Stránka 94 z 275
Re: Magiho výzkumný ústav
Napsal: 4. 6. 2014, 7:59
od magi
Co ?
Re: Magiho výzkumný ústav
Napsal: 4. 6. 2014, 8:29
od packa
tak to prubni s připojením induček a ty původní cívky budou jen jako zdroj , dělalo se to tak i u starých motorek , pak nepotřebuješ baterku .
ale možná taky zlobí jen kondenzátory , tím bych začal
Re: Magiho výzkumný ústav
Napsal: 4. 6. 2014, 8:40
od magi
Jenomže ty původní cívky umí jen vysoké napětí.
Re: Magiho výzkumný ústav
Napsal: 4. 6. 2014, 8:43
od packa
vždyt mají vyvedení na kladívka a z toho by to mělo jít , staré javy to tak také měly
Re: Magiho výzkumný ústav
Napsal: 4. 6. 2014, 8:46
od magi
Jo takhle to myslíš, tak to by možná asi šlo. Zkusím co z toho leze. Díky
Re: Magiho výzkumný ústav
Napsal: 4. 6. 2014, 10:08
od testone
magi píše: tzn. přemýšlím čím to nahradit.
http://www.vape.cz/e-shop/soupravy-zapalovani/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Magiho výzkumný ústav
Napsal: 6. 6. 2014, 9:33
od packa
Tak jak to dopadlo ? motor už vrčí ?
Re: Magiho výzkumný ústav
Napsal: 7. 6. 2014, 8:46
od magi
Motor vrčí furt stejně blbě, neměl jsme na to nějak chuť ani čas.
Nicméně jsem se začal zabývat tou elektrocentrálou.
Na fotce je vstřikovací čerpadlo z motoru AEF (Felda 1,9D) zn. Lucas typ LS 4000 a má 3 cívky. Prostřední je mi jasná, to je stop ventil.
Potřeboval bych vysvětlit jakou funkci mají ty dvě další cívky a co přesně řídí potenciometr na akcelerační páce.
Někde na nějakém polském fóru jsem vyčetl že ty dvě cívky posouvají předvstřik podle toho jak je motor teplý nebo studený, to je pravda?
Je nutné tyto dvě cívky nějak řídit?
Mimochodem přidělat ten motor na nějakou frému je taky docela ořech.
Re: Magiho výzkumný ústav
Napsal: 7. 6. 2014, 10:04
od origosch
Dost lidií neví, že tohle čerpadlo má k sobě řídící jednotku. Sice dost primitivní, ale je to jakýsi mezistupeň mezi mechanickým čerpadlem a TDI. Může pracovat i bez té řídící jednotky, ale potom to nechodí tak, jak má.
Řídící jednotka zpracovává signály z potenciometru plynu (signál zatížení), ze svorky W na alternátoru, odkud si bere informaci o otáčkách, ze snímače teploty vody. Její výstupy řídí relé žhavení, elmag ventil zvýšeného volnoběhu, elmag. ventil pro ovládání EGR ventilu podtlakovou membránou, taktovací ventil nastavení předvstřiku a taktovací ventil zatížení. To jsou ty zmíněné cívky. Jednotka se dá diagnostikovat VAGem, ukládá chyby do paměti závad a umí pracovat v nouzovém režimu. Celý systém je poměrně složitý, ale když funguje, tak Felda jezdí parádně. Vím o čem mluvím, mám už šestou. Ten potenciometr na páce plynu musí být správně nastaven, aby byl souběh mezi mechanickou polohou a velikostí signálu, co jde do jednotky. Nastavuje se to VAGem. Dorazový šroub pro páku plynu je nastaven z výroby a nesmí se s ním hýbat! Volnoběh se nastavuje tím malým šroubkem na osmičku klíč.
Re: Magiho výzkumný ústav
Napsal: 8. 6. 2014, 12:26
od magi
Řídící jednotka se žádná nekoná, jde o to aby tenhle motor běžel spojený s generátorem trvale na 1500 otáček někde na rámu.
Veškeré řízení a hlídání soustrojí zajístí Inteli Lite od Comapu, což je řídící kontrolér určený pro motor-generátorové soustrojí sloužící jakou záložní zdroj.
Regulaci otáček zajistí regulátor zn. Heinzmann, jehož akční člen bude hýbat akcelerační pákou na čerpadle.
Jedná se mi vyloženě o to, zda je nutné nějak ty dvě cívky řídit či nikoliv. EGR ventil tam nebude, žhavení, start a další úkony zajisti Comap.
Re: Magiho výzkumný ústav
Napsal: 8. 6. 2014, 3:00
od origosch
Jestli mohu poradit, tak to čerpadlo Lucas vyhoď a dej tam Bosche třeba z Golfa. Bez té jednotky to nepoběží dobře, bude to pokuřovat a spotřeba se zvedne. Na rozdíl od Lucase, kde kromě odstředivého regulátoru ještě do množství paliva kecá ta jednotka, má ten Bosch pouze odstředivý regulátor a tam se to dá perfektně vyladit.
Re: Magiho výzkumný ústav
Napsal: 8. 6. 2014, 3:48
od SO 545
Ako pise origosh. Evidentne vie o com pise.
Toto cerpadlo je jedno z najhorsich co sa konverzie tyka...
Tento medzistupen medzi klasikou a Ickom je hnus.
Re: Magiho výzkumný ústav
Napsal: 8. 6. 2014, 5:09
od magi
No to sem si přesně myslel že to tak nějak bude.
Až budu shánět jinej motor tak s čerpadlem Bosch.
Nicméně na vyzkoušení to bude dostačující, ne?
Re: Magiho výzkumný ústav
Napsal: 8. 6. 2014, 5:11
od origosch
Na vyzkoušení určitě, jinak ten Bosch se dá sehnat levně na vrakovišti. Pasuje tam, akorát má jinak zapojené trubky.
Re: Magiho výzkumný ústav
Napsal: 15. 6. 2014, 9:50
od magi
Slavia DR27 jede zítra do světa.