PlugMa V2 95%

fotky našich strojů, aneb co máme doma
Odpovědět
Uživatelský avatar
Cjuz
Příspěvky: 2433
Registrován: 17. 2. 2013, 6:27
Bydliště: Předklášteří
Kontaktovat uživatele:

12. 5. 2013, 10:37

packa píše:
Cjuz píše:
packa píše:jen takové upozornění k čínským krokáčům , mám doma jeden který jsem převijel kolegovi tady z fora , je to menší klon těchto motorů a můžu říct že je to velký rysk si tohle koupit , odnesl to i driver M542 ,
když jsem motor rozebral tak jsem čuměl , smalt se z drátů loupe jak šlupka z banánů , kus drátu jsem připojil na zdroj a již při cca 80 °C se smalt začne škvařit a trhat podélce , takže je zaděláno na slušný průser , ty dráty co používají to je děs .
běžně není problém slušné krokáče provozovat do cca 100° ,
Dle normy musí vinutí vydržet 140°C (vnitřní maximální provozní teplota vinutí). Ale který číňan by tam takové dráty dával blbě se letují k drátům proto se často používají jiné - horší.
Ještě tu teplotu můžou někteří výrobci různě korigovat vzhledem k slabší výdrži jiných materiálů nebo ložisek, ale u většiny motorů dle norem to platí.
Tak to by mě zajimalo z jaké normy čerpáš ?
jsou různé izolační třídy atěm odpovídají i teploty , kupa motorů které se běžne prodávají odpovídá 11O° , jiné 130 a pod .
ale těch 100° jsem psal hlavně proto že nad tuto teplotu ten motor docela výrazně strácí účinnost , stoupá odpor vinutí a i magnety strácí magnetizmus .
Norem je hodně, a je to takový začarovaný kruh, já to trochu zjednodušil snad to nevadí.
Třída izolace je samozřejmě správně ta to udává přesně, většina výrobců dělá běžné motory ve třídě F/B aby se mohly motory používat i v prostředím s nebezpečím hořlavého prachu kdy povrch motoru nesmí přesáhnout 150°C což tyto třídy splní (teplotní třídy T4-6) a zároveň z nich dostaneš maximum. Většina lakovaných Cu vodičů bývá s odolností od 155°C a pak to jde výš. Jednoduchý závěr - 140°C ve vinutí.
Na konci poznávacího procesu je omyl zcela vyvrácen a my nevíme nic. Zato to víme správně.
Patres.I
Příspěvky: 289
Registrován: 20. 1. 2012, 6:00
Kontaktovat uživatele:

12. 5. 2013, 3:50

1368369737298.jpg
1368369801908.jpg
1368369849395.jpg
VIDEO0042.mp4
(3.04 MiB) Staženo 243 x
Dnes som dorobil matku osi X ,uvažujem o použitý 2 matiek ,zakontrovat ,na vymedzenie vole .Aký je vas nazor ?
Ďalej som otočil celé Z ,ako je vidno na fotke aby som ziskal pevnosť pri výsuve Z ( Dal som na Vašu radu ) /tým som prišiel o 50mm ale zárukou bude kvalita/pevnosť(dúfam) , Ešte nieje odpílená zo spodu ,preto tak vytŕča von

Večer napíšem ako som meral tu kolmost a ďalšie veci .
Uživatelský avatar
packa
Příspěvky: 7038
Registrován: 7. 2. 2007, 6:42
Bydliště: Královehradecký kraj

12. 5. 2013, 4:05

tam co ti navazuje zetko na xko tak to dej na jednu plotnu a ne na dvě , to je uplně špatně celé se to musí kroutit a bude se ti to i křížit , a bude se to chvět jen při přejezdu natož když zajedeš do materialu .
Patres.I
Příspěvky: 289
Registrován: 20. 1. 2012, 6:00
Kontaktovat uživatele:

12. 5. 2013, 4:07

packa píše:tam co ti navazuje zetko na xko tak to dej na jednu plotnu a ne na dvě , to je uplně špatně celé se to musí kroutit a bude se ti to i křížit , a bude se to chvět jen při přejezdu natož když zajedeš do materialu .
Prosím môžeš upresniť čo? Nepochopil som ...
Uživatelský avatar
Cjuz
Příspěvky: 2433
Registrován: 17. 2. 2013, 6:27
Bydliště: Předklášteří
Kontaktovat uživatele:

12. 5. 2013, 4:13

Koukal jsem na video a překvapilo mě že se rám po rozjetí sám zastaví.
Při té hmotnosti bych čekal že dojede až na konec a narazí. Je to tak normální, dělají to ty předepnuté vozíky?

Jinak dvě matky jsem použil taky a myslím že je to jediná možnost jak eliminovat výrobní a provozem vznikající vůle. Když má motor dostatek síly dají se matice přitáhnout více.
Pokud je člověk občas seřídí může udržet vůli v rozumných mezích což z jednou matkou možné není - jak se vychodí musí se s tím člověk smířit (nebo matku vyměnit)
Na konci poznávacího procesu je omyl zcela vyvrácen a my nevíme nic. Zato to víme správně.
Uživatelský avatar
Cjuz
Příspěvky: 2433
Registrován: 17. 2. 2013, 6:27
Bydliště: Předklášteří
Kontaktovat uživatele:

12. 5. 2013, 4:16

packa píše:tam co ti navazuje zetko na xko tak to dej na jednu plotnu a ne na dvě , to je uplně špatně celé se to musí kroutit a bude se ti to i křížit , a bude se to chvět jen při přejezdu natož když zajedeš do materialu .
To bude výrobní know how - plocháč se dá koupit ale takovou desku už není snadné sehnat.
Snad to pospojovat a styčné plochy třeba slepit.
Na konci poznávacího procesu je omyl zcela vyvrácen a my nevíme nic. Zato to víme správně.
Patres.I
Příspěvky: 289
Registrován: 20. 1. 2012, 6:00
Kontaktovat uživatele:

12. 5. 2013, 4:17

Cjuz píše:
packa píše:tam co ti navazuje zetko na xko tak to dej na jednu plotnu a ne na dvě , to je uplně špatně celé se to musí kroutit a bude se ti to i křížit , a bude se to chvět jen při přejezdu natož když zajedeš do materialu .
To bude výrobní know how - plocháč se dá koupit ale takovou desku už není snadné sehnat.
Snad to pospojovat a styčné plochy třeba slepit.
Takú velku platnu nemam možnosť zohnať ,alebo zaplaťiť :D ,skôr by som to spravil ako hovoríš :)
Uživatelský avatar
packa
Příspěvky: 7038
Registrován: 7. 2. 2007, 6:42
Bydliště: Královehradecký kraj

12. 5. 2013, 4:20

tak ty dvě plotny spoj nějakou pásovinou , ale nejlépe svařit a třeba dát i jednu napříč šíkmo aby se to zavětrovalo
Patres.I
Příspěvky: 289
Registrován: 20. 1. 2012, 6:00
Kontaktovat uživatele:

12. 5. 2013, 4:22

packa píše:tak ty dvě plotny spoj nějakou pásovinou , ale nejlépe svařit a třeba dát i jednu napříč šíkmo aby se to zavětrovalo
Niečo na ten spôsob ,ako tam je uchytená ta matica na platny ktorá spája dve kolajnice Z-tka ??
Uživatelský avatar
packa
Příspěvky: 7038
Registrován: 7. 2. 2007, 6:42
Bydliště: Královehradecký kraj

12. 5. 2013, 4:27

když to dáš jen takhle tak to stejně bude asi pracovat , chtělo by to dát alespon jednu šikmo aby se to zavětrovalo
Patres.I
Příspěvky: 289
Registrován: 20. 1. 2012, 6:00
Kontaktovat uživatele:

12. 5. 2013, 4:29

packa píše:když to dáš jen takhle tak to stejně bude asi pracovat , chtělo by to dát alespon jednu šikmo aby se to zavětrovalo
Už rozumiem ako si to myslel ,ked tak rozmyšlam maš uplnu pravdu :) Zajtra nakupim pasoviny .

Prosím ťa ,vieš poradiť ako ešte zpevniť Z? Pri výsuve tam vôlu nepocitujem ,ale pri udretí to zabrní ,to asi nieje najlepšie :(
Uživatelský avatar
packa
Příspěvky: 7038
Registrován: 7. 2. 2007, 6:42
Bydliště: Královehradecký kraj

12. 5. 2013, 5:00

my Zetko.jpg
chtělo by to ty plotny vyztužit proti průhybu , něco jako to mám já na svém zetku , měl jsem tam jen 25m tyče ted už tam mám lineary , ale i stěmi tyčemi stím šlo zajet do ocele
danodpp
Příspěvky: 316
Registrován: 14. 1. 2013, 10:45
Bydliště: Poprad

12. 5. 2013, 9:22

no asi tak nejako, ale vedenie by malo byt na Z voziku aby si to mal tuhsie, a pri uplnom "zasunuti" Ztka uplne PEVNE :p
Uživatelský avatar
Thomeeque
Příspěvky: 9333
Registrován: 30. 1. 2012, 10:20
Bydliště: Mimo ČR

13. 5. 2013, 2:42

Patres.I píše:Chceš povedať že ten 8.5Nm (1232OZ) bude mať silu tých 5,3Nm ,alebo som zle pochopil?
Nevim přesně, kolik bude mít, ale nebude mít těch 8.5Nm, pokud i tady platí, že tuto hodnotu udává výrobce pro stav, kdy jde nominální proud do obou cívek. Takový stav totiž na driveru s mikrokrokem nikdy nenastane (mikrokrokový driver se snaží, aby byl u všech kroků moment konstantní a ten tak může být maximálně takový, jako když jde nominální proud do jedné cívky a do druhé nejde nic). IMHO :)
mimooborová naplavenina • kolowratský zázrak™ • NPS • GCU • HirthCalc • ncDP.ino
Patres.I
Příspěvky: 289
Registrován: 20. 1. 2012, 6:00
Kontaktovat uživatele:

13. 5. 2013, 2:48

Thomeeque píše:
Patres.I píše:Chceš povedať že ten 8.5Nm (1232OZ) bude mať silu tých 5,3Nm ,alebo som zle pochopil?
Nevim přesně, kolik bude mít, ale nebude mít těch 8.5Nm, pokud i tady platí, že tuto hodnotu udává výrobce pro stav, kdy jde nominální proud do obou cívek. Takový stav totiž na driveru s mikrokrokem nikdy nenastane (mikrokrokový driver se snaží, aby byl u všech kroků moment konstantní a ten tak může být maximálně takový, jako když jde nominální proud do jedné cívky a do druhé nejde nic). IMHO :)

Po tom čo tu odznelo o China motors ,pôjdem do Microconu 5,3Nm ,Ďakujem za spravy .
Odpovědět

Zpět na „naše mašinky“