Ví o něm někdo něco?
Mám v plánu si koupit soustruh a zaujal mně tento model: http://www.stroje-atol.cz/e-shop/katego ... -aed1000f/" onclick="window.open(this.href);return false;
Zajímalo by mně zda s ním má někdo nějaké zkušenosti popřípadě co vítě o rakouské firmě HOLZMANN MASCHINEN. Za každou radu budu vděčný.
Zajímalo by mně zda s ním má někdo nějaké zkušenosti popřípadě co vítě o rakouské firmě HOLZMANN MASCHINEN. Za každou radu budu vděčný.
Koupím soustruh SU32 nebo SV18RA
Byl bych poněkud obezřetný, mašina která má mít max. točný průměr skoro půl metr, vzdálenost mezi hroty metr, v koníku MK4 a hmotnost jen 650kg je silně podezřelá. Nějak mi tam k těm rozměrovým specifikacím chybí cirka tisíc kilo litiny nebo něčeho jinýho..... 

Také bych byl s nákupem opatrný a raději bych se pouhlédl po něčem starším. Starší stroj+náhradní díly (všechny důležité) + vlastní práce na generálce ......... to by vyšlo levněji a byla by to jistota ověřené konstrukce. Když tak počítám tu svou generálku SV18, tak starý stroj 10 000Kč+ náhradní díly 20 000 - 30 000Kč + nová elektroinstalace 10 000Kč + vlastní práce a jsem na 40 000 - 50 000Kč bez práce za spolehlivý soustruh s parametry nového stroje (a o těch 1000kg litiny víc tam je).
Nebo hlídat inzeráty ........ teď mi padnul do oka jeden pěkný menší soustruh, který se zdál být v perfektním stavu:
http://pocitace.aukro.cz/soustruh-e3n-0 ... 32056.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ta cena na soustruh pro domácí dílnu nebyla špatná.
Nebo hlídat inzeráty ........ teď mi padnul do oka jeden pěkný menší soustruh, který se zdál být v perfektním stavu:
http://pocitace.aukro.cz/soustruh-e3n-0 ... 32056.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ta cena na soustruh pro domácí dílnu nebyla špatná.
To máte pravdu stroj vypadá pěkně i za dobrou cenu, ale nechci koupit něco co se časem rozpadne. Mně už hodně zaráží jaký to má průchod vřetene, na takový stroj s takovou cenou je to příliš velky. Firma už sama uvádí že stroje jsou dělaný v číně a v Rakousku montovany. Dá se koupit nový soustruh, který za něco stojí cca do 200 000kč? Vítě o něčem? Jinak v záloze mám že při nejhorším koupim starší SV18ku RA, ale přednost bych dal raději novému stroji.
Koupím soustruh SU32 nebo SV18RA
Obávám se, že klasickej soustruh obdobné velikosti v ceně do 200k vyrobený jinde než u asiatů nebo indů novej patrně nebude.
Osobně bych se rozhodně nebál starší mašiny..... Nevím co Tě nutí hledat novej stroj. Myslím že bude lepší starší poctivá mašina a udělat na ni generálku než levnější novej šmejd. Kvalita bude dnes v podobě nového stroje opravdu velmi drahá, nemluvě o tom že těch solidních výrobců konvenčních strojů už asi moc nebude .....

Osobně bych se rozhodně nebál starší mašiny..... Nevím co Tě nutí hledat novej stroj. Myslím že bude lepší starší poctivá mašina a udělat na ni generálku než levnější novej šmejd. Kvalita bude dnes v podobě nového stroje opravdu velmi drahá, nemluvě o tom že těch solidních výrobců konvenčních strojů už asi moc nebude .....

Přesně tak. V ceně do 200 000Kč bych zvolil poctivou starou mašinu po celkové generálce. Všechno na čem záleží tam bude nové, geometrická přesnost jako u nového stroje, vyzrálá litina........... Když si tu generálku uděláš sám, tak se s cenou dostaneš ještě na menší částku a ušetřené peníze můžeš utratit za nástroje, příslušenství atd.
v TOSu se litinové odlitky nechaly vyválet několik měsíců nebo roků venku, tím litina vyzrála a pak to frézovali, brousili atd. ., Pochybuji že v Čině to tak dělají . odlejou a když to trochu vychladne, tak to hned frézujou .Pak se ty jejich rychlokvašky svévolně kroutí a co s tím pak dělat 
Nejlepší volba je značka TOS nebo ruský např. špičkový a robusní 1i611P , dobrý jsou taky starý německý např. Karger , VFD apod. ,ale pozor, aby nebyl moc opotřebovaný nebot za války jely na plný pecky.
Z MLR . PLR , bych ani nebral a ty Rumunský typ SN asi jo
, Schaublin apod by byl dobrý ale bude drahý , když bude levný tak bude nejspíš před GO. No pak jsou tady starý "krámy" z 30 let, to je tak jako hobby, dá se na tom sice dělat, ale pro vážnou práci ,nebo podnikání to není moc praktický , už jenom přehazovat rychlosti ,furt to mazat ,jinak se to může kousnout a měnit kola je dosti otravný nebot to zdržuje. Vše je však o ceně a potažmo tak výše uvedené nemůsí vůbec být bráno v potaz 

Nejlepší volba je značka TOS nebo ruský např. špičkový a robusní 1i611P , dobrý jsou taky starý německý např. Karger , VFD apod. ,ale pozor, aby nebyl moc opotřebovaný nebot za války jely na plný pecky.
Z MLR . PLR , bych ani nebral a ty Rumunský typ SN asi jo


případně jsou firmy které prodávají kompletně zrepasované stroje od TOSu
věčný rýpal,který musí mít poslední slovo, odpůrce low-cost zařízení končících v naprosté většině případů v hromadě šrotu
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
Phoenix47: Sám tu generálku můžeš udělat podstatně levněji .......... ale je to spousta práce.
Josef: A co neudělám bez přípravků? Tím nechci tvůj názor zpochybnit, jenom se ptám ať vím na jaké problémy můžu narazit.
Zatím počítám pouze s tím, že by se mi hodil kontrolní trn do vřetene i do pinoly koníku ....... které nemám, ale snad se mi je někde podaří vypůjčit nebo sehnat. Na žádné jiné problémy jsem zatím nenarazil.
Zatím počítám pouze s tím, že by se mi hodil kontrolní trn do vřetene i do pinoly koníku ....... které nemám, ale snad se mi je někde podaří vypůjčit nebo sehnat. Na žádné jiné problémy jsem zatím nenarazil.