větrná elektrárna

Alternativni zdroje energii, permakultura, ekologie atd..
Odpovědět
QNX
Příspěvky: 3689
Registrován: 20. 12. 2006, 9:59
Kontaktovat uživatele:

2. 3. 2012, 2:01

sejosef: To se probíralo u krokáčů, kde asi nejsou SmCo a NdFeB magnety jako v AC servech. Magnety v servech se nemagnetizují až po složení motoru jako u krokáčů, ale jsou magnetizovány samostatně před montáží .........tak nevím, proč by se to mělo pokazit. Přemotání serva nemusí být snadné i z jiných důvodů ........snímače polohy, brzdy jsou náročnější na motnáž a hrubou práci nesnesou .......některé statory v servech jsou zastříklé v plastu a přemotat to snad ani nejde.
Uživatelský avatar
packa
Příspěvky: 7026
Registrován: 7. 2. 2007, 6:42
Bydliště: Královehradecký kraj

2. 3. 2012, 5:17

sejosef píše:Protože permanetní magnet je najednou slabší a motor se začne chovat divně. Je spousta firmiček který dovedou převinout stator, ale není moc firem který převíjejí AC serva protože rozebrání vyžaduje určitý speciální podmínky. Někde se to tu už probíralo.
to není pravda ten rotor magnetizmus neztrácí , tento problém je třeba u komutátorových motorů kde jsou permanentní magnety na statoru ,
rotory s permanentními magnety se lepí z jednotlivých magnetů a ty už před lepením jsou zmagnetované! teda ne vždy ale v tomto případě ano.
lubos
Sponzor fora
Příspěvky: 5050
Registrován: 2. 5. 2007, 3:47
Bydliště: Praha

2. 3. 2012, 7:25

jo jo neodym drží jako prase, jak je to s těma krokáčema je to pravda nebo kec. Měl jsem rozebraný krokáč od microconu asi rok a po složení se chová úplně stejně jako předtím tak bych neřekl že došlo k nějakomu odmagnetování.
XpertMill, Gravos, Ninos, Galaad
IQ156
-1500Kč, -520Kč, -1čokoláda, - 28000Kč
www.freeair.cz www.rotexelectric.eu www.retrofitcnc.cz
Uživatelský avatar
robokop
Site Admin
Příspěvky: 22875
Registrován: 10. 7. 2006, 12:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

2. 3. 2012, 7:31

ptal jsem se cloveka co to zrovna studoval a je to patrne jedna z nejvetsich kachen v elektrotechnice
nikdo na skole o tom jevu nic nevedel
Vsechna prava na chyby vyhrazena (E)
testone
Sponzor fora
Příspěvky: 7379
Registrován: 3. 12. 2010, 5:56
Bydliště: Slaný

2. 3. 2012, 8:41

o slábnutí magnetů jsem něco četl na http://www.magnety.cz" onclick="window.open(this.href);return false;, je tam spousta zajímavého povídání. Pokud si to dobře pamatuji, slábnutí se týká (a to mohu osobně potvrdit z praxe) pouze levných feritových magnetů, ty lepší neodymové atd....... s tím problém nemají.
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Uživatelský avatar
packa
Příspěvky: 7026
Registrován: 7. 2. 2007, 6:42
Bydliště: Královehradecký kraj

2. 3. 2012, 9:00

pokud vím tak krokáče obsahují magnetický prstenec a ten je zasazen do železa s pol nástavci , staré krokáče mez náchod se skládaly už zmagnetované , mám doma jeden rotor co vyrábí ametek a ten ještě nebyl magnetován magnetuje se až před montáží , možná že i až po montáži ???
měl jsem rozdělanej motor s plochým rotorem kde byly z obou stran disku magnety a ty měly každý kolem sebe omotaný tři závyty asi trojkou drátem a bylo to vyvedeno pod takovou krytku , přez toto vynutí se to po složení magnetovalo , a nebyla prdel ten motor rozebrat ,
lubos
Sponzor fora
Příspěvky: 5050
Registrován: 2. 5. 2007, 3:47
Bydliště: Praha

2. 3. 2012, 9:05

co tu mám rozebranej krokát tak rotor je ze dvou částí a mezi nima je cca 3 mm neodym magnet.
XpertMill, Gravos, Ninos, Galaad
IQ156
-1500Kč, -520Kč, -1čokoláda, - 28000Kč
www.freeair.cz www.rotexelectric.eu www.retrofitcnc.cz
Uživatelský avatar
robokop
Site Admin
Příspěvky: 22875
Registrován: 10. 7. 2006, 12:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

2. 3. 2012, 9:07

testone píše:o slábnutí magnetů jsem něco četl na http://www.magnety.cz" onclick="window.open(this.href);return false;, je tam spousta zajímavého povídání. Pokud si to dobře pamatuji, slábnutí se týká (a to mohu osobně potvrdit z praxe) pouze levných feritových magnetů, ty lepší neodymové atd....... s tím problém nemají.
no prave ja to na zaklade te posledni dizkuse tady hledal a nenasel v tu chvili nic co by potvrzovalo to slabnuti magnetu
obecne magnety slabnou ale je to proces radove v letech desitkach nebo stovkach let
ale nenasel jsem zadne potvrzeni toho co se tvrdi o motorech

tak jsem se ptal u odborniku na to studovanych a a odpoved byla takova ze mag. obvod at uzavreny nebo otevreny bez dalsich vlivu jako treba teplota nezpusobi zeslabnuti magnetu tak jak se traduje

takze se domnivam ze to je bachorka nekoho kdo to opravuje aby zduvodnil vyndani rotoru a vymenu lozisek a zastrceni zpet za 15 000,-
jako uz jsem videl nahozeni spadleho jistice za 32 000,- a ty pohadky okolo dokazali dobre pobavit
Vsechna prava na chyby vyhrazena (E)
sejosef
Příspěvky: 124
Registrován: 17. 2. 2008, 2:16
Bydliště: Votice

2. 3. 2012, 10:03

Každopádně až to servo nebude fungovat správně tak tohle je to jedna z možností.
Uživatelský avatar
packa
Příspěvky: 7026
Registrován: 7. 2. 2007, 6:42
Bydliště: Královehradecký kraj

2. 3. 2012, 10:20

sejosef píše:Každopádně až to servo nebude fungovat správně tak tohle je to jedna z možností.
neníí!!! prostě to tak nefunguje to bys pak ten rotor ani nemohl vyrobit ,
testone
Sponzor fora
Příspěvky: 7379
Registrován: 3. 12. 2010, 5:56
Bydliště: Slaný

2. 3. 2012, 11:47

testone píše:o slábnutí magnetů jsem něco četl na http://www.magnety.cz" onclick="window.open(this.href);return false;, je tam spousta zajímavého povídání. Pokud si to dobře pamatuji, slábnutí se týká (a to mohu osobně potvrdit z praxe) pouze levných feritových magnetů, ty lepší neodymové atd....... s tím problém nemají.
typický případ - některé motorky ostřikovačů skel z aut - po 5-10 letech ztratí výkon, ostřikovač místo toho aby stříkal až za auto jen tak čůrá na spodek skla. Pokud motorek(jednoduchý ss komutátorový) rozeberete, magnety "nemají sílu" zkoušeno triviální metodou odtrhnutí šroubováku a porovnání s funkčním. To je ale opravdu low-end aplikace, u serva na které jsou kladeny o dva řády jiné požadavky bych to nepředpokládal, tam bude použit trochu lepší mag. materiál.
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
ledvinap
Příspěvky: 792
Registrován: 8. 11. 2009, 4:40
Bydliště: Plzen

2. 3. 2012, 12:05

packa píše:
sejosef píše:Každopádně až to servo nebude fungovat správně tak tohle je to jedna z možností.
neníí!!! prostě to tak nefunguje to bys pak ten rotor ani nemohl vyrobit ,
http://www.sacskyranch.com/demag.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Pokud to dobre chapu, tak v uzavrenem magnetickem obvodu jde permanentni magnet zmagnetizovat o neco 'vic', nez v obvodu s velkou vzduchovou mezerou. Vlastni magneticke pole magnetu drzi magneticke domeny spravne orientovane. A pokud se obvod otevre, tak se magnet castecne demagnetuje (na hodnotu, pri ktere se udrzi i bez uzavreneho obvodu). Rozdil mezi temito urovnemi je zavisly za materialu, u nekterych materialu se to nevyplati resit, jinde to muze byt pres 25% (SmCo?).
Uživatelský avatar
robokop
Site Admin
Příspěvky: 22875
Registrován: 10. 7. 2006, 12:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

2. 3. 2012, 12:17

5-10 let je trosku jina doba viz muj prispevek vyse
ale zminovana ztrata magnetizmu ma zacit ihned po vyjmuti rotoru a ma se ji zabranit vlozenim nejakeho kusu feromagnetickeho materialu kvuli uzavreni mag. obvodu. s tim ze kdyz se to neudela tak i po tak kratke dobe ktera je potrebna napriklad pro vymenu lozisek (tedy rekneme radove v hodinach) dojde bez tohoto ukonu k takove ztrate mag. ze motor ma pak zlomek puvodniho krouticiho momentu
Vsechna prava na chyby vyhrazena (E)
sejosef
Příspěvky: 124
Registrován: 17. 2. 2008, 2:16
Bydliště: Votice

2. 3. 2012, 1:36

On by se neměl vůbec dostat z toho propojení magnetů ani na chvilku. Kdesi jsem čet že když nemůže protékat tak velký magnetický tok tak molekuly v magnetu mají možnost víc vibrovat než obvykle. Takže je potom magnet citlivější na teplotu a hlavně nárazy a tam někde vzniká problém s magnetizací. Takže když se zeptáte odborníka tak vám řekne že magnet svou sílu ztrácí velice pomalu a zanedbatelně, ale když mu zároveň přiznáte že se mohlo rotorem klepnout ve stavu kdy byl magnetický obvod slabší tak už je to něco jiného. Profíci údajně vytlačují rotory do nějakých magneticky silně vodivých prstenců ve kterých je rotor v bezpečí. AC serva nejsou vyjímkou. I tam může být nekvalitní magnet. Bohužel na první pohled to není poznat.
Uživatelský avatar
robokop
Site Admin
Příspěvky: 22875
Registrován: 10. 7. 2006, 12:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

2. 3. 2012, 1:41

no jinej profik tyhle vsechny veci poprel tak prave nevim kde se dobrat pravdy
Vsechna prava na chyby vyhrazena (E)
Odpovědět

Zpět na „Sobestacnost - alternativní životní styl“