HECKERT FSS 315

navody prirucky brozury
prosim oznacujte vlakna podle nasledujiciho klice "Frezka nastrojova FNGJ32"

Odpovědět
martinodipraga
Příspěvky: 250
Registrován: 20. 4. 2009, 12:10
Bydliště: Praha

3. 7. 2011, 4:51

Ahoj,
namáte někdo manuál,schema k frezce HECKERT FSS 315.
Díky za odpovědi.
Martin
Přílohy
643846.jpg
Goor
Příspěvky: 82
Registrován: 23. 3. 2009, 5:38

16. 7. 2011, 12:35

Že já ty papíry nezachránil, když to šlo do sběru....... Dělal jsem na ní, byla to verze 315E a ledacos si ještě pamatuju, manual ale nenapíšu a schéma nenakreslím :lol: Pokud máš konkrétní problém, zkusím poradit.
martinodipraga
Příspěvky: 250
Registrován: 20. 4. 2009, 12:10
Bydliště: Praha

20. 7. 2011, 2:27

Díky za reakci,je to první mašina na kterou můj transporter VW t3 picap nestačil musel jsem najmout auto s rukou a pajsrovat jí 40 metrů až do dílny.Chybí mi celá rozvodnice,zatím zamýšlím zprovoznit pouze vřeteno a osu x , do originání rozvodnice asi nepujdu,myslím že v dnešní době se dá udělat minimálně poloviční,viděl jsem originál,zřejmě poslední model,jsou tam komponenty které by se těžko nahrazovaly.Nevím jáké se tam lejí oleje,zatím zamýšlím zprovoznit pouze vřeteno a osu x přes frekvenční měnič,zbytek budu zatím točit klikou.Zajímalo by mě,zda by šel vyměnit původní motor 5,5KW 2800ot za slabší 2,2KW 1400ot s měničem se stejným převodem tedy na poloviční otáčky a zbytek bych dohonil frekvencí.
Martin
Goor
Příspěvky: 82
Registrován: 23. 3. 2009, 5:38

20. 7. 2011, 3:40

Není divu, že nestačil, ta mašina má přes 3 tuny. To elektromechanické upínání nástrojů je fajn věc, horší je, že vodicí plochy nejsou tvrzené a jezdí po nich materiál podobný Ferodu - alespoň u té "mojí" to tak bylo. Když to šlo pryč, příčné saně měly na konzole svislou vůli okolo 0,7mm !!! Saně se stolem tam ležely vlastní vahou......
Ten rozvaděč byl kus elektrotechnické a elektronické práce, mělo to i paměť EEPROM. Kvůli elektronice bylo hodně trablů, mašiny řízené tlačítky přes stykače jsou spolehlivostí úplně jinde.
Motor by se vyměnit nejspíš dal, počítej ale s tím, že se tam točí masivní převodovka. Proto bych osobně dal přednost motoru 2,2kw 2800ot /nebo i 3kw, nebyl by to takový rozdíl / a převody zachovat. Originál byl spouštěný najednou, žádné přepínání hvězda/trojúhelník. Při té přestavbě bych to přepínání ale udělal, motor nedostane tak zabrat a jističe to i líp udrží.
U tlakového mazání ruční pumpičkou býval olej OL J3 tuším, to samé i v hlavní převodovce. V konzole byl pro zdvih hydraulický olej.

G.
martinodipraga
Příspěvky: 250
Registrován: 20. 4. 2009, 12:10
Bydliště: Praha

20. 7. 2011, 5:02

Právě proto tam chci dát motor 2,2KW ale 1400ot,to znamená že by motor měl v malých otáčkách skoro stejnej moment jako 5,5KW a ve vyších otáčkách bych to doháněl měničem.Co se týče vůlí tak ta frézka nevypadá vyběhaná,asi se na ní moc nedělalo.Stále hledám to ferodo,zatím jsem ho nenašel,nebyl to nástřik teflonem?

Martin
Goor
Příspěvky: 82
Registrován: 23. 3. 2009, 5:38

20. 7. 2011, 5:45

Sám čert ví, co to bylo. Šlo o slabou -tak 2-3mm silnou vrstvu. Byla černá a vypadalo to jako hodně tvrdý plast, lámalo se to. Hlavní je, že to litinové vedení tím bylo pěkně vydřené. Tohle řešení jsem zatím ještě nikde neviděl. Ta tvoje mašina vypadá dobře, ještě by mohla ledacos zvládnout. Co vím, mělo to nějaký elektromotorem poháněný mechanismus na vylezení vůle podélného šroubu. Je to ten malý motorek nad posuvovým motorem. Navíc bylo možné použít narážky na mikrospínače a řídit tím přejezdy i ve dvou osách. Pro velké série k nezaplacení.
Ten 1400otáčkový motor by ve spojení s měničem asi stačil, šlo o to, jaký má záběrový moment při rozběhu.

G.
martinodipraga
Příspěvky: 250
Registrován: 20. 4. 2009, 12:10
Bydliště: Praha

20. 7. 2011, 7:06

Tak budu věřit,že soudruzi z NDR udělali chybu jenom na té seriji z které byla ta tvoje mašina :D jinak díky za odhalení funkce toho malého motorku.Ta fotka je zcizená moje mašina se zrovna čistí,chybí mi tam to kolo z umělé hmoty pod kličkou na řazení rychlostí vřetene,pak mi tam chybí ta asi mazací pumpička pod tou kličkou a vůbec to nevypadá že tam někdy byla.Takže motor posuvů je jenom ten velkej a ryhlost všech posuvů se řídí dole kličkou pod sáněmy.Jdu se podívat do dílny mám tam louži a (chčije a chčije) :(
Martin
ramil
Příspěvky: 13
Registrován: 2. 7. 2011, 4:33

14. 8. 2011, 1:05

Dobry den priatelia,
chcem sa spytat, ci nahodou nema niekto skusenosti s vyrobou sneku na fss 315. zaujimalo by ma ake pridavne zariadenie potrebujem, kde by som ho mohol zohnat, atd. dakujem pekne vopred. s pozdravom ramil:)
Goor
Příspěvky: 82
Registrován: 23. 3. 2009, 5:38

15. 8. 2011, 2:59

Podle mého názoru se šneky frézují stejně jako šroubovice, takže to chce děličku s lyrou a ozubenými koly spojit vřeteno děličky se šroubem podélného posuvu frézky. Bez tabulek je to ale velké počítání a kdoví, jestli to všechno půjde sehnat. FSS 315 má (pokud si dobře vzpomínám) pod levým krytem stolu ozubené kolo, kterým se přes převod ta dělička otáčí.

G.
Odpovědět

Zpět na „Navody ke strojum, dokumentace“