Organické modelování

CAD software, shareware, freeware
Odpovědět
Martin Marek
Příspěvky: 187
Registrován: 17. 2. 2012, 5:19
Bydliště: Veřovice
Kontaktovat uživatele:

22. 3. 2012, 8:44

Možná budu opakovat, ale nevšiml jsem si že by tady bylo. Pár programů pro 3D organické modelování, tedy jen ty, co jsou zadarmo:

http://www.makehuman.org/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.daz3d.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.pixologic.com/sculptris/" onclick="window.open(this.href);return false;

Třeba se někomu bude hodit i tohle - pro výtvarníky dost zajímavé ( co by za to dal Leonardo nebo Michelangelo ):

http://www.argosymedical.com/index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://figury.cz/" onclick="window.open(this.href);return false;
Martin Marek
Příspěvky: 187
Registrován: 17. 2. 2012, 5:19
Bydliště: Veřovice
Kontaktovat uživatele:

24. 3. 2012, 10:37

Další programy pro organické modelování, ale ty už nejsou zadarmo :
Tady je zaměstnaný DrPetter's, který vytvořil Sculptris. Myslím, že je to pro výtvarníky nejlepší program na světě:
http://www.pixologic.com/home.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Další program vyniká v práci s hotovými modely živých bytostí. Ja taky dobrý pro výrobu dynamických tvarů ( např. tvar látky přehozený přes židli, pohyb sukně při chůzi - lze ve kterékoli fázi zastavit a tvar použít ) :
Tady je o něm české fórum - http://www.poser.4fan.cz/" onclick="window.open(this.href);return false;

Výhodou je, že tyto programy se cenou pohybují kolem 10.000,- Kč další profesionální programy jsou mnohem dražší a nabízejí zbytečné funkce, které výtvarník nepotřebujde. Tedy samozřejmě ten výtvarník, který 3d programy používá jen jako pomocníka při své práci s reálnými předměty.
http://figury.cz/" onclick="window.open(this.href);return false;
Uživatelský avatar
2Dto3D Studio
Příspěvky: 34
Registrován: 22. 4. 2010, 7:00

5. 4. 2012, 5:43

Ahoj,

zkousel jsi ten Sculptris? Osobne jsem se k nemu jeste nedostal, pracuju s jeho vetsim braskou Zbrushem. Celkem by me zajimal nazor cloveka, ktery se Sculptrisem pravidelne pracuje, pripadne porovnani vlastnosti tohoto programu se Zbrushem. mali nekdo zkusenosti, muze se podelit?
Martin Marek
Příspěvky: 187
Registrován: 17. 2. 2012, 5:19
Bydliště: Veřovice
Kontaktovat uživatele:

5. 4. 2012, 7:47

Já jsem Sculpris uvedl jako možnost pro případné zájemce, ale také jej nepoužívám. Používám ZBrush 3 , Poser7 a Cinemu 4D. Začal jsem u Poseru a postupně to rozšířil. 3D používám jen pro usnadnění pozdějšího modelování v reálu. Jsou práce, které je rychlejší modelovat počítačem a vytisknout, nebo vyfrézovat a jsou práce, kde jsem rychlejší při ručním modelování. Všechny práce pak dotahuji pro " sériovou " výrobu. To je pro mě cílové.
Sculptris ale mám nainstalovaný a co jde dělat hned bez učení jsou symetrické objekty - třeba prasečí hlava. Díval jsem se na pár tutoriálů a jde s tím dělat dost.
http://figury.cz/" onclick="window.open(this.href);return false;
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 98
Registrován: 17. 8. 2011, 8:39
Bydliště: Vychod Slovenska

5. 4. 2012, 8:33

Super ze si to tu dal , ale porad ktory je najlepši a nie velmi zlozity - nech nestahujem vsetky :D :D :D :D
Uživatelský avatar
2Dto3D Studio
Příspěvky: 34
Registrován: 22. 4. 2010, 7:00

6. 4. 2012, 6:33

Martin: mrkl jsem na tvuj web, delas moc pekny veci. Nekde jsem tusim tez cetl, ze pouzivas David Scanner (mozna se pletu). Jestli je to pravda, jake mas vysledky?

Radovan: co planujes vytvaret? Pravdepodobne organicke modely, spravne? Zajimas se o plne 3D nebo reliefy? Hobby, nebo sirsi komercni meritko? Potrebujes tez CAM, nebo staci program pro modelovani? Je tolik moznosti a bez upresneni velmi tezko pripadne doporucit.
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 98
Registrován: 17. 8. 2011, 8:39
Bydliště: Vychod Slovenska

6. 4. 2012, 12:32

chcel by som robit reliefy
Martin Marek
Příspěvky: 187
Registrován: 17. 2. 2012, 5:19
Bydliště: Veřovice
Kontaktovat uživatele:

6. 4. 2012, 5:52

Odkaz na fórum o Davidlaserscener:
http://www.c-n-c.cz/viewtopic.php?f=83&t=8678" onclick="window.open(this.href);return false;

Jinak abych někoho neuvedl v omyl, já jsem ve 3D samouk a věčný začátečník. Jen jsem snaživý :)

A co bych doporučil začátečníkovi pro organické modelování? Aby si vybral nahodile cokoli co je zdarma a prostě zkoušel. Dříve či později si stejně stáhne vše co jde a časem i nějaký kvalitnější program koupí. Na začátku si myslím nejde odhadnout, kdo se více zaměří na 3D jako pomocníka pro reálnou tvorbu, nebo zda zklouzne i do textury pro grafiku, nebo zda půjde do animace.
http://figury.cz/" onclick="window.open(this.href);return false;
prochaska
Sponzor fora
Příspěvky: 8324
Registrován: 16. 7. 2006, 12:33
Bydliště: Praha Bohnice + Roudnice nad Labem
Kontaktovat uživatele:

8. 4. 2012, 8:55

Promiňte, jestli jsem úplně vedle, ale rád bych to zkusil: sháním chlapa, 185 cm vysokého (75 % percentil), atletické postavy, vzpřímeně stojícího, aby se dal načíst do Solidworksu. Uměl by mi s tím někdo pomoct?
Aleš Procháska
Martin Marek
Příspěvky: 187
Registrován: 17. 2. 2012, 5:19
Bydliště: Veřovice
Kontaktovat uživatele:

9. 4. 2012, 8:42

Já tedy neznám Solidworks, pokud umí importovat soubory
.obj
tak k programu DAZ ( je zadarmo ) máte i zdarma základní obsah. Tam jsou postavy. Anebo tady:
http://www.daz3d.com/i/shop/itemdetails/?item=13178" onclick="window.open(this.href);return false;

Postavu si už v DAZu podle potřeby upravíte.
http://figury.cz/" onclick="window.open(this.href);return false;
prochaska
Sponzor fora
Příspěvky: 8324
Registrován: 16. 7. 2006, 12:33
Bydliště: Praha Bohnice + Roudnice nad Labem
Kontaktovat uživatele:

10. 4. 2012, 9:08

Díky.

Ten formát .obj Solidworks nezná. Umí IGES, STEP, ACIS, VDAFS, VRML, STL, IDF a z programů Catia, ProE, Unigraphics, Inventor, Solid Edge, Cadkey a Rhino. Nejde to náhodou exportovat v něčem z toho?
Aleš Procháska
Uživatelský avatar
bobik
Příspěvky: 4556
Registrován: 11. 12. 2007, 7:48
Bydliště: Okres Klatovy

10. 4. 2012, 10:27

Formát obj je něco jako stl. Převod mezi obj a stl lze docela dobře udělat a jsou camy, co podle toho umí vygenerovat g-kod. Ale do igs už jen přes specializované softy. V podstatě se musí získat mrak bodů z vrcholů trojúhelníků , jimiž popisuje tělěso stl nebo obj, a jím proložit plochu.
Uživatelský avatar
2Dto3D Studio
Příspěvky: 34
Registrován: 22. 4. 2010, 7:00

10. 4. 2012, 10:34

Solidworks konkretne umoznuje import polygonovych dat, ale s naslednou praci v tomto programu a pripadnou pripravou dat do vyroby uz to takova sranda neni, je to takrka nemozny. Je zde potreba prevod z jednoho typu site na typ jiny, se kterym programy typu solidworks dokazi pracovat.

Mateli zajem o prevodniky, hesla do googlu jsou "mesh to solid", nebo "polygons to solid". Upozornuji ale, ze se nejedna o levny spas. Pracujeme na vyvoji programu, ktery tento prevod zvladne, rad bych jej v blizke dobe uvedl na svem webu, prevody budou za mnohem lidovejsi ceny, pokud se nam podari dotahnout tento ukol do konce.
prochaska
Sponzor fora
Příspěvky: 8324
Registrován: 16. 7. 2006, 12:33
Bydliště: Praha Bohnice + Roudnice nad Labem
Kontaktovat uživatele:

10. 4. 2012, 4:46

Díky všem za tipy. Jinak to ani nepotřebuji obrábět, je to jen jednorázová záležitost pro prezentaci. Na výrobu lidí používám jiné techniky :D
Aleš Procháska
Odpovědět

Zpět na „CAD“