Stránka 8 z 11
Re: re
Napsal: 21. 4. 2009, 3:14
od prochaska
Radek-B píše:Je to tak , u jednodussich stroju se uz vubec nepouziva ridici system , ale do MASTER driveru se naprogramuje nejaka draha nebo ukoly, a ostatni drivery
se napoji primo na nej v rezimu SLAVE.
Jak myslis napsat do 500 radku ? v cem to chces udelat ? ma hurco moznost uzivatelskych funkci ? v plc by to slo urcite nastavit .
RADEK
To jako kdybych tady měl zdrojáky toho systému

Jen taková akademická úvaha co by výrobce mohl kdyby chtěl

Samozřejmě tam ale nic dopsat nemůžu

O té fintě s master/slave jsem neměl tušení, nemáš k tomu nějaké podrobnosti? Třeba příklad z nějaké konkrétní mašiny? To ty drivery přímo takhle dokážou?
Re: re
Napsal: 21. 4. 2009, 3:15
od tumlik
.
Napsal: 30. 5. 2009, 12:55
od Aeroomni
Ne derlinových kolech se mi dělá bílej prach - ignorovat nebo něčim namazat?
Napsal: 30. 5. 2009, 8:39
od prochaska
Kapka olejíčka - půl je zámečníčka

Tak tam něco chlístni, zuby se po sobě vždycky trochu třou. Aspoň je máš dobře zaběhlý

Napsal: 30. 5. 2009, 1:37
od Aeroomni
Tak tam něco chlístni, zuby se po sobě vždycky trochu třou. Aspoň je máš dobře zaběhlý
No to sem postřeh teď se to točí uplně bezvadně a je to znát na výkonu. Kovovej zub si udlělal v umělym svou cestičku a jede to paráda:) Už jsme původní kolo přelítal minimálně 5x a pořád OK !! U heliny je to docela těžký - namažeš chytá to prach a ten žere kola, nemažeš, dělá to prach na kolech. Spor o to zda je žraní kol na prach naturální či nalepenej rychlejší je nekonečnej.. ted au těch lidí co jim kolo vydrží víc než dva starty a pak je to na cucky

Napsal: 30. 5. 2009, 2:08
od prochaska
Tak ty kola dělej z POM-MoS a je vymalováno. Nebude to brát prach ani tak, ani tak.
Napsal: 30. 5. 2009, 2:27
od Aeroomni
Neumim porovnat derlin a POM-MoS co na to říkají tumlíkovy houpací kozy??

Napsal: 30. 5. 2009, 6:21
od tumlik
.
Napsal: 30. 5. 2009, 8:04
od Bob
Víc takových buggistů, a jsi zavalen prací

Rosta.
Výroba ozubených kol
Napsal: 31. 5. 2009, 10:06
od Hardmesr
Na začátku tohoto vlákna se hodně diskutuje o způsobech výroby ozubených kol. Jeden z nejlepších přehledů tu má myslím -tumlík-. Jako základní informace pro toho kdo se chce s výrobou čelních ozubených kol seznámit je příručka od Klepal a kol. "Výroba čelních ozubených kol". Knížečka se dá určitě koupit v některém antikvariátu. Jinak bych doporučovak pro obraběče, co se výrobou ozubených kol zabývají příručky od stejného autora "40 000 Převodů" a "70 000 Převodů", kde jsou detailně popsány výpočty převodů pro různé obráběcí stroje a způsoby výroby. Jinak se dá hodně dozvědět z příruček k obráběcím strojům, pokud je vůbec kupující stařších strojů dostanou. Jinak šneková kola se dají na odvalovacích frézkách, např. na FO6 obrábět i jedním profilovým zubem upnutým na speciálním trnu místo odvalovací frézy, případně i odvalovací frézou, zde se ovšem zmenšuje dotyková přímka mezi zubem šneku a zubem šnekového kola. Pokud někdo vlastní odvalovací obrážečku, kde se obrábí ozubeným hřebenem, zde se dá jedním zubem obrábět ozubení, prakticky jakéhokoliv modulu.
Napsal: 31. 5. 2009, 1:24
od Zdenek Valter
S tím matrošem - ve Feroně v Brně mají tzv ERTALON v černé a bílé barvě do 120 mm průměru.
Ovšem prodají jen v ceku 1m což je bratru za cca 4 kKč

za černý a 3 kKč za bílý.
Napsal: 31. 5. 2009, 4:21
od prochaska
Ertalon je totéž co silon (PA6), delrin (POM) je na ta kolečka daleko lepší.
Ten POM s přídavkem sulfidu molybdeničitého se dá koupit u většiny dodavatelů plastů. Podobné vlastnosti má POM s přídavkem teflonu a taky se dá normálně koupit. Oba jsou přímo určené na ložiska a podobné věci kde se vzájemně tře plast a kov.
Napsal: 1. 6. 2009, 9:56
od tumlik
.
Napsal: 1. 6. 2009, 11:30
od prochaska
tumlik píše:i hnědý pom se skelnýma vláknama,z toho se taky docela dobře dělá akorát z toho je taková tupá tříska
Já z toho měl zase tupou frézu

Napsal: 18. 10. 2009, 8:32
od Fizol
nieco k ozubenym kolesam