A zotrvačník by nepomohol? Tak ako pri starom warlburgu či ako sa to píše.lubos píše:Tou dynamikou myslím to že pokud akceleruješ relativně pomalu tak není větší rozdíl jestli urychluješ 500 nebo 900kg, ale pak ti hybnost chybí. Z praxe nám u vozítka vyšlo že pokud jsme ho více zatížili tak jezdilo lépe při ubrání plynu a jízdě třeba po rovince s mírnou decelerací je odběr výrazně nižší než u lehčího vozu. Když to porovnám s kombíkem co mám na na stejném okruhu co jezdíme můžu jet cca půlku bez plynu jen na dynamiku kterou získám při rozjetí na 50 km/h ale s tou lehkou mrchou musím dávat pořád plný plyn.
elektromotor
rocnik 1976 -stolár, trosicka uz aj strojar.
Ono je to o ekonomice.
pokud jsme auto zatížili a používali stejný příkon pro akceleraci tak se odběr do kopce výrazně nezvětšil zato z kopce jsme díky zvětšení hybnosti dojeli dál. Jasně že logicky by to mělo být horší, ale pokud člověk hmotnost použije ve svůj prospěch tak neni nepřítel. Je to jako u spalováku s lehkou nohou se dá jezdit za 2/3 spotřeby. Nedávno jsem předělával nějakou kolobrndu goped, ( malá tlustá kola) a na to aby jela 45 km v hodině potřebovala na rovince cc 3-3.5 Kw a to má sama o sobě s člověkem cca 100kg ( když pominu valivé odpory které jsou hrozné- po stažení plynu ujede ca 10metrů), naproti tomu kolo dovede stejnou rychlostí jet s 0.6-1kw. Vždycky záleží na mnoha faktorech a co v jedné kombinaci nefunguje může v druhé v pohodě chodit. Nedávno jsem jel z barandáku až ke sjezdu na D1 bez zařazené rychlosti, pokud bych měl auto o tunu lehčí tak bych tam nedojel
, ale taky je pravda že s lehčím autem bych měl celkově nižší spotřebu. Ono taky všechny ty rekordy ve spotřebě paliva ( alespon co jsem viděl) dělají na dráze s vozítkem tak že se na chvíli rozjedou a pak jedou setrvačností.
pokud jsme auto zatížili a používali stejný příkon pro akceleraci tak se odběr do kopce výrazně nezvětšil zato z kopce jsme díky zvětšení hybnosti dojeli dál. Jasně že logicky by to mělo být horší, ale pokud člověk hmotnost použije ve svůj prospěch tak neni nepřítel. Je to jako u spalováku s lehkou nohou se dá jezdit za 2/3 spotřeby. Nedávno jsem předělával nějakou kolobrndu goped, ( malá tlustá kola) a na to aby jela 45 km v hodině potřebovala na rovince cc 3-3.5 Kw a to má sama o sobě s člověkem cca 100kg ( když pominu valivé odpory které jsou hrozné- po stažení plynu ujede ca 10metrů), naproti tomu kolo dovede stejnou rychlostí jet s 0.6-1kw. Vždycky záleží na mnoha faktorech a co v jedné kombinaci nefunguje může v druhé v pohodě chodit. Nedávno jsem jel z barandáku až ke sjezdu na D1 bez zařazené rychlosti, pokud bych měl auto o tunu lehčí tak bych tam nedojel

XpertMill, Gravos, Ninos, Galaad
IQ156
-1500Kč, -520Kč, -1čokoláda, - 28000Kč
www.freeair.cz www.rotexelectric.eu www.retrofitcnc.cz
IQ156
-1500Kč, -520Kč, -1čokoláda, - 28000Kč
www.freeair.cz www.rotexelectric.eu www.retrofitcnc.cz