
Magiho výzkumný ústav
brambory se taky pálej?Josef píše:Tak ti přeju, aby se urodilo.
Doufám, že mně se urodí taky, aby to stálo za tu práci.

věčný rýpal,který musí mít poslední slovo, odpůrce low-cost zařízení končících v naprosté většině případů v hromadě šrotu
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
Nedávno jsem četl článek, že Angláni zvolili za nejlepší whisku nikoliv pálenou z ječmene, ale z brambor. (Pak klasicky zrála v dubových sudech, atd. atd.)
A v Rusku pálej jedině přemrzlý brambory anebo rovnou nakvašené dřevěné piliny.
Radek
A v Rusku pálej jedině přemrzlý brambory anebo rovnou nakvašené dřevěné piliny.

Radek
soustruh Bernardo 500, frézka Proxxon
(CNC Tron, CNC Proxxon MF70)
(CNC Tron, CNC Proxxon MF70)
to bude překážet pořád, udělej si jeřábovou dráhu..... 

Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
co to udělat skládací? uprostřed mezi kolama kloub, za kterej se to jednoduše zvedne a najednou bude ze 2m několik desítek cm.. na tuhost konstrukce by to nemělo mít vpodstatě vliv..
věčný rýpal,který musí mít poslední slovo, odpůrce low-cost zařízení končících v naprosté většině případů v hromadě šrotu
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
Pro inspiraci přikládám foto dráhy kterou mám doma ve sklepě. Případné diskutéry předem upozorňuji, že po získané zkušenosti vím že řešení podélného pojezdu, tj. kolečka z boku do U profilu je dost nesmyslné, má to snahu křížit se přestože pojezdová kola na L a P straně jsou spojena hřídelí.. Tato konstrukce byla vedena snahou využít každý cm výšky, strop je jen 2,75 m vysoko. Rozpětí je cca 3,5 m, hlavní nosník I14, už na tom viselo přes 1000 kg, oficiální nosnost by určitě tolik nebyla. Levá strana je vynesená o 40 cm od zdi na konzolích z L50 po 1 m abych se vyhnul komínu, pravá je na konzolkách z T50 po 1 m zabetonovaných v obvodové zdi z porotermu.
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
- magi
- Sponzor fora
- Příspěvky: 2725
- Registrován: 16. 10. 2006, 12:40
- Bydliště: Třebíč
- Kontaktovat uživatele:
Nad kloubem a skládáním jsem na začátku uvažoval taky, ale nakonec zvítězila lenost
Tak taková dráha je ovšem parádní, přesně po něčem takovém jsem kdysi slintal v mé obráběcí dílně taky.
Taky tam mám takto nízký strop. Bohužel v té době kdy to bylo aktuální, to byla dílna oficiální a chodily tam kontroly, takže jsem o stavbě dráhy jen snil. Nakonec jsem si pořídil elektrokočku 200kg a jezdí pouze nad frézkou po T profilu. I kvuli této kočičce měl tenkrát revizák blbé pindy. Dodnes jsem neodstranil závadu na které bazíroval: natřít T profil na žluto, napsat na něj nosnost a přívod kočky osadit hlavním vypínačem se zámkem a cedulkou "hlavní vypínač jeřábu". Nepomohla mi ani výmluva, že se kočka zapíná do zásuvky.
Jinak obě bočnice portálu jsou hotové, nechal jsem to jak to bylo.

Tak taková dráha je ovšem parádní, přesně po něčem takovém jsem kdysi slintal v mé obráběcí dílně taky.
Taky tam mám takto nízký strop. Bohužel v té době kdy to bylo aktuální, to byla dílna oficiální a chodily tam kontroly, takže jsem o stavbě dráhy jen snil. Nakonec jsem si pořídil elektrokočku 200kg a jezdí pouze nad frézkou po T profilu. I kvuli této kočičce měl tenkrát revizák blbé pindy. Dodnes jsem neodstranil závadu na které bazíroval: natřít T profil na žluto, napsat na něj nosnost a přívod kočky osadit hlavním vypínačem se zámkem a cedulkou "hlavní vypínač jeřábu". Nepomohla mi ani výmluva, že se kočka zapíná do zásuvky.
Jinak obě bočnice portálu jsou hotové, nechal jsem to jak to bylo.
Dle úpravy hnojiště poznáme hospodáře, dle výsledu voleb jakýchkoliv duševní úroveň voličů.
- magi
- Sponzor fora
- Příspěvky: 2725
- Registrován: 16. 10. 2006, 12:40
- Bydliště: Třebíč
- Kontaktovat uživatele:
Když nemůže dílec k vrtačce, musí malá vrtačka k dílci
Tímto děkuji panu Langošovi za cennou radu. Úplně jsem za ty léta zapomněl, že takovou šikovnou věc doma máme. Býval bych ty bočnice mordoval do druhé dílny na radiálku.
Hotovo, postaveno, smontováno, otestováno.
Zbývá dodělat čepy do kol, protože teď tam jsou nastrkané 3/4" trubky. Problém bude sehnat nějakého známého soustružníka
Povrchovou úpravu slíbila žena, tak jsem zvědav jak se vycajchnuje, žárovej zinek to asi nebude.
Kromě zvedání břemen to bude totiž ještě sloužit jako závěs na Sabinčinu houpačku

Hotovo, postaveno, smontováno, otestováno.
Zbývá dodělat čepy do kol, protože teď tam jsou nastrkané 3/4" trubky. Problém bude sehnat nějakého známého soustružníka

Povrchovou úpravu slíbila žena, tak jsem zvědav jak se vycajchnuje, žárovej zinek to asi nebude.
Kromě zvedání břemen to bude totiž ještě sloužit jako závěs na Sabinčinu houpačku

Dle úpravy hnojiště poznáme hospodáře, dle výsledu voleb jakýchkoliv duševní úroveň voličů.
Mozna je to hloupost, ale co pro zamezeni krizeni pouzit ocelova lanka a par kladek? Vicemene timto zpusobem: http://wiki.shapercube.com/card_images/ ... _large.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;testone píše:Pro inspiraci přikládám foto dráhy kterou mám doma ve sklepě. Případné diskutéry předem upozorňuji, že po získané zkušenosti vím že řešení podélného pojezdu, tj. kolečka z boku do U profilu je dost nesmyslné, má to snahu křížit se přestože pojezdová kola na L a P straně jsou spojena hřídelí.. Tato konstrukce byla vedena snahou využít každý cm výšky, strop je jen 2,75 m vysoko.
Do stavajici konstukce by stacilo pridat 2 jednoduche a 2 dvojite kladky a vymyslet uchyceni koncu.
To křížení je způsobeno tím, že pojezdová kola jsou kuželovitá, aby hezky seděla na vnitřní straně U profilu. Jenže mi jaksi nedošlo, že když se to posune kousek někam do strany, pojede každé kolo po jiném průměru a tím pádem celý jeřábek do zatáčky..... Příště bych to vyřešil jinak, je to už asi tak 100 - 200 let vymyšlené....... Díky za tip, ale nepoužívám to denně a zvykl jsem si s tím žít.
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
- magi
- Sponzor fora
- Příspěvky: 2725
- Registrován: 16. 10. 2006, 12:40
- Bydliště: Třebíč
- Kontaktovat uživatele:
Musím přiznat, že když jsme stavěli v práci mostový shrabovák kalu, měli jsme z křížení mostu v kolejích taky celkem obavu. http://magicontrol.rajce.idnes.cz/TANEX ... hrabovaku/" onclick="window.open(this.href);return false;testone píše:To křížení je způsobeno tím, že pojezdová kola jsou kuželovitá, aby hezky seděla na vnitřní straně U profilu. Jenže mi jaksi nedošlo, že když se to posune kousek někam do strany, pojede každé kolo po jiném průměru a tím pádem celý jeřábek do zatáčky..... Příště bych to vyřešil jinak, je to už asi tak 100 - 200 let vymyšlené....... Díky za tip, ale nepoužívám to denně a zvykl jsem si s tím žít.
Je to vlastně upravená obslužná lávka mostového jeřábu. Proto tam jsou ty ruční kolečka, pojezd probíhal ručně, i když si to dost dobře nedovedu představit - musela to být celkem makačka těma kolečkama to odkroutit přes celou halu (jde to poměrně ztuha).
I když kola jedou po kolejích a nejsou kuželová, rozdíly na průměrech kol v řádu desetin tam jsou.
Ke křížení tedy dochází, ale v řádu pár centimetrů, což nevadí. Navíc kola mají nákolek na obou stranách, takže by to vypadnout z dráhy nemělo.
Dle úpravy hnojiště poznáme hospodáře, dle výsledu voleb jakýchkoliv duševní úroveň voličů.
- magi
- Sponzor fora
- Příspěvky: 2725
- Registrován: 16. 10. 2006, 12:40
- Bydliště: Třebíč
- Kontaktovat uživatele:
Z dlouhé chvíle jsem se kochal fotkama z pohraničních bunkrů a hele co jsem našel.
Na té velké Slavii mi zase opět teče olej okolo kliky. Tohohle problému se snad nezbavím, dělala to i ta malá Slavie.
Jsou tam dva odstřikovací plechy a na setrváku je labyrint. Patrně tam bude muset jít nějaké velké gufero, setrvačník bude muset do soustruhu a labyrint pryč. Litinovej dekl, kterej to celé kryje je totiž jako už tradičně prasklej.
Na té velké Slavii mi zase opět teče olej okolo kliky. Tohohle problému se snad nezbavím, dělala to i ta malá Slavie.
Jsou tam dva odstřikovací plechy a na setrváku je labyrint. Patrně tam bude muset jít nějaké velké gufero, setrvačník bude muset do soustruhu a labyrint pryč. Litinovej dekl, kterej to celé kryje je totiž jako už tradičně prasklej.
Dle úpravy hnojiště poznáme hospodáře, dle výsledu voleb jakýchkoliv duševní úroveň voličů.