Re: Zajimavé soustruhy
Napsal: 8. 6. 2018, 3:57
Presne
Nevim kde to ty lidi odkoukavaj a vehementne to mrzacej
Nevim kde to ty lidi odkoukavaj a vehementne to mrzacej
Největší české fórum o strojírenství, CNC strojích a 3D tiskárnách
https://forum.strojirenstvi.cz/
A kde sa da taky menic zohnat? Napriklad na ten motor od Siemensu v Emcu 120.robokop píše:Jasne
Meneni motoru a davani menice je hloupost
Stavajici motor ma spickove vlastnosti ktere na asynchronaku nedocilis
Musel bys kupovat novy motor
Musel bys u nej resit chlazeni
Musel bys ho adaptovat do stroje
Pritom staci dat novej moderni dig. regulator
Pred rokem jsem koupil dva ktery by tam pasovali
Jeden za 5kkc druhej za 2.5kkc
Je mensi takze ho snadno vymenis protoze se s rezervou vejde
Jebto par dratu a nastaveni
Max cca 3 hodinky
A pojede to mnohem lip jak s tim starym
Kroutak odspoda jako s zadnym asynchronakem neudelas
A novej regl vydrzi narozdil od tech starejch
Asi nechtěj řešit uhlíky a shánět nějaké ne moc běžné SS regulátory.ok1in píše:Ta neustálá snaha za každou cenu měnit starší SS pohony za asynchronní motory s měničem je snad nemoc...
Docela by mě zajímalo, zda ten "úžasný krouťák" se dá dosáhnout i s klasickým asynchroňákem který na tu přestavbu nejspíše seženeMex píše:A s tím, že SS motor má úžasný průběh momentu, už to dneska taky nebude tak horké. Moderní frekvenční měnič ti ve vektorovém režimu i při minimálních otáčkách udělá takový krouťák, že ti zkroutí do vrtule i ten soustruh.
Ne nadarmo se tam, kde se tradičně používaly SS motory kvůli dobré akceleraci od nuly (šaliny, trolejbusy) dneska prakticky výlučně osazují asynchronní nebo i synchronní PMSM motory s frekvenčními měniči...
Samozřejmě nedá - viz charakteristika jakéhokoli asynchonního elektromotoru.jova píše:Docela by mě zajímalo, zda ten "úžasný krouťák" se dá dosáhnout i s klasickým asynchroňákem který na tu přestavbu nejspíše seženeMex píše:A s tím, že SS motor má úžasný průběh momentu, už to dneska taky nebude tak horké. Moderní frekvenční měnič ti ve vektorovém režimu i při minimálních otáčkách udělá takový krouťák, že ti zkroutí do vrtule i ten soustruh.
Ne nadarmo se tam, kde se tradičně používaly SS motory kvůli dobré akceleraci od nuly (šaliny, trolejbusy) dneska prakticky výlučně osazují asynchronní nebo i synchronní PMSM motory s frekvenčními měniči...
Jasně.Mex píše:Moderní frekvenční měnič ti ve vektorovém režimu i při minimálních otáčkách udělá takový krouťák, že ti zkroutí do vrtule i ten soustruh.
No to je trchu složitější. U těch SS motorů je důležité jaké mají buzení - u těch trakčních je to buzení seriové - tyto motory mají chrakteristiku konstantního výkonu.jova píše:Docela by mě zajímalo, zda ten "úžasný krouťák" se dá dosáhnout i s klasickým asynchroňákem který na tu přestavbu nejspíše seženeMex píše:A s tím, že SS motor má úžasný průběh momentu, už to dneska taky nebude tak horké. Moderní frekvenční měnič ti ve vektorovém režimu i při minimálních otáčkách udělá takový krouťák, že ti zkroutí do vrtule i ten soustruh.
Ne nadarmo se tam, kde se tradičně používaly SS motory kvůli dobré akceleraci od nuly (šaliny, trolejbusy) dneska prakticky výlučně osazují asynchronní nebo i synchronní PMSM motory s frekvenčními měniči...
Se senzorem celkem snadno (nejlevnější inkrementální enkodér).jova píše:Docela by mě zajímalo, zda ten "úžasný krouťák" se dá dosáhnout i s klasickým asynchroňákem který na tu přestavbu nejspíše seženeMex píše:A s tím, že SS motor má úžasný průběh momentu, už to dneska taky nebude tak horké. Moderní frekvenční měnič ti ve vektorovém režimu i při minimálních otáčkách udělá takový krouťák, že ti zkroutí do vrtule i ten soustruh.
Ne nadarmo se tam, kde se tradičně používaly SS motory kvůli dobré akceleraci od nuly (šaliny, trolejbusy) dneska prakticky výlučně osazují asynchronní nebo i synchronní PMSM motory s frekvenčními měniči...
při 3000ot/min a 1kW je tam krouťák asi 3,2Nmmilan584 píše:Jasně.Mex píše:Moderní frekvenční měnič ti ve vektorovém režimu i při minimálních otáčkách udělá takový krouťák, že ti zkroutí do vrtule i ten soustruh.
Tak zkusíme nějaký příklad - motor 3000ot/min, 1kW - jaký momentje dosažitelný třeba na 20ot/min s moderním měničem v tom vektorovém režimu.