sústruženie dier
bez toho abys to dělal nadvakrát na to musíš mít nůž.. ono i když to budeš dělat na dvakrát tak musíš mít nůž 

věčný rýpal,který musí mít poslední slovo, odpůrce low-cost zařízení končících v naprosté většině případů v hromadě šrotu
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
nicméně to ložisko nalevo které je nakreslené axiálně volné a tudiž nepotřebuje osazení můžeš udělat tak, že vhodnou volbou ložisek nemusíš dělat to osazení a projet to najednou..
pokud tam to osazení má být tak to můžeš projet třeba tím nožem na zápichy.. pokud teda bude dostatečně dlouhej..
pokud tam to osazení má být tak to můžeš projet třeba tím nožem na zápichy.. pokud teda bude dostatečně dlouhej..
věčný rýpal,který musí mít poslední slovo, odpůrce low-cost zařízení končících v naprosté většině případů v hromadě šrotu
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
celé nadvakrát ohrubovat s přídavkem tak 1 mm dle stroje a nože
pak to udělat načisto na povrchu
upnout , zkontrolovat konec na házivost hodinkama podle už hotového povrchu, doklepat na minimum, udělat jeden konec načisto
otočit a stejně druhý konec
najednou to uděláš jen s odřenýma ušima dlouhým nožem, bude ti to drnčet a těžko budeš trefovat a měřit rozměr té zadní díry
nejpřesnější řešení je udělat to ze dvou kusů
díra skrz
do díry pak vložit rozpěrnou trubku a z boku ji zakolíkovat
třetí možnost nadvakrát v lunetě
pak to udělat načisto na povrchu
upnout , zkontrolovat konec na házivost hodinkama podle už hotového povrchu, doklepat na minimum, udělat jeden konec načisto
otočit a stejně druhý konec
najednou to uděláš jen s odřenýma ušima dlouhým nožem, bude ti to drnčet a těžko budeš trefovat a měřit rozměr té zadní díry
nejpřesnější řešení je udělat to ze dvou kusů
díra skrz
do díry pak vložit rozpěrnou trubku a z boku ji zakolíkovat
třetí možnost nadvakrát v lunetě
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
- tumlik
- Sponzor fora
- Příspěvky: 3735
- Registrován: 19. 12. 2007, 8:20
- Bydliště: já su z Moravskej :-)
- Kontaktovat uživatele:
No nenapsal jsi na čem že to budeš dělat, případně co máš k dispozici ? (soustruh, frézku, vyvrtávačku atd.) já si to dovedu vyrobit i na soustruhu a i na frézce jak horizontální s otočákem, tak na vertikální s děličkou a nebo i jejich kombinacirogi píše:chcem si urobýť predĺžene vreteno pre vrtačku, ako urobite diery aby boli v osi, ak z oboch strán je osadenie, bez toho že by som to robil na dva krát,ďakujem.


Na jedno upnutí to neuděláš, to bych se i vsadil

http://www.tumlikovo.cz/
Popularizační web nástrojařství a kovoobrábění
Popularizační web nástrojařství a kovoobrábění
přestaňte už stěma segerkama už to čtu asi v třetím vlakně.. segerky jsou blbost. navic to jde vpohodě udělat nadvakrat.. nic na tom není.jiriu píše:zdravim, a co treba pruchozi diru pro loziska a misto osazeni zapich a seger.pojistky. j
už som pochopil, že na jeden krať to neurobím, budem to robiť na sútruhu, dlžka telesa vretena bude 140mm, na jednej strane bude diera o priemere 55mm, a na druhom konci kde bude napojená vrtačka 42mm, snad sa mi to z idikatorom podarí vystredit
Segerovky tam neôžo byť budú tam kosouhlé ložiská, skúsim pohladať od Tumlíka náčrt tu na fóre, ako spomínal, Ďakujem.

Kvako1 píše:přestaňte už stěma segerkama už to čtu asi v třetím vlakně.. segerky jsou blbost. navic to jde vpohodě udělat nadvakrat.. nic na tom není.jiriu píše:zdravim, a co treba pruchozi diru pro loziska a misto osazeni zapich a seger.pojistky. j
souhlas,jde to udelat nadvakrat ,jen me nejak nedochazi proc je pouziti segrovek blbost, videl jsem ve strojarine spousty podobnych aplikaci kdy to zjednodusilo vyrobu. j
jestli tam chce mít kosoúhlý ložiska, musí je předepnout
pokud nebudou přímo na sobě zády nebo čely, musí mezi nimi mít distanční kroužky stejné nebo přesně určené délky (univ. párovatelná nebo běžná ložiska)
to se nedá rozumě udělat jinak než že to bude ze čtyř kusů, tj. hřídel + rozpěrný kroužek a pouzdro + rozpěrný kroužek zajištěný axiálně v pouzdru s průchozí dírou kolíky ap.
už se to tu řešilo několikrát
pokud nebudou přímo na sobě zády nebo čely, musí mezi nimi mít distanční kroužky stejné nebo přesně určené délky (univ. párovatelná nebo běžná ložiska)
to se nedá rozumě udělat jinak než že to bude ze čtyř kusů, tj. hřídel + rozpěrný kroužek a pouzdro + rozpěrný kroužek zajištěný axiálně v pouzdru s průchozí dírou kolíky ap.
už se to tu řešilo několikrát
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Příspěvky: 250
- Registrován: 20. 4. 2009, 12:10
- Bydliště: Praha
Reším podobnou záležitost,jedná se o uložení vřetene v suvné pinole co nejsubtilnější čímž pádem bych se lisování rozpěrné trubky bál,chtěl bych vyvrtat těleso z jedné strany,to znamená uložení ložiska i zůženou část,potom vyrobit trn v univerzálce nakepnout vyvrtat druhé uložení ložiska a obrobyt vneší povrch na míru do hladka to vše na jedno upnutí.
Martin
Martin
Naposledy upravil(a) martinodipraga dne 16. 11. 2012, 9:44, celkem upraveno 1 x.
rozpěrná trubka se do pinoly nelisuje, je uložena suvně, zajištěna z boku kolíky.martinodipraga píše:Reším podobnou záležitost,jedná se o uložení vřetene v suvné pinole co nejsubtilnější čímž pádem bych se lisování rozpěrné trubky bál,chtěl bych vyvrtat těleso z jedné strany,to znamená uložení ložiska i zůženou část,potom vyrobyt trn v univerzálce nakepnout vyvrtat druhé uložení ložiska a obrobyt vneší povrch na míru do hladka to vše na jedno upnutí.
Martin
vyrobit
http://www.pravidla" onclick="window.open(this.href);return false; .cz
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Příspěvky: 250
- Registrován: 20. 4. 2009, 12:10
- Bydliště: Praha
Nevím,jestli je rozpěrná trubka vždy suvná viděl jsem také rozpěrné trubky nalisované,ale když bych udělal vývrt vcelku nalisoval trubku a potom celou pinolu stočil vcelku s vřetenem s ložisky mezi hroty na míru mohl bych docílit dostatečné pevnosti i při slabé stěně pinoly,bylo by mi líto použít trubku jenom jako distanční a pevnost dohánět vnějším průměrem pinoly,rád bych to vřeteno také unesl.testone píše:rozpěrná trubka se do pinoly nelisuje, je uložena suvně, zajištěna z boku kolíky.martinodipraga píše:Reším podobnou záležitost,jedná se o uložení vřetene v suvné pinole co nejsubtilnější čímž pádem bych se lisování rozpěrné trubky bál,chtěl bych vyvrtat těleso z jedné strany,to znamená uložení ložiska i zůženou část,potom vyrobyt trn v univerzálce nakepnout vyvrtat druhé uložení ložiska a obrobyt vneší povrch na míru do hladka to vše na jedno upnutí.
Martin
vyrobit
http://www.pravidla" onclick="window.open(this.href);return false; .cz
Martin
Mluvíme každý o nečem jiném !!!!!
Primárním důvodem použití té rozpěrné trubky (trubek !!!!!) není zpevnit vřeteno, ani usnadnit výrobu celé té sestavy ve smyslu na jedno nebo dvě upnutí.
Tím je dosažení přesně definované vzdálenosti mezi vnitřními a vnějšími kroužky ložisek s kosoúhlým stykem v tom typu sestavy kdy ložiska nejsou přímo na sobě.
Z hlediska sestavování jsou dva základní typy ložisek:
a) obyčejná, ta nemají zaručenou stejnou výšku vnitřního a vnějšího kroužku a vzájemnou polohu kroužků proti sobě při pracovním předpětí, každý kus to má jinak
b) univerzálně párovatelná, (obvykle tzv. vřetenová) ta mají stejnou výšku kroužků a po namontování se správným axiálním předpětím jsou kroužky stejně vysoko,
to je zaručeno výrobcem ložiska, proto jsou 10x dražší než ta obyčejná.
Ta ale mají tu pro výrobce vřetena tu výhodu, že mu pro uložení ložisek se správným předpětím stačí vyrobit dvě stejně dlouhé ( v desetitisícinách) rozpěrné trubky,
což se velmi snadno, jednoduše, opakovatelně a levně dosáhne tím že se jejich čela po vysoustružení najednou obrousí na brusce naplocho. Na absolutní délce těch trubek nezáleží.
To ale také vylučuje nalisování vnější rozpěrné trubky do pinoly (obalu), protože pak by nebyla zaručena kolmost osy otáčení hřídele a plochy čela rozpěrné trubky.
Ložiska by se v uložení křížila. Sestava hřídele (vřetene), stahovací matice, rozpěrných trubek a ložisek se nakonec vsune do pinoly (obalu, toho co je vidět zvenku) a zajistí se axiálně třeba kolíky z boku.
Takto lze i obyčejná kosoúhlá ložiska použít s přijatelným výsledkem . Správné předpětí (délka trubek, ty už nebudou stejně dlouhé) se pak udělá tak, že se jedna z rozpěrných trubek na magnetce postupně zkracuje až se dosáhne takového rozdílu délky vnitřní a vnější trubky, kdy se sestava otáčí hladce bez vůle a nehřeje se.
Uff, hodina času v.............
Primárním důvodem použití té rozpěrné trubky (trubek !!!!!) není zpevnit vřeteno, ani usnadnit výrobu celé té sestavy ve smyslu na jedno nebo dvě upnutí.
Tím je dosažení přesně definované vzdálenosti mezi vnitřními a vnějšími kroužky ložisek s kosoúhlým stykem v tom typu sestavy kdy ložiska nejsou přímo na sobě.
Z hlediska sestavování jsou dva základní typy ložisek:
a) obyčejná, ta nemají zaručenou stejnou výšku vnitřního a vnějšího kroužku a vzájemnou polohu kroužků proti sobě při pracovním předpětí, každý kus to má jinak
b) univerzálně párovatelná, (obvykle tzv. vřetenová) ta mají stejnou výšku kroužků a po namontování se správným axiálním předpětím jsou kroužky stejně vysoko,
to je zaručeno výrobcem ložiska, proto jsou 10x dražší než ta obyčejná.
Ta ale mají tu pro výrobce vřetena tu výhodu, že mu pro uložení ložisek se správným předpětím stačí vyrobit dvě stejně dlouhé ( v desetitisícinách) rozpěrné trubky,
což se velmi snadno, jednoduše, opakovatelně a levně dosáhne tím že se jejich čela po vysoustružení najednou obrousí na brusce naplocho. Na absolutní délce těch trubek nezáleží.
To ale také vylučuje nalisování vnější rozpěrné trubky do pinoly (obalu), protože pak by nebyla zaručena kolmost osy otáčení hřídele a plochy čela rozpěrné trubky.
Ložiska by se v uložení křížila. Sestava hřídele (vřetene), stahovací matice, rozpěrných trubek a ložisek se nakonec vsune do pinoly (obalu, toho co je vidět zvenku) a zajistí se axiálně třeba kolíky z boku.
Takto lze i obyčejná kosoúhlá ložiska použít s přijatelným výsledkem . Správné předpětí (délka trubek, ty už nebudou stejně dlouhé) se pak udělá tak, že se jedna z rozpěrných trubek na magnetce postupně zkracuje až se dosáhne takového rozdílu délky vnitřní a vnější trubky, kdy se sestava otáčí hladce bez vůle a nehřeje se.
Uff, hodina času v.............
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Příspěvky: 250
- Registrován: 20. 4. 2009, 12:10
- Bydliště: Praha
Děkuji za obohacující výklad,který mne utvrdil v tom,že je lepší použít bud 2x dvouřadé ložisko s kosouhlým stykem a nebo jedno dvouřadé+jedno jedořadé obyčejné,případně dvě jednořadá s kosouhlým stykem rozepřít pružinou jako se to aplikuje u brusek a u malých frézek.Ale to již jsme odbočily od technologie vývrtu zda je lepší vnitřně obrábět druhé uložení ložiska na trnu a nebo vrtat vcelku,v mém případě se jedná o 225mm dlouhou pinolu vnitřní průměr 52mm.