Prosím o radu někoho zkušenějšího:
Jaký je rozdíl ve funkci např. pneumatického válce při použití ventilu 5/3 s
a) prostřední polohou "otevřeno" (domnívám se že pak je píst vnější silou volně pohyblivý)
b) pr. pol. "uzavřeno" (domnívám se že píst je uzamčen v poslední poloze, odolává vnějším silám, tj. funguje jako pružina (?))
c) pr. pol. "pod tlakem" ( domnívám se že píst bude vnější silou pohyblivý, nevidím moc rozdíl proti možnosti a) )
Děkuji za odpověď.
pneumatický systém
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.pos.cz/pdf/b9_1_8.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
strana 40 snad je to jasné ze schematu..
strana 40 snad je to jasné ze schematu..
věčný rýpal,který musí mít poslední slovo, odpůrce low-cost zařízení končících v naprosté většině případů v hromadě šrotu
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
jinak záleží kam ten píst propojíš a jakej máš píst, pokud dvojčinej a zapojíš ho na 4,2 tak při otevřeným nebude klást žádnej odpor a kam ho dotlačíš tam zůstane, při zavřeným bude mít tendenci vracet se do té polohy kde byl uzavřen a budeš přetlačovat tu bublinu co je vevnitř a při natlakovaným s ním v podstatě nehneš
věčný rýpal,který musí mít poslední slovo, odpůrce low-cost zařízení končících v naprosté většině případů v hromadě šrotu
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
dvojčinnej a na 4, 2
jenže když to bude ve stavu "pod tlakem" tak podle schematu jsou 4 a 2 propojeny a spojeny s 1, tím mám na obou stranách pístu stejný tlak a mám obě strany propojeny dohromady, pak by s tím mělo jít hýbat stejně jako ve stavu "otevřeno", jen budu vzduch přemísťovat z jedné strany na druhou
i když tak jak to popisuješ to má logiku
jenže když to bude ve stavu "pod tlakem" tak podle schematu jsou 4 a 2 propojeny a spojeny s 1, tím mám na obou stranách pístu stejný tlak a mám obě strany propojeny dohromady, pak by s tím mělo jít hýbat stejně jako ve stavu "otevřeno", jen budu vzduch přemísťovat z jedné strany na druhou
i když tak jak to popisuješ to má logiku
- Přílohy
-
- n-bb7-velky.gif (5.41 KiB) Zobrazeno 3528 x
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
no a k čemu to potřebuješ? já si teď se spoustou ventilů hrál když jsem rozcházel pneumatickej výměník a třeba tohle jsem zkoušel..
ono jde o to o jaké síle se bavíš, já mám třeba píst průměru 63 a prostě pokud je volně tak s tím hnu lehce pokud je zavřenej tak přetlačuju ten vzduch ale taky se dá, ale pokud je natlakovanej z obou stran tak s ním prostě rukou nic neudělám.. asi logicky kdybych zvětšil sílu nebo píst tak to přetlačím, ale prostě se to chová jinak než na volno..
pokud chceš laborovat tak tady nějaké ventily mám..
ono jde o to o jaké síle se bavíš, já mám třeba píst průměru 63 a prostě pokud je volně tak s tím hnu lehce pokud je zavřenej tak přetlačuju ten vzduch ale taky se dá, ale pokud je natlakovanej z obou stran tak s ním prostě rukou nic neudělám.. asi logicky kdybych zvětšil sílu nebo píst tak to přetlačím, ale prostě se to chová jinak než na volno..
pokud chceš laborovat tak tady nějaké ventily mám..
věčný rýpal,který musí mít poslední slovo, odpůrce low-cost zařízení končících v naprosté většině případů v hromadě šrotu
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
věřím tomu, má to logiku, ale stejně mi stav "pod tlakem" hlava nebere
díky za nabídku, rozmyslím to a ozvu se
díky za nabídku, rozmyslím to a ozvu se
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
vyzkoušej to ani na to nepotřebuješ ten ventil.. natlakuj ho z obou stran a vyzkoušej co to udělá...
věčný rýpal,který musí mít poslední slovo, odpůrce low-cost zařízení končících v naprosté většině případů v hromadě šrotu
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
zkusím, ale stejně .... 

Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Podle me varianta 'pod tlakem' ma vyhodu, ze jsou obe poloviny natlakovane, takze jde rychle pokracovat na libovolnou stranu upustenim vzduchu, ale pist je relativne tuhy (posun jde prepoustenim 4-2 pres ventil, ale to je pri vysokem tlaku pomale)testone píše:dvojčinnej a na 4, 2
jenže když to bude ve stavu "pod tlakem" tak podle schematu jsou 4 a 2 propojeny a spojeny s 1, tím mám na obou stranách pístu stejný tlak a mám obě strany propojeny dohromady, pak by s tím mělo jít hýbat stejně jako ve stavu "otevřeno", jen budu vzduch přemísťovat z jedné strany na druhou
i když tak jak to popisuješ to má logiku
Varianta A (otevreno) - pist je ve stredni poloze volny, zastavit jde jen v krajni poloze
varianta B (uzavreno) - po prechodu do nulove polohy se pist ustali v rovnovazne poloze podle tlaku (bude mit 'dojezd', pri pohybu je v komorach velky rozdil tlaku), po zastaveni bude tuhost nizsi(vyrovnal se tlak mezi komorami)
Varianta C (pod tlakem) - Po prechodu do stredni polohy se jen dotlakuje jedna komora - rychle zastaveni, pist bude mit (mimo prepousteni) nejvyssi tuhost. Asi by bylo mozne zastavit i mimo krajni polohy a pomerne presne
Díky, to je to co jsem potřeboval vědět.
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
nieje to nahodou tak ?
-uzavrety je tak ze privod tlak vzduch na 1 v nulovej polohe nejde nikam a packou pustas vzduch do 2 alebo 4, a tym aj otvaras vyfuky 3 a 5 piest je bez polohovania bud lava alebo prava strana
-pod tlakom je tak ze privod - tlak vzduchu je na 1 ale aj na 2 a 4 stale, na 2 a 4 je napojeny piest, piest ovladas nie tlakovanim lebo vzduch tam uz je ale odvzdusnenim cez 3,5, tym si mozes urcovat polohu zastavenia ked pustis packu malo by to hned natlakovat a hned zastat v hocijakej polohe a nemal by si ventil pretlacit
-odvetrany ventil znamena ze privod - tlak na 1 nejde nikam a piest co je pripojeny na 2,4 je bez vzduchu ktory vyfucal cez vyfuk 3,5
prechod 2-3 , 4-5 je volny odvetrany, pies je volny bez tlaku pohnes ho volne rukou dolava doprava, piest ovladas tak ze pustis donho vzduch najednu alebo nadruhu stranu a cez 3,5 to len vyfukuje - toto by mal byt asi najrychlejsi lebo ked pustas tlak na jednu stranu druha je stale otvorena a nespomaluje
-uzavrety je tak ze privod tlak vzduch na 1 v nulovej polohe nejde nikam a packou pustas vzduch do 2 alebo 4, a tym aj otvaras vyfuky 3 a 5 piest je bez polohovania bud lava alebo prava strana
-pod tlakom je tak ze privod - tlak vzduchu je na 1 ale aj na 2 a 4 stale, na 2 a 4 je napojeny piest, piest ovladas nie tlakovanim lebo vzduch tam uz je ale odvzdusnenim cez 3,5, tym si mozes urcovat polohu zastavenia ked pustis packu malo by to hned natlakovat a hned zastat v hocijakej polohe a nemal by si ventil pretlacit
-odvetrany ventil znamena ze privod - tlak na 1 nejde nikam a piest co je pripojeny na 2,4 je bez vzduchu ktory vyfucal cez vyfuk 3,5
prechod 2-3 , 4-5 je volny odvetrany, pies je volny bez tlaku pohnes ho volne rukou dolava doprava, piest ovladas tak ze pustis donho vzduch najednu alebo nadruhu stranu a cez 3,5 to len vyfukuje - toto by mal byt asi najrychlejsi lebo ked pustas tlak na jednu stranu druha je stale otvorena a nespomaluje