Stránka 9 z 81

Re: Zajimavé soustruhy

Napsal: 8. 6. 2018, 3:57
od robokop
Presne
Nevim kde to ty lidi odkoukavaj a vehementne to mrzacej

Re: Zajimavé soustruhy

Napsal: 8. 6. 2018, 6:16
od Castiel
robokop píše:Jasne
Meneni motoru a davani menice je hloupost
Stavajici motor ma spickove vlastnosti ktere na asynchronaku nedocilis
Musel bys kupovat novy motor
Musel bys u nej resit chlazeni
Musel bys ho adaptovat do stroje

Pritom staci dat novej moderni dig. regulator
Pred rokem jsem koupil dva ktery by tam pasovali
Jeden za 5kkc druhej za 2.5kkc

Je mensi takze ho snadno vymenis protoze se s rezervou vejde
Jebto par dratu a nastaveni
Max cca 3 hodinky
A pojede to mnohem lip jak s tim starym
Kroutak odspoda jako s zadnym asynchronakem neudelas
A novej regl vydrzi narozdil od tech starejch
A kde sa da taky menic zohnat? Napriklad na ten motor od Siemensu v Emcu 120.
Pozeral som sa na Ebay, ale tam dohromady nic neni, a ked uz je, tak nieco za 1000€ :?
Asi neviem hladat :oops:

Re: Zajimavé soustruhy

Napsal: 8. 6. 2018, 6:56
od robokop
Spatne hledas

Re: Zajimavé soustruhy

Napsal: 8. 6. 2018, 9:52
od picom
Mám nějaké regulátory pro DC motory od Lenze . Napiš SZ jaké potřebuješ parametry

Re: Zajimavé soustruhy

Napsal: 8. 6. 2018, 11:19
od Mex
ok1in píše:Ta neustálá snaha za každou cenu měnit starší SS pohony za asynchronní motory s měničem je snad nemoc... :twisted:
Asi nechtěj řešit uhlíky a shánět nějaké ne moc běžné SS regulátory.
Frekvenčních měničů je naopak všude plno.

A s tím, že SS motor má úžasný průběh momentu, už to dneska taky nebude tak horké. Moderní frekvenční měnič ti ve vektorovém režimu i při minimálních otáčkách udělá takový krouťák, že ti zkroutí do vrtule i ten soustruh.
Ne nadarmo se tam, kde se tradičně používaly SS motory kvůli dobré akceleraci od nuly (šaliny, trolejbusy) dneska prakticky výlučně osazují asynchronní nebo i synchronní PMSM motory s frekvenčními měniči.

Samozřejmě pokud starý pohon funguje, tak je blbost ho jen preventivně měnit. Ale pokud je polámanej a musím kupovat jeho význačnou část znovu, tak už ta výměna podle mě může velmi dobře dávat smysl.

Re: Zajimavé soustruhy

Napsal: 9. 6. 2018, 5:35
od ok1in
Pokud je nefunkční - souhlasím. Ale mě to živí a velká většina případů výměn je z důvodů lenosti provádět údržbu. :roll: A pokud je to nefunkční, opět je to v drtivé většině případů způsobeno fatálním zanedbáním údržby pohonu. :idea:

Re: Zajimavé soustruhy

Napsal: 9. 6. 2018, 5:39
od robokop
Ty uhliky menis jednou za 40 roku
Ss motor s modernim driverem a odmerovanim se taktez vyvijel stejne jako asynchronaky se senzorovejma vektorakama takze jsou taky nekde jinde nez pred lety

Re: Zajimavé soustruhy

Napsal: 9. 6. 2018, 7:42
od jova
Mex píše:A s tím, že SS motor má úžasný průběh momentu, už to dneska taky nebude tak horké. Moderní frekvenční měnič ti ve vektorovém režimu i při minimálních otáčkách udělá takový krouťák, že ti zkroutí do vrtule i ten soustruh.
Ne nadarmo se tam, kde se tradičně používaly SS motory kvůli dobré akceleraci od nuly (šaliny, trolejbusy) dneska prakticky výlučně osazují asynchronní nebo i synchronní PMSM motory s frekvenčními měniči...
Docela by mě zajímalo, zda ten "úžasný krouťák" se dá dosáhnout i s klasickým asynchroňákem který na tu přestavbu nejspíše sežene :roll:

Re: Zajimavé soustruhy

Napsal: 9. 6. 2018, 9:43
od milan584
jova píše:
Mex píše:A s tím, že SS motor má úžasný průběh momentu, už to dneska taky nebude tak horké. Moderní frekvenční měnič ti ve vektorovém režimu i při minimálních otáčkách udělá takový krouťák, že ti zkroutí do vrtule i ten soustruh.
Ne nadarmo se tam, kde se tradičně používaly SS motory kvůli dobré akceleraci od nuly (šaliny, trolejbusy) dneska prakticky výlučně osazují asynchronní nebo i synchronní PMSM motory s frekvenčními měniči...
Docela by mě zajímalo, zda ten "úžasný krouťák" se dá dosáhnout i s klasickým asynchroňákem který na tu přestavbu nejspíše sežene :roll:
Samozřejmě nedá - viz charakteristika jakéhokoli asynchonního elektromotoru.
Jinak celé to je způsobené tím, že většina těch, co se ty pohony snaží dotunit :shock: , nemá ani zcela elementární znalosti o tom, jak se který typ pohonu chová (jaké má vlastnosti - pozitiva i negativa).

Re: Zajimavé soustruhy

Napsal: 9. 6. 2018, 9:48
od milan584
Mex píše:Moderní frekvenční měnič ti ve vektorovém režimu i při minimálních otáčkách udělá takový krouťák, že ti zkroutí do vrtule i ten soustruh.
Jasně.
Tak zkusíme nějaký příklad - motor 3000ot/min, 1kW - jaký moment :mrgreen: je dosažitelný třeba na 20ot/min s moderním měničem v tom vektorovém režimu.

Re: Zajimavé soustruhy

Napsal: 9. 6. 2018, 11:14
od Zdenek Valter
jova píše:
Mex píše:A s tím, že SS motor má úžasný průběh momentu, už to dneska taky nebude tak horké. Moderní frekvenční měnič ti ve vektorovém režimu i při minimálních otáčkách udělá takový krouťák, že ti zkroutí do vrtule i ten soustruh.
Ne nadarmo se tam, kde se tradičně používaly SS motory kvůli dobré akceleraci od nuly (šaliny, trolejbusy) dneska prakticky výlučně osazují asynchronní nebo i synchronní PMSM motory s frekvenčními měniči...
Docela by mě zajímalo, zda ten "úžasný krouťák" se dá dosáhnout i s klasickým asynchroňákem který na tu přestavbu nejspíše sežene :roll:
No to je trchu složitější. U těch SS motorů je důležité jaké mají buzení - u těch trakčních je to buzení seriové - tyto motory mají chrakteristiku konstantního výkonu.
Tedy max momentu v nule otáček a min v Max otáčkách - kde je riziko, že motor je schopen se na prázdno zničit nekontrolovaným zvyšováním otáček.
Tuhle vlastnost s měničem podle mne nedosahneš, respektive jen v omezené míře.
U SS motorů s Paralením buzením pak možnost zachovat konstantní moment v celém rozsahu otáček - tuhle vlastnost už podle mne dosáhnout s asynchronem a frekvenčním jde.

Re: Zajimavé soustruhy

Napsal: 9. 6. 2018, 5:14
od Mex
jova píše:
Mex píše:A s tím, že SS motor má úžasný průběh momentu, už to dneska taky nebude tak horké. Moderní frekvenční měnič ti ve vektorovém režimu i při minimálních otáčkách udělá takový krouťák, že ti zkroutí do vrtule i ten soustruh.
Ne nadarmo se tam, kde se tradičně používaly SS motory kvůli dobré akceleraci od nuly (šaliny, trolejbusy) dneska prakticky výlučně osazují asynchronní nebo i synchronní PMSM motory s frekvenčními měniči...
Docela by mě zajímalo, zda ten "úžasný krouťák" se dá dosáhnout i s klasickým asynchroňákem který na tu přestavbu nejspíše sežene :roll:
Se senzorem celkem snadno (nejlevnější inkrementální enkodér).
V bezsenzorovém režimu je to složitější, pak musíš k sobě dobře naladit motor s měničem. Ale dosáhneš pak překvapivě dobrých výsledků.

Mimochodem tedy se poznají chlapci a chlapi. Mám třeba 3 generace měničů od jedné firmy ve stejné výkonové kategorii. A je tam vidět hodně velký pokrok právě v krouťáku při minimálních otáčkách ve vektorovém režimu. Ve skaláru jedou všechny 3 stejně, ale ve vektoru je to veliký rozdíl.

Re: Zajimavé soustruhy

Napsal: 9. 6. 2018, 5:44
od testone
milan584 píše:
Mex píše:Moderní frekvenční měnič ti ve vektorovém režimu i při minimálních otáčkách udělá takový krouťák, že ti zkroutí do vrtule i ten soustruh.
Jasně.
Tak zkusíme nějaký příklad - motor 3000ot/min, 1kW - jaký moment :mrgreen: je dosažitelný třeba na 20ot/min s moderním měničem v tom vektorovém režimu.
při 3000ot/min a 1kW je tam krouťák asi 3,2Nm
při 20ot/min a stejném proudu vinutím jako při jm. ot a výkonu tam bude i stejný krouťák, tj. těch 3,2Nm (činný výkon bude v tom okamžiku 6,7W)
určitě se to dá hodně přetížit, tj. měničem tam nacpat násobně větší proud a pak to bude schopno dát i větší krouťák (přímo úměrný proudu)
omezujícími faktory budou
a) průřez drátu vinutí, tj. jeho činný odpor a tím ztráty na něm a jeho oteplení, dále délka provozu s nadproudem
b) od nějaké hranice (odhadem tak troj - pětinásobek jm. proudu) začnou hrát roli magnetické vlastnosti obvodu, tj. jeho nasycení
c) dimenzování měniče a jeho nadproudové ochrany
....
výše uvedené je taky důvod, proč i u strojů s pohonem vřetene měničem jsou v pohonu vřetene použity převodovky
jen ta převodovka nemá třeba 24 kvaltů ale jen 2 nebo 3
třeba u Masturna ale 98% věcí dělám stejně na nejvyšší stupeň
ty další dva jsou tam jen na na těžké hrubování na průměru tak 150-200 a výš
platí to i u ss pohonu ze stejných důvodů

Re: Zajimavé soustruhy

Napsal: 9. 6. 2018, 6:07
od milan584
bezva - a zkusíme další level - 3,2Nm a 20 ot/min - kolik to je kW? :mrgreen:

Re: Zajimavé soustruhy

Napsal: 9. 6. 2018, 6:23
od testone
0,0067kW
je to napsáno už nahoře :D