krokáče 2,5Nm aneb hliník

Odpovědět
dyntyd
Příspěvky: 391
Registrován: 13. 12. 2007, 1:40
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

19. 2. 2008, 6:34

Ahoj chci se zeptat zdali krokové motory z gravirovanie ...2,5Nm a 1,5A na količkovém šroubu utáhnou neco tvrdšího .... hliník mosaz med atd .....a pokud jo ,zdali by stačili 2Nm .Asi bych dal 2,5Nm na X pojezd kde bude kuličkové vedení o rozmeru 1300 a na osu y bych dal 2Nm a tak bude to samé , ale s délkou 1500 , pojezdy už mám a tak přemýšlím do budoucka , díky moc za odpovědi
dyntyd
Příspěvky: 391
Registrován: 13. 12. 2007, 1:40
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

19. 2. 2008, 6:37

ještě jsem zapoměl šroub tam bude 20/5
Pupak
Příspěvky: 1457
Registrován: 28. 8. 2006, 8:12
Kontaktovat uživatele:

19. 2. 2008, 7:34

2.5Nm motor na kul. sroubu s 5mm stoupanim ti utrhne ruku.O silu na frezovani nemej obavy.
dyntyd
Příspěvky: 391
Registrován: 13. 12. 2007, 1:40
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

19. 2. 2008, 7:45

ok díky super a tak by stačili o 2Nm motory , na oba posuvy ???, díky
Pupak
Příspěvky: 1457
Registrován: 28. 8. 2006, 8:12
Kontaktovat uživatele:

19. 2. 2008, 8:19

Momentova rezerva neni nikdy k zahozeni.Je to spis vec financi a driveru,pripadne velikosti a uchyceni.Kdyz nekam das silnejsi motor,nic nezkazis.
dyntyd
Příspěvky: 391
Registrován: 13. 12. 2007, 1:40
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

19. 2. 2008, 8:29

to jo , ale přecijenom finance jsou finance ale asi to udělám , tak jsem jsem říkal na osu x 2,5Nm a na osu y 2Nm by mohlo jít , motory jsou v rozmezí 1,5A a budou poháněny maczákovími deskami
Uživatelský avatar
Pietro.1
Příspěvky: 79
Registrován: 31. 12. 2007, 9:53
Bydliště: Krnov
Kontaktovat uživatele:

23. 2. 2008, 8:00

caute cncéčkaři potřeboval bych poradit jestli se dá nějak vypočítat síla potřebného motoru.Nebo mi můžete poradit - budu mít udělaný pojezd po ose x kde budou dva šrouby TR a délka šroubů 90cm.Váha pojezdu kolem 10Kg, chtěl bych at to jede ale ne jako šnek aby tam byla nejaka rezerva. :-) Díky za rady
Uživatelský avatar
CZ_Pascal
Příspěvky: 870
Registrován: 14. 1. 2008, 8:24
Bydliště: Brno

23. 2. 2008, 8:28

No prece kdyz znas kolik to ma milimetru na otacku tak jsi schopen pomoci prumeru sroubu spocitat pomyslnou naklonenou rovinu. Pak si pres pozadovanou axialni silu (tiha bremene na te naklonene rovine) spocitas jakou silou je potreba tlacit "vodorovnym" smerem. No a kdyz znas tyto dve sily tak si vektorovym souctem spocitas tlak kolmy k te naklonene rovine pomoci nehoz si spocitas pres koeficient treni silu potrebnou na prekonani tohoto treni. (Jedine co Ti ted nereknu je velikost toho koeficientu treni, ktery je zavisly na pouzitych materialech a mazani). Tuto silu si opet promitnes do vodorobneho smeru a prictes ji k "vodorovne" sile a mas celkovou silu kterou si pak prepocitas na potrebny moment na hrideli.

Pokud se pletu tak směle do mě:-)
Uživatelský avatar
tomashal
Příspěvky: 288
Registrován: 15. 7. 2006, 10:19
Bydliště: Kudlovice
Kontaktovat uživatele:

23. 2. 2008, 8:32

Toto téma jsme tu také už řešili viz: http://www.c-n-c.cz/viewtopic.php?t=182
Uživatelský avatar
CZ_Pascal
Příspěvky: 870
Registrován: 14. 1. 2008, 8:24
Bydliště: Brno

23. 2. 2008, 8:34

Jo a jeste k te delce sroubu a hmotnosti. Delka sroubu nema na vypocet vubec zadny vliv a tiha 10kg ma vliv pouze na vypocet potrebne axialni sily. Opet zde hraje roli koeficient treni tveho linearniho vedeni a dynamicka sila potrebna k pozadovanemu zrychleni. No a k temto silam prictes potrebnou řeznou silu (jejiz vypocet Ti poradi nekdo fundovanejsi nez ja) a mas onu axialni silu kterou pouzijes ve vypoctech ktere jsem popsal v predchazejicim prispevku.

Neni na tom nic sloziteho jen to chce malinko popremylset.
Uživatelský avatar
Bob
Příspěvky: 702
Registrován: 5. 10. 2007, 12:02
Bydliště: Slavkov u Brna
Kontaktovat uživatele:

23. 2. 2008, 9:02

Na samotné frézovaní do překližky frézou průměru třeba 1.6mm nepotřebuješ nijak moc výkonu spíš jde o to abys neměl spoustu odporů v pojezdech frezky a dobře chodíl i trapézový šroub v matici bez odporu a velkých vůlí. A pokud to tak není tak tak velká čast výkonu se bude spotřebovávat na překonávání odporů a tím ti budou topit drivery, ztráta kroku a jiné nepříjemné věci. Za totáče jsme měřili příkon větší frézky bralo se na ní dost špona. Ale na samotné frézování bylo zapotřebí pouze 10% celkového příkonu. Takže jak píšeš aby to nejezdilo jako šnek- tak to chce dobrou mechanickou část pokud možno bez odporů a vůlí. Dobré drivery- jejich napájení co největším jejich povoleným napětím a musí to být pokud možno tvrdý zdroj. No a řídící soft taky do toho asi bude mluvit. Bob.
Naposledy upravil(a) Bob dne 23. 2. 2008, 5:49, celkem upraveno 2 x.
Uživatelský avatar
robokop
Site Admin
Příspěvky: 22436
Registrován: 10. 7. 2006, 12:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

23. 2. 2008, 9:28

v domacich podminkach asi nema cenu cokoli pocitat protoze realne treni a ruzne krizeni vyrobi takovy odpor ze nelze rozumne stanovit koeficient treni a masina od masiny se muze menit v obrovskem rozmezi podle toho jak se to podarilo sestavit jake komponenty jsou pouzite a neni to nic exaktniho
Vsechna prava na chyby vyhrazena (E)
Odpovědět

Zpět na „Krokové motory“