revize. Co se týče bezpečnosti, u mě pokud to nezastaví na provozním koncáku a nebude tam ten havarijní - po najetí na mechanický nárazník to začně prohrabávat na místě, po pár minutách řídící PLC vyhodnotí časovou chybu pohonu (v limitu nebyl splněn úkon) a zastaví běh. Takže jako havárii beru až stav, kdy to vypadne z kolejí a sletí to do vody (k čemuž doufám nedojde).
Krokáč od driveru určitě nedpojuj, to je kravina.
Úplné odpojení napájení driveru se mi taky moc nejeví, nicméně je to možnost a já to takto na mojí "mega-portálce" mám.
Normální provozní koncáky jsou indukční a havarijní jsou mechanické - ty po nájezdu na ně vybavují vyrážecí cívku hl. jističe rozvaděče (shodná funkce s total stopem). Ale toto je v úplně jiné dimenzi a je to takto navržené hlavně z důvodu hladkého průběhu revize. Co se týče bezpečnosti, u mě pokud to nezastaví na provozním koncáku a nebude tam ten havarijní - po najetí na mechanický nárazník to začně prohrabávat na místě, po pár minutách řídící PLC vyhodnotí časovou chybu pohonu (v limitu nebyl splněn úkon) a zastaví běh. Takže jako havárii beru až stav, kdy to vypadne z kolejí a sletí to do vody (k čemuž doufám nedojde).
Dle úpravy hnojiště poznáme hospodáře, dle výsledu voleb jakýchkoliv duševní úroveň voličů.
- magi
- Sponzor fora
- Příspěvky: 2733
- Registrován: 16. 10. 2006, 12:40
- Bydliště: Třebíč
- Kontaktovat uživatele:
Jednou jsem byl ve Chvaleticích v loděnici a tam jsem okukoval CNC plazmovou pálící mašinu 20m x 4m. To už není tak velký rozdílMirek-Gravos píše:Zas Magi, kdybys tam hodil plazmovej horak,tak muzes palit docela velky formaty
Dle úpravy hnojiště poznáme hospodáře, dle výsledu voleb jakýchkoliv duševní úroveň voličů.
To záleží, čím to je poháněné. Pokud by tam měl DC serva, tak po odpojení od nápájení to pojede ještě hodně dlouho, bude se to dotáčet. pokud u toho serva jde aktivovat DC brždění třeba protiproudem, tak bych volil tuto variantu. To je hodně podobné 3f el.motoru přes měnič. Pokud vypne napájení vyrážecí cívkou, tak ten motor se bude dotáčet (dle velikosti )dlouhou dobu, pokud to vypne měničem tak ten zajistí řízenou decelaraci. nejde jednoznačně říci, co je lepší, to se musí posuzovat dle setrvačných sil a použitého pohonu. I na tom KM, pokud bude mašina rozblázněná do vysokých rychlostí a při té hmotě, by po vypnutí napájení mohla jet ještě značnou dobu a udělat nějakou následnou škodu, např. urazit koncák nebo kryt. Dle nějaké normy, by se točící věci měly zastavit na TotálStop do 3s? Jestli si to nepletu s něčím jiným. Jedná se o tzv. řízené zastavení. A po zastavení otáčení se dokonce provádí odstavení od el. energie. Jsou na to spec. NotAus relé.
bednar.dk@seznam.cz
SolidWorks 2011
Zakázková výroba jednoúčelových strojů
konstrukce strojů, automatizace,
http://www.indops.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
SolidWorks 2011
Zakázková výroba jednoúčelových strojů
konstrukce strojů, automatizace,
http://www.indops.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Tak jsem ještě dnešek věnoval trochu testování 3f 2Nm motoru na mé mašince.. Podařilo se mi upravit převod na ose X tak aby byl 1:1. Pak jsem ještě zkusil i převody 1,5 : 1 a 2 : 1.
Taky jsem u každého převodu zkusil přehazovat hodnoty na driveru. ( 4000, 3000, 2000). Toto nemělo v podstatě na nic vliv. Sestava se s daným převodem chovala téměř shodně (+ - 1 až 2mm/s).
Akcelerace byla vždy nastavena na 400.
Převod 2 : 1 ..........80mm/s
Převod 1,5 : 1 .......83mm/s
Převod 1 : 1 ..........65mm/s
Z toho vyplývá, že nejlépe, (co se týče dosažené maximální rychlosti), se na ose X mého stroje choval pohon s převodem 1,5 : 1.
Jak už jsem psal, výkony tohoto motoru jsou pro mě překvapivé a i s tak robustním a těžkým portálem si poradí celkem snadno. Pro běžné frézování bych se nebál ho na můj stroj použít. Problém by mohl nastat až pří požadavku extrémněji rychlejších přejezdů při frézování například 3D kopyt nebo forem větších rozměrů z měkčích materiálů. Ale jsem si jist, že do rychlosti 75mm/s by to tento motor zvládl bez problémů.
Ještě lepší situace je na ose Y. Tam motor dosahuje ještě mnohem vyšší rychlosti. To hlavně z důvodu menších hmotností a použití jednoho šroubu.
Taky jsem u každého převodu zkusil přehazovat hodnoty na driveru. ( 4000, 3000, 2000). Toto nemělo v podstatě na nic vliv. Sestava se s daným převodem chovala téměř shodně (+ - 1 až 2mm/s).
Akcelerace byla vždy nastavena na 400.
Převod 2 : 1 ..........80mm/s
Převod 1,5 : 1 .......83mm/s
Převod 1 : 1 ..........65mm/s
Z toho vyplývá, že nejlépe, (co se týče dosažené maximální rychlosti), se na ose X mého stroje choval pohon s převodem 1,5 : 1.
Jak už jsem psal, výkony tohoto motoru jsou pro mě překvapivé a i s tak robustním a těžkým portálem si poradí celkem snadno. Pro běžné frézování bych se nebál ho na můj stroj použít. Problém by mohl nastat až pří požadavku extrémněji rychlejších přejezdů při frézování například 3D kopyt nebo forem větších rozměrů z měkčích materiálů. Ale jsem si jist, že do rychlosti 75mm/s by to tento motor zvládl bez problémů.
Ještě lepší situace je na ose Y. Tam motor dosahuje ještě mnohem vyšší rychlosti. To hlavně z důvodu menších hmotností a použití jednoho šroubu.
V podstatě bys měl být spokojen se setem třífázových krokových motorů X=>4Nm Y=>2Nm Z=>2Nm.
Ta čtyřka bude mít větší přírubu, ale díky tomu srovnáš krok v rychlosti s Y osou. Odhaduji výslednou rychlost někde k 120-140mm/s což musí být super.
Ta čtyřka bude mít větší přírubu, ale díky tomu srovnáš krok v rychlosti s Y osou. Odhaduji výslednou rychlost někde k 120-140mm/s což musí být super.