Leštička kovosvit

fotky našich strojů, aneb co máme doma
Odpovědět
Uživatelský avatar
b3nd3r
Příspěvky: 480
Registrován: 23. 7. 2010, 9:39
Bydliště: Teplice

26. 1. 2012, 9:35

Ahoj,

posilam fotku lesticky vyrobce Kovosvit Brno. Presne oznaceni se mi zatim nepodarilo zjistit. Pokud by ji nekdo poznaval, nebo k ni mel dokonce dokumentaci, byl bych mu zavazan. Prumer hridele je 50mm, kazde vreteno ma vlastni nezavisly motor (cca 5kW) a prestavovanim remenu lze nastavovat otacky pro spravnou obvodovou rychlost. Postupne zacinam s renovaci, a fotky prubehu sem budu vkladat.
Přílohy
Lesticka Kovosvit
Lesticka Kovosvit
Je lepsi vlastnit nastroje, ktere clovek nepotrebuje, nez potrebovat ty co nema.
tom ltr
Příspěvky: 160
Registrován: 16. 12. 2011, 6:59
Bydliště: nymburk

27. 1. 2012, 4:04

Pěkná klasika
Uživatelský avatar
b3nd3r
Příspěvky: 480
Registrován: 23. 7. 2010, 9:39
Bydliště: Teplice

5. 2. 2012, 7:07

Vratil jsem se zpet ze zahranici, tak drobny update z renovace. Stojan je kompletne odstrojeny a zacina se cistit a lakovat. Jako prvni sel na radu napinaci mechanismus remenu, ktery se sestava z ovladaciho kola, trapezove matice, trapezoveho sroubu a krizoveho kloubu. Vse napred vycisteno v technickem benzinu pro odstraneni starych nanosu brusne pasty a vazeliny smichane se zbytky hadrovych kotoucu. Oba napinaky byly zatuhle, ze s nimi neslo prakticky otocit. Po radnem odmasteni jsem vsechny dily okartacoval a zbavil koroze a zbylych necistot pred lakovanim zakladem.

Dily z jedne strany napinaku pripraveny k ociste:
01.jpg
Rucni kolo napinaku, stale se rozmyslim zda vnitrek vykytovat, nebo ho nechat jako hruby odlitek:
02.jpg
Detail priruby matice:
03.jpg
Trapezova matice, ta je prez prirubu spojena klinkem s kolem:
04.jpg
Pocatecni vycisteni stojanovou bruskou a dratenym kartacem. Do vnitrku rucniho kola jsem se nedostal a dodatecne vycistil dratenym kartacem na flexu:
05.jpg
Naposledy upravil(a) b3nd3r dne 5. 2. 2012, 7:15, celkem upraveno 1 x.
Je lepsi vlastnit nastroje, ktere clovek nepotrebuje, nez potrebovat ty co nema.
Uživatelský avatar
b3nd3r
Příspěvky: 480
Registrován: 23. 7. 2010, 9:39
Bydliště: Teplice

5. 2. 2012, 7:14

Jeste detail castecne vykartacovaneho kola. Vnitrni cast bude lakovana, vnejsi cast jen vylestena:
06.jpg
Pohled na hotove dily napinani remenu jednoho motoru. Obe strany jsou identicke. Nejprve mi na jednu stranu schazel krizovy kloub, ten jsem nakonec nasel v hromade zbytku od hadrovych kotoucu u motoru:
07.jpg
Napinaci sroub vcetne dorazoveho krouzku a koncoveho sroubu, ktery zamezi uplnemu vysroubovani. Na papiru pro jistotu poznamenany delky sroubu pro pozdejsi kompletaci:
08.jpg
Rucni kolo po vykartacovani a pred lestenim obruce:
09.jpg
Pocatecni lesteni. Na fotce viditelny prechod mezi nelestenou a lestenou plochou:
10.jpg
Je lepsi vlastnit nastroje, ktere clovek nepotrebuje, nez potrebovat ty co nema.
Uživatelský avatar
b3nd3r
Příspěvky: 480
Registrován: 23. 7. 2010, 9:39
Bydliště: Teplice

5. 2. 2012, 7:18

Nakonec finalne vylestene kola. Jedno ma lepsi povrch a nebylo tolik napadeno korozi Lesteno kotoucem z netkane textilie 3M StochBrite. Po nalakovani vse jeste preliznu harakem a pastou:
11.jpg
12.jpg
Je lepsi vlastnit nastroje, ktere clovek nepotrebuje, nez potrebovat ty co nema.
Uživatelský avatar
b3nd3r
Příspěvky: 480
Registrován: 23. 7. 2010, 9:39
Bydliště: Teplice

3. 3. 2012, 7:03

Pokracovani me renovace. Dily napinaku jsou jiz nalakovane a ceka je jeste druha vrstva. Vse je v zelene barve, ktera se podoba puvodnimu nateru (na puvodni fotce je sice modra, ale pod modrym naterem je originalni zeleny). Lesticku jsem jiz skoro celou rozlozil, mimo kolebek elektromotru. Ty jsou otocne ulozeny na cepu, ktery nelze vyrazit :( Nejprve jsem zkousel cep vyrazit kladivem prez mosaznou kulatinu, aby se konce neroztemovali, ale cepy se ani nehly. Dal jsem vse nahral autogenem a nasel pod vrstvou kitu 2 staveci srouby. Ty jsem odmontoval, ale stale se nedari. Jeden cep je zatuhly v kolebce a cep druheho motoru zas ve stojanu. Asi nezbude nic jineho, nez do cepu vyvrtat diru, vyriznout zavit a zkusit stahnout stahovakem. Prikladam fotky z lakovani.

Dily jsou olepeny pred lakovanim. Funkcni plochy nesmi byt nalakovany
13.jpg
Lakovani zakladem dilu, ktere neni potreba zavesit.
14.jpg
Napinaci sroub je nastrikan zakladem.
15.jpg
Prvni varka zavesena a strikmuta. Na zaveseni jsem kud mozno pouzil srouby s navarenou podlozkou, ktere jsem nasrouboval do zavitu v dilech. Tim se nejenze zavit ochranil pred nalakovanim, ale na dilech nezustane kapka od zavesovaciho dratu
16.jpg
Detail na kolo a poudro.
17.jpg
Detail na kardan
18.jpg
V pozadi zarazeci objimka sroubu a podlozky k remenicim.
19.jpg
Je lepsi vlastnit nastroje, ktere clovek nepotrebuje, nez potrebovat ty co nema.
Uživatelský avatar
b3nd3r
Příspěvky: 480
Registrován: 23. 7. 2010, 9:39
Bydliště: Teplice

3. 3. 2012, 7:16

Dily, ktere budou bez povrchove upravy (teda rozmyslim se zda je alespon nenazinkovat) jsem zbavil koroze dratenym kotoucem na brusce. Jedna se o pritlacne talire, matice a remenice z vretena.

Dily pred ocistenim byly v hroznem stavu cele pokryte rzi.
20.jpg
Po okartacovani typadaji hned o 100% lepe :) Do vnitrku matice jsem se vsak nedostal a zde budu muset pouzit odrezovac.
21.jpg
Remenice take docela prokoukly. Cela jsem vzal opet kartacem.
22.jpg
A drazky pak odrezovacem. Porovnani pred a po ocistenim.
23.JPG
Skoro prazdny stojan s podstavcem a motory. Zbytek je jiz odstrojen.
24.jpg
Hromada dilu po odstrojeni, ktere stale cekaji na ocisteni a novy lak. Vedle jsou videt me nuzky, ktere jsem zrenovoval pred lestickou. Lesticka dostane stejnou odstnin, at je dilna v jednotne barve. Na nuzky me ceka jeste vyroba podstavce.
25.jpg
Je lepsi vlastnit nastroje, ktere clovek nepotrebuje, nez potrebovat ty co nema.
Uživatelský avatar
b3nd3r
Příspěvky: 480
Registrován: 23. 7. 2010, 9:39
Bydliště: Teplice

9. 4. 2012, 11:10

Zasilam dalsi fotografie z renovace lesticky. Postupne jsem odsrouboval oba motory. Jeden vazi kolem 50kg, tak jsem si je podrzel jesterkou, odsrouboval a prevezl. Z motoru musim stahnout remenice, olepit hridele a cele je necham opiskovat. Bude to rozhodne jednodussi nez se modrovat rozbruskou a kartacem v tezko pristupnych mistech. Po opiskovani je rozeberu, vycistim vnitrek, vymenim loziska a zpet smontuji. Podstavec brusky jsem zvenci ocistil od nateru a tmelu. To zatim byla nejvetsi pakarna. Tmel byl tvrdy jak kamen a kartacem bych nadelal takoveho prachu, ze bych ho do konce zivota neuklidil. Vzal jem tedy sabr s brutovou destickou a vse postupne oskrabal az na litinu. Zbytek pouze docistil kartacem (i tak z toho bylo prachu pozehnane). Jeste zbyva vnitrek, ktery je natreny pouze zakladem.

Odmontovani motoru za pomoci jesterky.
28.jpg
Stejny ukon z jineho pohledu :)
29.jpg
Spodni stojan a cele telo lesticky na jedne palete. Na sundani zas jsem pouzil jesterku, sam bych to dolu nedal.
31.jpg
Detail podstavce. Jedna se o litinovy odlitek s otvory pro pripevneni k zemi.
33.jpg
Jemne ocisteny stojan od pavucin nalozeny na paletaku. Takto bylo posunovani po dilne nejjednodussi.
35.JPG
Zacatek sabrovani vrchniho laku.
36.JPG
Lak kompletne dole, to bylo pomerne jednoduche. Pak me cekala ta tezsi cast, tmel. V zadni casti je videt zavarena dira. Nejaky sikula tam autogenem vyrizl diru pro protazeni kabelu, Kdyby ji pak alespon opracoval, ale byl to pekny hnus velebnosti. Kabel se musi privedst jinudy, nebo diru vyvrtam znovu, ale s moznosti pripevneni pruchodky.
37.JPG
Je lepsi vlastnit nastroje, ktere clovek nepotrebuje, nez potrebovat ty co nema.
Odpovědět

Zpět na „naše mašinky“