Sraz BRNO

Veškeré provozní záležitosti, dotazy a návrhy k fungování fóra a členů
kiwiken
Příspěvky: 13
Registrován: 14. 1. 2012, 3:14

14. 1. 2012, 8:48

Uživatelský avatar
Ben Ash
Site Admin
Příspěvky: 1406
Registrován: 25. 3. 2009, 8:02
Bydliště: Vladislav
Kontaktovat uživatele:

14. 1. 2012, 9:06

Please describe briefly the situation of data and facts.
Viktor
Uživatelský avatar
robokop
Site Admin
Příspěvky: 22883
Registrován: 10. 7. 2006, 12:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

14. 1. 2012, 11:30

Je nekdo v kontaktu s krutorem?
Dlouho jsem ho tu nevidel
Vsechna prava na chyby vyhrazena (E)
kiwiken
Příspěvky: 13
Registrován: 14. 1. 2012, 3:14

14. 1. 2012, 11:54

I’m an Australian citizen who paid for the services off a company in the Czech Republic to custom-machine Aluminium parts for a cnc router. I placed and paid for the order at the start of February 2011 and the expected delivery date was a month later. As of to this date no parts have been received.
The owner of the company would answer my monthly emails with excuses for the delays. That was up to July when I found out that three other people from Europe were having the extract same problems and then he has not answer any of my emails. At the same time he was still taking new orders.
Reading a forum on the net I found that one of the people went to the Centre European of the Consumer France, who passed the file on to their counterparts at the European Consumer Centre of the Czech Republic and he ended up getting his parts.
As Australia is not part of the European Consumer Centre they cannot help me.

I send an email to the Minister of Industry and Trade of the Czech Republic on the 23/09/2011 to see if they could help.
They replied on the 12/10/2011;
“ I refer to your electronic letter addressed to the Minister of Industry and Trade of the Czech Republic with a complaint for non-performance of a contract obligation by your Czech supplier Mr. Petr Spáčil.
After checking the matter of fact contained in your letter and communication with Mr. Petr Spáčil I understand that the ordered goods will be dispatched by the end of October 2011.“

Mr. Petr Spáčil email me on the 30/09/2011 with
"Your parts are almost ready and will be delivered very soon."

Then on the 06/11/2011 with
"your custom parts are finished and currently are being anodized.
Unfortunately it is hard to estimate how many days this will take."

This is very like an email that I received on the 12/02/2011 with
"The standard parts are ready and I'm working on the custom parts. I will
submit them for anodizing next week. Unfortunately it is very hard to
estimate how much time they need to finish their work. Usually it is a
couple of days, but sometimes they needed almost 2 weeks."

Since the email on the 06/11/2011 I have sent Mr. Petr Spáčil a number of emails
asking him for an update on what is going on but he has not answered any off my
Emails.


Kiwiken
Uživatelský avatar
magi
Sponzor fora
Příspěvky: 2720
Registrován: 16. 10. 2006, 12:40
Bydliště: Třebíč
Kontaktovat uživatele:

15. 1. 2012, 12:03

To vypadá na docela zajímavej propletenec.
Dle úpravy hnojiště poznáme hospodáře, dle výsledu voleb jakýchkoliv duševní úroveň voličů.
RaS
Příspěvky: 8572
Registrován: 26. 3. 2009, 9:12
Bydliště: Úvaly

15. 1. 2012, 9:04

když už nestíhám tak neberu platby předem.. nechápu.. a dokážu si představit že to je jen špička ledovce, spoustu lidí se na těch pár set euro vykašle a neřeší to..
věčný rýpal,který musí mít poslední slovo, odpůrce low-cost zařízení končících v naprosté většině případů v hromadě šrotu
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
Uživatelský avatar
Ben Ash
Site Admin
Příspěvky: 1406
Registrován: 25. 3. 2009, 8:02
Bydliště: Vladislav
Kontaktovat uživatele:

15. 1. 2012, 12:45

Vzhledem k faktu, že tu Krutor občas někomu nabízí zhotovení dílů a dodávku dobírkou, mohli by případní odběratelé napsat zkušenosti, jak byly jejich zakázky vyřízeny.
Kdyby se tu ktomu vyjádřil sám Petr taky by to nebylo od věci.
Uživatelský avatar
robokop
Site Admin
Příspěvky: 22883
Registrován: 10. 7. 2006, 12:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

15. 1. 2012, 12:52

Mluvil jsem s krutorem, slibil ze to vysvetli
Vsechna prava na chyby vyhrazena (E)
kiwiken
Příspěvky: 13
Registrován: 14. 1. 2012, 3:14

16. 1. 2012, 7:24

It would be great if Krutor would explain to me;
- where my parts are,
- why will he not refund my money,
- why is he not answering my emails

kiwiken
Uživatelský avatar
Krutor
Sponzor fora
Příspěvky: 1013
Registrován: 2. 12. 2008, 8:58
Bydliště: Moravské Bránice
Kontaktovat uživatele:

16. 1. 2012, 9:32

Plním svou povinnost vyjádřit se k této věci:

Ano, přiznávám že mám několik závazků vůči zahraničním zákazníkům pokud jde o dodání dílů na TRONa. Všechny objednávky jsou ve vysokém stupni rozpracovanosti, ale bohužel dokud nejsou 100% hotové, tak to navenek vypadá, jako že na to dlabu a zpronevěřuju peníze. Já však pouze nestíhám, i když přiznávám, že je diskutabilní, co je ještě zpoždění, a co už zpronevěra. Ale vždy jsem všem svým závazkům dostál a i tentokrát to tak bude. Samozřejmě, že teď už žádné platby předem nepřijímám, a všechny další objednávky řeším na splatnost.

Tímto bych to mohl ukončit, přesto přidám ještě pár vět. Kdo provozuje nějakou živnost, která má opravdu živit rodinu, ví že to není žádná sranda. Mně se do toho minulý rok přidaly některé věci, které mi to zrovna neulehčily - nutné investice do baráku, rozchod s mámou mého 2-letého syna, soud o něho, alimenty. Mám dost starostí a tak málo času, že už ani nemám čas chodit na tuto diskusi, přestože bych rád. Ale začínám částečně nový život, a je to neustálý souboj priorit. Kdo zažil, pochopí, kdo nechápe, přeju mu ať to nezažije.
Petr Spáčil
kiwiken
Příspěvky: 13
Registrován: 14. 1. 2012, 3:14

16. 1. 2012, 10:58

I’ve been waiting 12 months for my parts but you can fulfil an order of a person who had only been waiting 3 month, remember Giants. Did you only fulfil the order because the European Consumer Centre of the Czech Republic made you?
http://www.usinages.com/commerces-f37/a ... 33225.html" onclick="window.open(this.href);return false;
From your post tonight
Of course, now I do not accept any payment in advance
31/11/11
“Hello Mr. Carabott,

yes, the prices on my website are valid and 80% of the parts are in stock, other will be produced in a couple of days. Attached you can see your price summary. If everything is OK for you, please could you make an advanced payment (bank transfer) according to the data in PDF? The payment will be confirmed by e-mail.

Thank you very much, best regards
Petr Spacil”

Why didn’t you answer him when he sent this email?

Greetings Petr,
I was going to send my payment for the Tron Plus parts over
on Monday but I've been reading on the internet that you cannot be trusted.
People are saying you take the payment but do not supply the parts,
is this true. Some of the people are saying they have been waiting
over 8 months for their parts, are they telling the truth.
What guarantee that the same will not happen to me?
Regards,
Tom Carabott

Jan 06/01/11 your reply to an email about wanting to order parts
“Hello Mr. Bailey,

yesm, these parts are in stock, you they could be delivered within next week. Attached, you can see the price summary. If everything is OK for you, please could you make an advanced payment according to the data in PDF?

Thank you very much, best regards
Petr Spacil”
We all have problems in our lives and I was hoping the router I’m building would help me get over some of mine but all its is got me is deeper in the crapper because off you.

Kiwiken
kiwiken
Příspěvky: 13
Registrován: 14. 1. 2012, 3:14

22. 1. 2012, 1:14

Krutor might have posted here but he still will not answer my emails or answer my questions.
When will my parts be dispatched or where is my refund?
It's been 6 weeks since he replied to one off my emails.
Just in case he forgotten what excuse he is up too, i put all he emails on a new page;
Krutor's emails - lies

kiwiken
kiwiken
Příspěvky: 13
Registrován: 14. 1. 2012, 3:14

5. 2. 2012, 5:06

Krutor has left me no choice but to report him to the The Czech Police Presidium Bureau of Criminal Police and Investigation service Information Technology Crime Section.
He has not replied to any off emails since October last year and I'm sending him one a week.
Tomorrow will be one year since he sent to following email;
"Hi Ken,
your payment of 500 EUR has been added to my account, thank you very much. I
will try to supply the parts as soon as possible.
Best regards
Petr"
I sent him a email last week letting him know that I would be reporting if he didn't answer my email. Still no word from him.

Regards,
Kiwiken
kiwiken
Příspěvky: 13
Registrován: 14. 1. 2012, 3:14

18. 2. 2012, 6:51

Well I gave Krutor two weeks, sent him more emails and still he didn't answer any of them.
So last Monday I sent an email with all the facts and details to the Czech Police department.
I consider Krutor is carrying out internet fraud and hope the police will deal with him.
All I wanted was the parts that I ordered or my money back, he emailed me back on the
06/11/2011 saying -
"your custom parts are finished and currently are being anodized.
Unfortunately it is hard to estimate how many days this will take." (two to three days, that's what his web site says)
I don't think it takes over three months to get the parts anodized, I've even
sent him an email to say just send the parts as they are but still nothing.

Kiwiken
Josef
Sponzor fora
Příspěvky: 5688
Registrován: 19. 11. 2006, 9:25
Bydliště: Valašsko

19. 2. 2012, 4:29

robokop píše:Mluvil jsem s krutorem, slibil ze to vysvetli
To vysvětlení musí být asi velmi složité, že to trvá víc než měsíc.
No, vlastně, když podle něj tři dny trvají déle jak tři měsíce....
Dost velká ostuda.
Odpovědět

Zpět na „Provozní záležitosti“