Stránka 779 z 972

Re: Co jste dneska bastlili?

Napsal: 4. 7. 2022, 9:19
od stanik84
Klidně 5 samÝc :) . Zhruba 500x300.

Re: Co jste dneska bastlili?

Napsal: 4. 7. 2022, 10:19
od kenybz
pilka jako lusk pak už ti chybí cnc se sloupama a nebo co jezdí po lineárech. zadáš počty kusů a už to fičí. proměnlivé otáčky při nájezdu do materiálu a v průběhu řezku, třeba když se řežou balíky trubek je to dobré, nebo nepravidelné profily dáš habko na šířku nabo na výšku vždycky pak řežeš mnohem širší materiál a pila musí zpomalit posuv pak když u běžné pily nikdo nestojí a nezpomalí tak jde pás do pérdele

Re: Co jste dneska bastlili?

Napsal: 4. 7. 2022, 10:30
od stanik84
Už jsem ji připojil. Fachá všechno, jen musim vyměnit jednu cívku na elektrohydraulickým rozvaděči. Nezavírá svěrák, když otočím cívky, tak to jde. Je tam Hytos, tak tam naroubuju Bosch. Těch mám ve skladu dost. Je vylomená patice z cívky. Stejně to budu přetěsňovat celý. Ale co bych za ty prachy chtěl. Byla za cenu čínskýho levnýho žentouru :D . Kouknu dneska na ten softstart...

Re: Co jste dneska bastlili?

Napsal: 4. 7. 2022, 11:36
od kenybz
zkouška elektromagnetu selenoidu:
vemeš ocelový šroubovák a pokud je cívka pod napětím nebo j napětí na konektoru. Tak přiložením šroubováku k cívce šroubovák brní u střídavého proudu a u stejnosměrného magnetuje.
To ještě neznamená že to musí fungovat může být šoupátko přidřené jen se tím ověří funkčnost cívky.
Některé hydraulické ventily s elektromagnetem mají na koncích jader díru a dá se ručně přestavit šoupátko třeba inbusákem.
šroubovák může poškodit díru a o-kroužek / u nekterých je to takto utěsněné.
No a zase některé ty jádra jsou bez dírky tam si takto rychle nepomůžeš a musíš to rozebrat. šak to všecko znáš to je pro ostatní co to budou číst

Re: Co jste dneska bastlili?

Napsal: 5. 7. 2022, 6:16
od stanik84
Jj, to znám. Dneska jsem se chvilku dostal k čištění nádrže na emulzi. Bylo odpojený čerpadlo, místo něj nějaký výfikundátor na chlazení. Návod k tomu není. Možná jen placený na lathes.co.uk. Dneska jsem čuměl jak péro z gauče, když jsem sundal dekl na motor pro pohon pásu. Je tam variátor. Bylo mi divný, k čemu je ta páka nahoře.
Dal jsem si cvičně rozborku rozvodů Octávky. Přeskočil zoubek řetězu. Normálně to jelo, jen houpal motor má volnoběh. Ten kdo vymyslel ten hydronapinák by zasloužil, jak říkal můj autoškolák, pověsit za něco do průvanu.

Re: Co jste dneska bastlili?

Napsal: 5. 7. 2022, 7:03
od testone
stanik84 píše: 5. 7. 2022, 6:16 Dal jsem si cvičně rozborku rozvodů Octávky. Přeskočil zoubek řetězu. Normálně to jelo, jen houpal motor má volnoběh. Ten kdo vymyslel ten hydronapinák by zasloužil, jak říkal můj autoškolák, pověsit za něco do průvanu.
tohle má jasnou příčinu mezi volantem a sedačkou
když se to auto zaparkuje, MESMÍ se v něm nechat kvalt "proti srsti"
typicky - dojedu na stání do kopce čumákem dopředu a nechám tam jedničku, nezatáhnu ruční brzdu
auto má snahu sjet z kopce, je tam jednička, má snahu to motorem točit pozpátku - tj. v rozvodech se napíná ta strana řetězu (řemenu) která je za normálního běhu odlehčená - vratná - a kde je umístěný ten napínák
napínák se zamáčkne, řetěz je volný, po startu motoru chvíli trvá než to namaže a napínák řetěz znova napne
cvak a je hotovo
zásadně je třeba: zaparkovat, chcípnout motor, zatáhnout ruční (= parkovací) brzdu, uvolnit pedál provozní brzdy, prošlápnout spojku a nechat auto se zhoupnout do té parkovací brzdy a zařadit rychlost "po srsti"
stojím čumákem z kopce - jedna
stojím čumákem do kopce - zpátečka
NE OBRÁCENĚ JAK JE ČASTO ZVYKEM !!!!
....
podobný postup je třeba dodržet před navolením P u automatické převodovky, tam to ale má jiný důvod

Re: Co jste dneska bastlili?

Napsal: 5. 7. 2022, 7:45
od stanik84
Tohle vím, vždycky zatahuju i ručku. Přesně vím jak se to stalo. Přivezl jsem tu pilu, jenže mám krátký vidle na VZV a nechtělo se mi tam dávat hák /i když jsem ho tam pak dal/. Uvázal jsem tu pilu, že ji trochu popotáhnu na podvalu, abych k ní líp mohl, ale auto couvlu přes kvalt i ručku. 15 cm. Tak jsem se na to vykašlal a nandal hák. Nadzvednul jsem pilu a chtěl vyjet trochu do kopce a pustit jí dolů. Už to začlo houpat. Dneska tu byl kamarád - děláš mu hlavy, který chtějí víc než jen srovnat :lol: . Hlavama se moc nezabývám, nebaví mě to. Jen mu občas nějakou líznu. Připojil to na diagnostiku a něco o špatně natočený vačce :mrgreen: . Bylo mi to hned jasný. Ale aspoň jsem si vyčistil klapku, vyměnil svíčky a podobný věci. Jinak to 1.6 FSI už má přes 300k. Prý takových moc není :))) . Rozvody jsem chtěl stejně dělat. Přípravek do vaček a na hodinky mám (nastavení HÚ)

Re: Co jste dneska bastlili?

Napsal: 5. 7. 2022, 9:56
od Reinkarnace
testone píše: 5. 7. 2022, 7:03
stanik84 píše: 5. 7. 2022, 6:16 Dal jsem si cvičně rozborku rozvodů Octávky. Přeskočil zoubek řetězu. Normálně to jelo, jen houpal motor má volnoběh. Ten kdo vymyslel ten hydronapinák by zasloužil, jak říkal můj autoškolák, pověsit za něco do průvanu.
tohle má jasnou příčinu mezi volantem a sedačkou
když se to auto zaparkuje, MESMÍ se v něm nechat kvalt "proti srsti"
typicky - dojedu na stání do kopce čumákem dopředu a nechám tam jedničku, nezatáhnu ruční brzdu
auto má snahu sjet z kopce, je tam jednička, má snahu to motorem točit pozpátku - tj. v rozvodech se napíná ta strana řetězu (řemenu) která je za normálního běhu odlehčená - vratná - a kde je umístěný ten napínák
napínák se zamáčkne, řetěz je volný, po startu motoru chvíli trvá než to namaže a napínák řetěz znova napne
cvak a je hotovo
zásadně je třeba: zaparkovat, chcípnout motor, zatáhnout ruční (= parkovací) brzdu, uvolnit pedál provozní brzdy, prošlápnout spojku a nechat auto se zhoupnout do té parkovací brzdy a zařadit rychlost "po srsti"
stojím čumákem z kopce - jedna
stojím čumákem do kopce - zpátečka
NE OBRÁCENĚ JAK JE ČASTO ZVYKEM !!!!
....
podobný postup je třeba dodržet před navolením P u automatické převodovky, tam to ale má jiný důvod
A co ti chudáci se zamykáním řadící páky v poloze zpátečky? :D

Re: Co jste dneska bastlili?

Napsal: 6. 7. 2022, 8:01
od filla
ti maji auto, nikoli das auto

Re: Co jste dneska bastlili?

Napsal: 6. 7. 2022, 9:37
od Kilovolt
To by mě zajímalo, jak je to u 2.0 HDI, protože taky mam zamykání fofrklacku.

Re: Co jste dneska bastlili?

Napsal: 6. 7. 2022, 10:23
od lubbez
Nevím, přide mi to spíš jako pohádkaření. Že jsem těch dýzláků měl a nikdy žádný problém se vstřikama. Akorát jsem dodržoval termíny výměn a používal kvalitní výrobky. :roll:

Re: Co jste dneska bastlili?

Napsal: 6. 7. 2022, 10:32
od Modros
to se tyka retezovych rozvodu s hydraulickym napinanim retezu u benzinovych motoru.....ale zadne auto by nemelo stat z kopce na kvalt....na to to neni staveny

a jakou to ma souvislost se vstrikama? a to pohadkareni tomu taky nerozumim...to jsou fakta

Re: Co jste dneska bastlili?

Napsal: 6. 7. 2022, 10:49
od testone
lubbez píše: 6. 7. 2022, 10:23 Nevím, přide mi to spíš jako pohádkaření. Že jsem těch dýzláků měl a nikdy žádný problém se vstřikama. Akorát jsem dodržoval termíny výměn a používal kvalitní výrobky. :roll:
výše popsané nemá nic společného se vstřikováním
....
motorům s rozvodem řemenem to ve většině případů neublíží taky, i když vratná strana řemene taky není moc vhodná pro zachytávání sil vzniklých při snaze o točení motoru v protisměru
kritické je to u motorů s rozvodem řetězem
typicky koncernový 1,2 tříválec
BMW/PSA 1,6i
ohnutých ventilů mi projde dílnou desítky denně
....
hydraulický napínák řetězu je váleček o pr. cca 10 mm vysunovaný tlakovým olejem z motoru, zpětnému zasunutí brání titěrný mechanismus
není to stavěno na namáhání v opačném směru

Re: Co jste dneska bastlili?

Napsal: 7. 7. 2022, 5:49
od mikiki
Nějaké kryty sběrnic.
Část materiálu bylo získáno na setkání HB :D
Tímto i děkuji kolegům ze setkání :)
Obrázek

Re: Co jste dneska bastlili?

Napsal: 7. 7. 2022, 6:56
od prochaska
testone píše: 5. 7. 2022, 7:03když se to auto zaparkuje, MESMÍ se v něm nechat kvalt "proti srsti"
Vida, tohle mě nenapadlo. Vždycky jsem u manuálu nechával jedničku, kdyby něco. A ono to kdyby často mívalo podobu ručky která neudrží auto v kopci ani náhodou :-)