Brzda osy Z

krytí posuvových šroubů a jiné věci spojene s tématem
Odpovědět
purs
Příspěvky: 194
Registrován: 24. 1. 2009, 6:46
Bydliště: Nova Paka

24. 12. 2010, 6:18

Po vypnuti napajeni mi Z-ova osa vlastni vahou pada. Udelal jsem pokus a zkratoval vsechna vinuti krokoveho motoru. Osa pada mikroskopickym posuvem ( asi dva kroky za sec ). Bohuzel stale pada. Zkusil jsem do vinuti KM pustit proud cca 200mA a osa se ani nehne. SUPER, ale nebude vadit KM trvaly proud ? Neodmagnetuje se nebo nepremagnetuje nebo nejak jinak neznici KM ? Pro muj konkretni motor 57HS22 (2,2Nm) je na vinuti 0.5V pri 200mA. Pri vypadku site rele odpoji KM od driveru, spoji vinuti seriove a privede na ne proud z jednoho NiCd clanku. Ten bude v pripade vypnuteho stroje trvale dobijen malym sitovym zdrojem. Co vy na to ?
Pavel Urban
PBr
Příspěvky: 1002
Registrován: 16. 6. 2007, 8:21
Bydliště: Slovensky Grob
Kontaktovat uživatele:

24. 12. 2010, 9:31

Skratovanim vinutia to nemoze fungovat. Mechanicka brzda nie je lepsia? Odpajanie motorov od drivera za jazdy nie je moc mudre, mozu tam vznikat dost velke spicky. Pri vypadku siete totiz driver KM este chvilku bude asi fungovat kvoli nabitym kondenzatorom na vstupe.
Ruprecht
Příspěvky: 149
Registrován: 28. 9. 2010, 8:20
Bydliště: ZČ + JM

24. 12. 2010, 11:18

Nahoru kladku a zavěsit protiváhu? Nebo péro?
Jděte s EU do Brusele...
purs
Příspěvky: 194
Registrován: 24. 1. 2009, 6:46
Bydliště: Nova Paka

24. 12. 2010, 11:34

PBr píše:Skratovanim vinutia to nemoze fungovat. Mechanicka brzda nie je lepsia? Odpajanie motorov od drivera za jazdy nie je moc mudre, mozu tam vznikat dost velke spicky. Pri vypadku siete totiz driver KM este chvilku bude asi fungovat kvoli nabitym kondenzatorom na vstupe.
Rele bude ovladano od napeti pro driver, odpadne az po spadnuti napeti na zdroji. Zatim se mi nechce delat ani brzdu ani protizavazi.
Zkratovane vinuti funguje pouze jako "tlumic", aby brzdilo tak se musi otacet KM. Ale az prekvapive pekne to brzdi resp. tlumi.
Cekam na dalsi nazory.
Pavel Urban
Uživatelský avatar
Krutor
Sponzor fora
Příspěvky: 1028
Registrován: 2. 12. 2008, 8:58
Bydliště: Moravské Bránice
Kontaktovat uživatele:

24. 12. 2010, 9:28

Jaký je rozdíl mezi tím, kdy do KM teče přídržný proud z driveru, a kdy tam ten proud nacpeš z NiCd článku? Já myslím, že v principu žádný, takže bych to považoval za použitelné řešení. Otázka je, co se stane, až se článek vybije. Pro aretaci osy Z po dobu, kdy se stroj vypnutý, což může být teoreticky i mnoho dnů, bych raději opravdu zvolil mechanické řešení.
Petr Spáčil
purs
Příspěvky: 194
Registrován: 24. 1. 2009, 6:46
Bydliště: Nova Paka

25. 12. 2010, 6:04

Osobne si take myslim, ze by trvaly proud do KM nemel vadit. Jde v podstate o motor stojici v jedne poloze a navic buzeny daleko mensim proudem nez je jeho jmenovity. I ten "nejobycenejsi" NiCd nebo NiMH clanek to vydrzi krmit deset hodin a to na vypadek staci, pak to jede z maleho zdroje ( cca 1W ) a ten take pripadne nabije clanek. Asi se divite, proc se branim brzde. Ale pro me je jednodusi udelat nejakou elekronickou "opicarnu" nez "vyriznout jeden zavit do stroje". Mozna bych se ukecal na nejakou nadlehcovaci pruzinu. Nejlepe nejakou tlacnou. Potrebuji zdvih 100mm a do 5-ti kilogramu ( asi by misto kilogramu mely byt nejake Newtony ) :)

PS: vsem bohatyho Jeziska ( stastnyho Vam nemusim prat, to mate, jinak byste nebrouzdali na tomto CNC foru )
Pavel Urban
ekyn
Příspěvky: 85
Registrován: 17. 2. 2011, 3:13

20. 5. 2011, 10:18

ja bz som to na tvojom mieste riesil samosvornym kulickovym srobom a bolo by ;)
Uživatelský avatar
zz912
Příspěvky: 1496
Registrován: 25. 5. 2008, 7:16

5. 1. 2012, 4:06

ekyn píše:ja bz som to na tvojom mieste riesil samosvornym kulickovym srobom a bolo by ;)
Myslím si, že bude problém najít výrobce, který by uměl vyrobit samosvorný kuličkový šroub.
LinuxCNC - MESA 7i96
zz912.webnode.cz
Uživatelský avatar
robokop
Site Admin
Příspěvky: 22949
Registrován: 10. 7. 2006, 12:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

5. 1. 2012, 4:36

:D :D :D :D

asi myslel spis silne predepnuty kulickovy sroub
ale to by bylo drazsi nez jiny motor s brzdou
Vsechna prava na chyby vyhrazena (E)
Odpovědět

Zpět na „Ostatní mechanika“