Příruba na soustruh asist
Pravidla fóra
Toto forum vyzaduje schvaleni prispevku moderatorem.
Toto forum vyzaduje schvaleni prispevku moderatorem.
Nemá to náhodou normalizovanou přírubu? Tos je vyrábí taky, výkresy mají na webu.
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
To má jiné upínání než má Tos příruby nebo jsi nenašel ty příruby na webu TOSu ?
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Jak a čím končí vřeteno toho Asistu?
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Tak to namaluj já ti to udělám.
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
jen pro predstavu http://soustruh.borec.cz/priruba%20100.pdf" onclick="window.open(this.href);return false; Promeřil bych to jeste na přesno protože údajně co kus to orginal.
důležitá je tolerance pr. 55, dále jsou podle mě příliš hluboká zapuštění pr. 10 a 9,5, když to bude z litiny dělá se délka závitu 1,25x pr. závitu, tam jsou jen 4 mm, tl. stěny 2 mm v díře pro hlavu M5 na přitažení univ. pr. 100 je málo, litina se vylomí, železo prohne, tam je třeba aspoň 6 mm za cenu že hlavy šroubů budou koukat ven, pr. 80 a plocha pro univ. 100 se přetočí načisto na Asistu po namontování.
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
To je výkres jak noha, chvíli jsem do toho čuměl, ale raději jsem to vzdal. Nějak nechápu ty záhluby, kótování, všechno jedna šířka čar atd. Za mlada bych za něco takového od učitele dostal jedině 5! Doba se mění. Některé dnešní výkresy od mladších konstruktérů a hlavně z Německa mne doslova vytáčí. Amíci jsou taky kapitola sama pro sebe.
To je asi z Inventoru, přijde mi to celkem pochopitelné, tl. čar jsou dle mého správně, otázkou je jakou použil normu pro vytvoření výkresu, kdyby udělal řez bylo by to asi názornější. Naflákat do takovéhleho výkresu spoustu v podstatě zbytečných pohledů je otázka několika kliknutí, když to člověk musel kreslit ručně rozmyslel si každou čáru. Jsou ale daleko daleko horší výtvory. S názorem že schopnost něco nakreslit v nějakém Cadu z člověka konstruktéra neudělá nelze než souhlasit.....
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Tak tu nohu jsem kreslil já.Josef píše:To je výkres jak noha, chvíli jsem do toho čuměl, ale raději jsem to vzdal. Nějak nechápu ty záhluby, kótování, všechno jedna šířka čar atd. Za mlada bych za něco takového od učitele dostal jedině 5! Doba se mění. Některé dnešní výkresy od mladších konstruktérů a hlavně z Německa mne doslova vytáčí. Amíci jsou taky kapitola sama pro sebe.



Nechtěl jsem tě nijak urazit, snad jsi to pojal, jak píšeš. No, pokud jsi samouk invertoru a učíš se z tutoriálů a je to výtvor z doby prvotin, tak se to dá pochopit. Nejlepší škola na způsob kreslení (a i čtení) je několik let pracovat s výkresy z dřevních dob před CAD, tedy ručně kreslených. Pokud možno velmi složitých součástí (několik listů alespoň A2 a víc). Oni ti programátoři co ty CADy píší, se to snaží taky trochu ochcat, aby to měli co nejdříve hotové. Potom uživatel se to své dílko snaží při převodu na dokumentaci to očurané taky trochu ochčije a je to tady. Ale znám opravdu dobré borce, co umí udělat opravdu dobré výkresy formátu A0 o několika (třeba 7mi a více listové) nahusto pokreslené a perfektně okótované, že čtení je jedna radost. Udělat to dle jejich požadavků už taková radost není. Když ono to bývá dost (až moc) velké a zpravidla to nevyzpytatelně cvičí.
Tak ti přeju, ať se daří a modelování a dokumentace jen sviští.
Tak ti přeju, ať se daří a modelování a dokumentace jen sviští.
Jsem novopečeným vlastníkem sklíčidla TOS 100/3 (ani raději nechtějte vědět, co už za něj ve Svitavách chtějí) a nádherné mezipříruby od Tumlíka. Aby byla zaručena nulová házivost osazení na přírubě pro novou univerzálu, dělá Tumlík průměr (80mm) osazení o cca 0,4-0,5 milimetru větší a předpokládá se, že se průměr sjede až po namontování mezipříruby na vřeteno přímo na dotyčném stroji . Vyvstal mi však předem netušený problém: jak to líznout právě na Asistu? Přírubu jsem nadšeně namontoval na vřeteno, doklepal na nulovou házivost (tedy jen na setinkové hodinky), vyhrabal z šuplíku rohovou kudlu, namontoval a...
suportem nedojedu k přírubě! Chybí 3 cm, protože Asist má zakrytý vodící šroub a ty objímky spirálových krytů ubírají ty zatracené 3cm z pojezdu. Hmm...
Napadá mě buď rozmontovat půl soustruhu, a dát pryč kryty atd..., nebo zkusit o ty 3 cm (doleva) vyložit nůž z hlavy a líznout z čela (jakoby vypichovat?) to osazení PODÉLNÝM posuvem. Mám obavy, že tu překrásnou přírubu a perfektní Tumlíkovu práci takovou mojí technologickou prasečinou snadno zničím. Materiál příruby nevypadá tak, že by ho Asist schroupnul jak bublaninu. Stryci Asisťáci, jak jste to osazení "dodělávali" vy? Díky za rady!

Napadá mě buď rozmontovat půl soustruhu, a dát pryč kryty atd..., nebo zkusit o ty 3 cm (doleva) vyložit nůž z hlavy a líznout z čela (jakoby vypichovat?) to osazení PODÉLNÝM posuvem. Mám obavy, že tu překrásnou přírubu a perfektní Tumlíkovu práci takovou mojí technologickou prasečinou snadno zničím. Materiál příruby nevypadá tak, že by ho Asist schroupnul jak bublaninu. Stryci Asisťáci, jak jste to osazení "dodělávali" vy? Díky za rady!

Všechno, co může počkat do zítřka, klidně počká i do příštího týdne. ;-)